چند سیمرغ حق «ملاقات خصوصی» است/ بدنه سینما به من کم‌لطفی کرده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
نادر فلاح در گفتگو با صبا:

چند سیمرغ حق «ملاقات خصوصی» است/ بدنه سینما به من کم‌لطفی کرده است

نادر فلاح بازیگر فیلم «ملاقات خصوصی» درباره نقشش در این فیلم گفت و از بی توجهی اهالی سینما گلایه کرد.

نادر فلاح بازیگر فیلم «ملاقات خصوصی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا گفت: فیلمنامه مثل نقشه یک ساختمان است و با فیلمنامه خوب است که می‌توان دانست که چه فیلمی را در اکران خواهیم دید و وقتی فیلمنامه «ملاقات خصوصی» را خواندم یقین داشتم که یک فیلم خوب را روی پرده سینما خواهیم دید.

او با اشاره به اینکه در «ملاقات خصوصی» با یک فیلمنامه خوب، دیالوگ‌های درست و شخصیت‌پردازی‌های مناسب طرف هستیم، توضیح داد: من در گذشته با امید شمس در فیلم کوتاه «جشن تولد» همکاری داشتم و همانجا متوجه شدم او یک فیلمساز کوتاه خوب است. حالا او به به سینمای بلند داستانی هم ورود کرده و در فیلم اول بلند خود هم نشان داد که ما با یک فیلمساز جوان و کاربلد طرف هستیم و مطمئنم در آینده از امید شمس در سینما بیشتر خواهیم شنید.

فلاح اظهار کرد: امید شمس دوستان خوبی هم دارد که در راه فیلمسازی کمک زیادی به او کرده‌اند. او سینما را خوب می‌شناسد و به همراه بهمن ارک، امیر مهندسیان و دیگر دوستانش یک تیم خوب و موفق را تشکیل داده‌اند. نتیجه این همکاری و دوستی را روی پرده سینما دیدیم که توانست رضایت منتقدان و اهالی رسانه را به همراه داشته باشد.

او افزود: «ملاقات خصوصی» تا به اینجای کار یکی از فیلم‌های خوب جشنواره بوده و فعلا هم طبق آرای مردمی در صدر فیلم‌های منتخب مردم قرار دارد. «ملاقات خصوصی» قطعا در چند رشته کاندید دریافت سیمرغ خواهد بود و قطعا این شایستگی را دارد که بتواند سیمرغ بلورین جشنواره را دریافت کند.

بازیگر «چند مترمکعب عشق» گفت: هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار یکی از بهترین بازی‌های خود را در «ملاقات خصوصی» داشتند. همه تیم بازیگری به اندازه و عالی بازی خود را انجام دادند، حتی ایمان شمس با اینکه برای اولین بار بود که جلوی دوربین سینما می‌رفت، توانست یک بازی خوب و بی‌نظیر از خود ارائه دهد. «ملاقات خصوصی» نشان داد که امید شمس تا چه حد به امر کارگردانی و بازی گرفتن از بازیگران تسلط دارد و هم اینکه بازیگران حرفه‌ای تا چه حد در دیده شدن فیلم موثر هستند.

او درباره دلایل انتخاب نقش ها و بازی در فیلم ها عنوان کرد: دلیل قبول برخی نقش‌ها فقط امرار معاش نیست، من به شخصه بازی در بسیاری از فیلم‌ها را نمی‌پذیرم اما برخی اوقات آن چیزی که می‌خوانید قرار است به فیلم تبدیل شود و آن چیزی که در پایان روی پرده می‌بینید، متفاوت است. از لحظه‌ای که بازیگر فیلمنامه را می‌خواند تا لحظه‌ای که فیلم روی پرده می‌رود، خیلی فاصله وجود دارد، در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که از دست من به عنوان بازیگر خارج است.

بازیگر «بی پولی» ادامه داد: من در پرونده کاری‌ام فیلم بد کم دارم و حق خود می‌دانم که بعد از سال‌ها تلاش، بیش از این در فیلم‌ها حضور داشته باشم، اما واقعیت این است که بدنه سینما نسبت به من کم لطفی کرده است. دوست دارم با کارگردان‌های زیادی کار کنم، اما واقعا برایم جای پرسش است که چرا بازیگری با سابقه من در سینما نادیده گرفته می‌شود.

او در پایان درباره فصل جدید سریال «زیرخاکی» گفت: «زیرخاکی» در حال ساخت است اما من هنوز جلوی دوربین نرفته‌ام. قرار بر این است که «زیرخاکی ۳» در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه یک برود.

احمدرضا معراجی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است