«شهرک» از «بازی مرکب» کپی‌ نشده است/ موسیقی ما به‌اندازه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
در نشست رسانه‌ای «شهرک» مطرح شد:

«شهرک» از «بازی مرکب» کپی‌ نشده است/ موسیقی ما به‌اندازه است

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شهرک» به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شهرک» به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی امروز ۱۹ بهمن ماه در چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران برگزار شد.

ساعد سهیلی بازیگر این فیلم در ابتدا عنوان کرد: من تجربه تست بازیگری دارم و اولین فیلمی که قبول شدم انتخاب بازیگر آن برعهده جواد عزتی بود و اصرار داشت که من هم در فیلم حضور داشته باشم و بعد از تست گریم متوجه شد پدرم سعید سهیلی است. در نهایت در آن تله فیلم بازی کردم و خداراشکر توانستم جایزه هم بگیرم.

رویا جاویدنیا بازیگر فیلم «شهرک» اظهار کرد: این فیلم تجربه جدید و غیرمنتظره‌ای بود و خیلی برای من چالش برانگیز بود و اولین بار بود که در چنین موقعیتی قرار می گرفتم.

همایون ارشادی دیگر بازیگر این فیلم بیان کرد: من در این فیلم حضور کوتاهی داشتم اما خوشحالم که با بازی خوب ساعد سهیلی که تمام بار فیلم روی دوش ساعد بود و هیچ بازی اغراق آمیزی از او نمی‌بینید. به او و به علی حضرتی تبریک می‌گویم زیرا تا به حال چنین فیلمی در سینمای ایران نداشتیم.

مرتضی ضرابی بازیگر «شهرک» اظهار کرد: خوشحالم که یک فیلم عالی دیدم و خودم هم انتظار دیدن یک فیلم روان، یکدست و پررمز و راز را نداشتم و از بازی ساعد سهیلی و کاظم سیاحی واقعا راضی هستم. کارگردانی هم یک کار خاص و ماندنی است و با سهم کوچکم در کار زیاد به آن افتخار می کنم.

سرتیپی درباره فعالیت های پساکرونا و اکران این فیلم در خارج از کشور گفت: فکر می کنم بعد کرونا سینمای ما باید پوست‌اندازی کند و در دنیا هم در سینمای بعد از کرونا اتفاقات دیگری رقم می خورد و نمی‌توان فیلمی ساخت که به دلیل بسته شدن شرایط هزینه های تولید در سینمای خودمان که باید به فکر عرضه بین الملل باشیم. و شهرک می تواند فراتر از مرزها کار کند.

شورا کریمی آهنگساز فیلم در پاسخ به پرسش خبرنگار صبا درباره اینکه آیا حجم موسیقی فیلم کافی بود؟ گفت: ما هم در صحنه و هم در متن موسیقی داریم که هر دو برای فیلم لازم و ضروری است.

حضرتی درباره انگیزه ساخت فیلم توضیح داد: این فیلم ربطی به سریال «بازی مرکب» ندارد و خط روایت، قصه و اتنسفر آن متفاوت است.

سرتیپی در ادامه عنوان کرد: زمانی که کار فیلم «شهرک» شروع شد اصلا سریال «بازی مرکب» پخش نشده بود که بخواهیم از آن کپی کنیم اما مقایسه خیلی خوبی است چون من سریال «بازی مرکب» را بسیار دوست دارم.

حضرتی درباره لحن فیلم «شهرک» تصریح کرد: این فیبم در بستر اتفاقی که برای یک بازیگر درحین ایفای نقش می‌افتد، پیش می رود و در ابتدا فضا رئال است و کم کم با ورود به نقش به سمت حس سورئال پیش می‌رود. از یک‌جایی مخاطب حس می‌کند یک حس غریب‌تر و واقعی‌تر درحال رخ دادن است.

او در ادامه گفت: نباید فراموش کنیم گروه بازیگران در «شهرک» درحال تمرین برای بازی در یک فیلم هستند. منطق آنالیز این فیلم با دیگر فیلم ها متفاوت است زیرا اتفاقات روی کاغذ به بازیگران داده می‌شود و شرایط فیلم کمی نسبت به سایر آثار متفاوت است.

سهیلی در پاسخ به اینکه در دوره های قبل مورد بی مهری هیات داوران قرار گرفته است، عنوان کرد: خوشحالم که بازی‌ام مورد توجه قرار می‌گیرد و معمولا از همکارانم یاد می‌گیرم و بازی های درخشان زباری دیدم چه با سیمرغ چه بدون سیمرغ یک هدف و نسیر طولانی دارم که ادامه می دهم البته که حشنواره را با سیمرغ و کاندیداتوری دوست دارم شکی نیست.

او درباره ارتباط برقرار کردن با نقش خود در «شهرک» تصریح کرد: سعی کردم با کمک عوامل به ویژه علی حضرتی که خیلی به کار مسلط بود لحظات را باور کنم و ما خیلی صحبت می‌کردیم تا بتوانیم به یک درک مشترک برسیم.

سرتیپی اظهار کرد: همیشه طرفدار سینمای بدنه هستم و سینمای بدون مردم را نمی پسندم. این فیلم هم می تواند با تعداد زیادی از مردم ارتباط برقرار کند و مردم دوست دارند آثار متفاوت ببینند.

سهیلی در واکنش به دوئل برادران سهیلی بیان کرد: من فکر می کنم سینا مهراد هم این اعتقاد را دارد که جشنواره فقط سیمرغ نیست. من به شخصه با بازی سینا شگفت زده شدم چون با او بزرگ شدم متوجه شدم که او در شخصیت خود در فیلم سینمایی «شادروان» اصلا شبیه شخصیت خودش خارج فیلم نبود.

حضرتی درباره امکان برقراری ارتباط «شهرک» با مخاطب بیان کرد: طیف وسیعی از مخاطبان می‌توانند با فیلم ارتباط بگیرند و اینکه هر مخاطبی از نگاه خود می‌تواند با فیلم همذات‌پنداری کند.

تهیه کننده «شهرک» در ادامه این بحث گفت: من طرفدار سینمای بدنه هستم و سینمای بدون حضور مردم را دوست ندارم و نمی‌پسندم. فکر کنم مردم از فیلم سینمایی «شهرک» استقبال کنند و با آن ارتباط بگیرند چون مردم فیلم‌های متفاوت را دوست دارند.

حضرتی درباره سوژه فیلم سینمایی «شهرک» بیان کرد: قهرمان ما با آرزوی بازیگر شدن وارد شهرک می‌شود اما اتفاقاتی برای او رخ می دهد که ربطی به سینما ندارد. این فیلم درباره هویت و البته خارج شدن از هویت خود و تبدیل شدن به شخص دیگری است. ۲ دنیای حقیقی در فیلم داریم یکی در داخل و دیگری در خارج از «شهرک» است. فرهاد مدبر سخت تر می‌تواند زندگی گذشته را فراموش کند.

حضرتی درباره همکاری عوامل در «شهرک» اظهار کرد: موسیقی شورا کریمی بی نظیر بود و خیلی به لایه های مختلف فیلم کمک کرد. سینما جای پیچیده ای است و با یک کار گروهی می‌توان در آن به نتیجه رسید.

او در پایان درباره سکانس خاک کردن پدر بیان کرد: در آن سکانسی که پدر خاک می‌شود، ما به این‌ دلیل خاک روی جنازه کفن پوش شده می‌ریختیم که بتوانیم حسی که در فرهاد مدبر به وجود می‌آید، ببینیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است