حمایت از بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت آثار سینمایی با موضوع مناطق محروم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور مطرح کرد:

حمایت از بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت آثار سینمایی با موضوع مناطق محروم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و تماشای فیلم سینمایی «دسته دختران» گفت که از ساخت فیلم‌هایی با موضوع مناطق محروم حمایت می‌کنند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به دیدن فیلم سینمایی «دسته دختران» ساخته منیر قیدی نشست.

 در این دیدار سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با ارائه گزارشی از آسیب‌های وارده به مشاغل سینمای کشور پس از کرونا و همچنین تأکید بر لزوم تخصیص خط اعتباری لازم برای اعطای تسهیلات به سینماگران، شرایط اقتصادی حاکم بر سینما را شرح و توضیح داد.

سید امیرحسین مدنی نایب رییس هیات امنای صندوق کارآفرینی امید و معاون ریاست جمهوری در این دیدار با استقبال از پیشنهاد توسعه فعالیت‌های سینمایی در مناطق محروم کشور بر راه‌اندازی صندوق مشترک برای سینما و همچنین ایجاد خط اعتباری لازم در صندوق کارآفرینی امید برای کمک به سینمای کشور تأکید کرد.

مدنی از آمادگی این معاونت برای مشارکت با بنیاد سینمایی فارابی در تولید آثاری با موضوع و مسائل مناطق محروم خبر داد.

در این دیدار مقرر شد تا تیم کارشناسان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی امید و بنیاد سینمایی فارابی ساز و کار اجرایی کردن این مهم را طرح ریزی و اجرایی کنند.

همچنین مدنی پس از تماشای فیلم «دسته دختران» گفت: «دسته دختران» فیلم خوب و اثرگذاری است. این فیلم در عین حال که درام داشت به یک نقطه حساس تاریخی نیز اشاره می کند و به مقاومت ملت ایران به ویژه زنان ایرانی در برابر هجمه‌هایی پرداخته است.

مدنی در ادامه با اشاره به مقاومت ملت در آن برهه زمانی جنگ گفت: الان هم شاهد این مقاومت و رویارویی ملت ایران هستیم. در این فیلم هم پرچمدار مقاومت بانوان بودند که بسیار ارزشمند است و جای تحسین دارد.

در پایان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از کارگردان، عوامل فیلم و بنیاد سینمایی فارابی تشکر و عنوان کرد: امیدوارم باز شاهد ساخت این نوع فیلم‌ها باشیم و عظمت و ابهت مقاومت ملت و زنان ایران به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است