آخرین پیش‌بینی اسکات فاینبرگ از «اسکار» ۲۰۲۲/ «قهرمان» فرهادی نامزد می‌‎شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳

آخرین پیش‌بینی اسکات فاینبرگ از «اسکار» ۲۰۲۲/ «قهرمان» فرهادی نامزد می‌‎شود

اسکات فاینبرگ در آخرین پیش بینی خود از فیلم «قهرمان» فرهادی به عنوان یکی از شانس های نامزدی اسکار در بخش بین الملل یاد کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، اسکات فاینبرگ تحلیلگر مشهور فصل جوایز سینمایی، آخرین پیش بینی خود از نامزدهای احتمالی اسکار ۲۰۲۲ را که قرار است روز سه شنبه ۸ فوریه اعلام شود، منتشر کرد.

در فهرست فاینبرگ فیلم «تلماسه» ساخته دنی ویلنوو که به تازگی به عنوان پیشتاز نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد، با کسب ۱۱ نامزدی بیشترین توجه را از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دریافت خواهد کرد. این منتقد و تحلیلگر آمریکایی، فیلم های «قدرت سگ» جین کمپیون و «بلفاست» کنت برانا و «داستان وست ساید» اسپیلبرگ را نیز به ترتیب با ۱۰، ۹ و ۸ نامزدی در جایگاه های بعدی قرار داده است.

فاینبرگ به مانند پیش بینی های قبلی اش به فیلم «قهرمان» فرهادی نیز به عنوان یکی از شانس های اصلی نامزدی اسکار بخش بهترین فیلم بین الملل اشاره کرده است. به گفته این منتقد در بخش بهترین فیلم بین الملل، فیلم های «ماشین من را بران» (ژاپن)، «بدترین انسان جهان» (نروژ)، «دست خدا» (ایتالیا)، «قهرمان» (ایران) و «کلیسای جامع پلازا» (پاناما) شانس های اصلی نامزدی هستند. فاینبرگ البته فیلم «کوپه شماره ۶» از فنلاند را به عنوان اثری خوانده که ممکن است جایگزین یکی از این فیلم ها شود. او همینطور معتقد است فیلم «رییس خوب» محصول اسپانیا نیز احتمال دارد شگفتی ساز شود.

اسکات فاینبرگ در بخش بهترین کارگردانی نیز به اصغر فرهادی و «قهرمان» نیم نگاهی داشته است. او در این بخش شانس های اصلی را جین کمپیون برای «قدرت سگ»، کنت برانا برای «بلفاست»، دنی ویلنوو برای «تلماسه»، استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید» و آدام مک کی برای «بالارو نگاه نکن» برمی شمرد. او همینطور اعلام می کند، پل توماس اندرسن برای «لیکوریش پیتزا» ممکن است جایگزین یکی از این فیلمسازها شود. به گفته فاینبرگ، ریوسوکی هاماگوچی برای «ماشین من را بران» احتمال دارد شگفتی ساز شود. این تحلیلگر آمریکایی معتقد است اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برای فیلم «قهرمان» حقش بود که به عنوان یک رقیب برای این افراد در نظر گرفته شود.

نامزدهای جوایز اسکار دوره نود و چهارم روز سه شنبه ۸ فوریه اعلام می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است