اکران عمومی «بی‌رویا» باید با اصلاحاتی انجام شود/ این فیلم درباره بیماران اسکیزوفرنی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
در نشست رسانه‌ای «بی رویا» مطرح شد:

اکران عمومی «بی‌رویا» باید با اصلاحاتی انجام شود/ این فیلم درباره بیماران اسکیزوفرنی نیست

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی رویا» با کارگردانی آرین وزیر دفتری امروز 18 بهمن ماه در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بی رویا» با کارگردانی آرین وزیر دفتری و تهیه کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی امروز ۱۸ بهمن ماه در چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران برگزار شد.

هومن سیدی در ابتدای این نشست عنوان کرد: من تاثیری در فیلمنامه نداشتم و خودم را تهیه کننده نمی‌دانم و من قصد داشتم از آرین حمایت کنم تا فیلمش را بسازد و تلاش کردم مزاحمتی برای آن ایجاد نکنم. تهیه کننده اصلی کار سعید سعدی است و تمام زحمات روی دوش او ‌و آرین بود و اگر قرار است تهیه کننده باشم نمی‌خواهم خیلی وارد حیطه ذهنی کارگردان باشم.

او در ادامه درباره نسخه اکران عمومی فیلم توضیح داد: من فکر می‌کنم که باید پیرو انتقاداتی که در جشنواره مطرح شد با مشورت سازمان سینمایی نسخه اکران عمومی «بی رویا» کمی با این فیلم تفاوت داشته باشد زیرا چنین پایانی به فیلم لطمه می‌زند.

وزیردفتری درباره همکاری با هومن سیدی و سعید سعدی در این فیلم تشریح کرد: با وجود باتجربه بودن هر دو تهیه‌کننده من در این کار آزادی عمل کامل داشتم و آن‌ها صرفا از روند ساخت فیلم حمایت کرذند و این موضوع برای من بسیار باارزش بود.

علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری این فیلم درباره روند فیلمبرداری توضیح داد: به‌دلیل روحیه مشارکت محور آرین وزیردفتری قبل از گرفتن هر پلان با هم مشورت می‌کردیم و حتی برای گرفتن خیلی از پلان‌ها بر مبنای حسمان پیش می‌رفتیم.

سعدی در ادامه دریاره تدوین این فیلم تصریح کرد: آنچه که اکنون روی پرده سینما می‌بینید از مرحله فیلمنامه تا اجرا به همین صورت لحاظ شده بود اما آنچه که در روند فیلم اتفاق افتاد با اصلاح‌های حداقلی صورت گرفته است و دو نسخه دیگر از فیلم هم ساخته ایم که نسخه روی پرده نزدیک‌ترین خروجی به فیلمنامه و تصور عوامل فیلم است.

طناز طباطبایی درباره ایفای نقش رویا در این فیلم خاطرنشان کرد: در فیلم لایه‌های روانشناختی وجود دارد و در مورد نقش و چالش‌ها باید بگویم که فیلمنامه را خیلی دوست داشتم و مشتاق بودم که این نقش را تجربه کنم و دوست داشتم نقش کسی که هویت خود را از دست می‌دهد، بازی کنم. برای من کلیدواژه فیلم با محوریت هویت خلاصه شده است.

کپشن به دلیل پیچ‌وخم اخذ پروانه نمایش اضافه شد

او اظهار کرد: من نقش بیمار اسکیزوفرنی را بازی نمی‌کنم و کپشن پایانی به دلیل گرفتن پروانه نمایش و اکران آن در فجر اضافه شد. اما مفهومی که ما به آن می‌پرداختیم مساله تغییر هویت بود البته باید بگویم کار لایه‌های روانشناختی نیز دارد.

مائده طهماسبی بازیگر درباره دلایل انتخاب این فیلم عنوان کرد: وقتی بازیگر فیلمنامه‌ای را می‌خواند اگر از متن خوشش بیاید حتی اگر نقشی کوتاه باشد با اشتیاق در آن حاضر می‌شود. باید از افرادی مثل هومن سیدی که فرصت کار کردن برای فیلمسازهای خوب کار اولی را فراهم می‌کنند، تشکر کرد.
وزیردفتری با اشاره به اینکه کلیدواژه فیلم برای من «هویت» بود، گفت: من باید از مائده طهماسبی و رضا داوودنژاد تشکر کنم که بدون اندیشیدن به اندازه نقش در فیلم حضور پیدا کردند.

طبابایی درباره اضافه شدن کپشن پایانی فیلم که درباره بیماری اسکیزوفرنی است، توضیح داد: کپشن نهایی کار در عبور از مسیر پر پیچ و خم اخذ پروانه نمایش اضافه شده است اما درباره خود فیلم موضوعیت ندارد و ما بین انتخاب حضور در جشنواره و اضافه کردن کپشن، گزینه دوم را انتخاب کردیم اما خود فیلم درباره موضوع اسکیزوفرنی نیست.

شادی کرم رودی بازیگر درباره ایفای نقش در «بی رویا» عنوان کرد: من از مرحله طرح در جریال ساخته شدن فیلم بودم و درباره نقش هم باید بگویم این پیچیده ترین نقشی بود که تاکنون بازی کرده‌ام زیرا در این فیلم نقش سه شخصیت را بازی می کردم و چالش برانگیزترین نقشی بود که تاکنون بازی کردم.

کارگردان فیلم درباره اکران بین‌المللی فیلم تصریح کرد: ما با یک کمپانی آلمانی برای پخش بین‌المللی وارد مذاکره شده‌ایم و امیدوارم تور فستیوال‌های این فیلم در یک جشنواره الف بین‌المللی به زودی انجام شود.

فرانک کلانتر درباره ایفای نقش لیلی گفت: شاید به نظر بیاید کاراکتر لیلی در مسیر فیلم مهم نیست اما او یکی از نفراتی است که به تغییر هویت فرد دامن می‌زند و من تا جایی که در توانم بود برای ارائه نقشم تلاش کردم.

مجتبی فلاحی بایزگر این فیلم بیان کرد: من در این نقش هم باید آگاهی را بازی می‌کردم و هم ناآگاهی را و این جریان برایم بازی دوگانه‌ای ایجاد می‌کرد.

عظیم فراین طراح چهره‌پرداز این فیلم اظهار کرد: طراحی گریم در این نوع قصه برایم جذاب بود چون گریم در انتقال حس لایه‌های میانی فیلمنامه کار می‌کند.

طباطبایی درباره گریم خود توضیح داد: ما لنزی ساختیم که لکه‌های قرمز خونی در آن وجود داشت و این ایده مختص به خود عظیم فراین بود و و بسیار من را کمک کرد.

الهام معین طراح صدای فیلم تششریح کرد: در این پروژه همکاری و تعامل گروهی به خوبی اتفاق افتاد. در هنگام طراحی کار، ما به یک پالت رنگی رسیدیم که هنگام تغییر هویت، بتوانیم این موضوع را به لحاظ بصری نیز شاهد باشیم.

زهره علی‌اکبری در پایان گفت: این قبیل از کارها برای فهمیده شدن به زمان نیاز دارند و بعد از تولید کار ما یک ماه وقفه انداختیم و بعد کار صداگذاری را شروع کردیم. ما در این فیلم صحنه‌های واقعی می‌دیدیم اما انتظارمان از صدا این بود که تشویش ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است