افخمی: نگفته‌ام «لایه‌های دروغ» و «ماهان» را ندیده‌ام/ ۶ فیلم را جداگانه دیدم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۸

افخمی: نگفته‌ام «لایه‌های دروغ» و «ماهان» را ندیده‌ام/ ۶ فیلم را جداگانه دیدم

بهروز افخمی کارگردان سینما و عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره فیلم های «ماهان» و «لایه های دروغ» توضیح داد.

به گزارش صبا، بهروز افخمی کارگردان سینما و عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته ۱۷ بهمن ماه خبرگزاری مهر مطلبی از بهروز افخمی منتشر کرد که حالا افخمی می گوید مطلب او اینگونه نیست. در مطلب این رسانه نوشته شده بود که افخمی به عنوان هیات انتخاب فیلم‌های سینمایی «ماهان» و «لایه‌های دروغ» را ندیده است در پی این موضوع بهروز افخمی در جدیدترین گفتگوی خود که از سمت مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شده است، بیان کرد: منتقدان زمانی می‌توانند ‌بگویند فیلم‌های بهتر از «لایه‌های دروغ» و «ماهان» در میان فیلم‌های انتخاب نشده وجود دارد که همه آن‌ها را تماشا کرده باشند.

بهروز افخمی با اشاره به صحبت‌های منتشر‌ شده از او درباره دو فیلم «لایه‌های دروغ» و «ماهان»، توضیح داد: به‌دلیل برخی از کارهای شخصی و تداخل زمانی من حدود ۶ فیلم را به همراه کل هیات انتخاب تماشا نکردم.

او با بیان این ‌که حضور «لایه‌های دروغ» و «ماهان» در جشنواره قابل دفاع است، ادامه داد: من این فیلم‌ها را به‌صورت مجزا می‌دیدم و این شائبه که من فیلم‌ها را ندیده‌ام صحیح نیست.

عضو هیات انتخاب جشنواره فجر درباره عدم نمایش پنج فیلم رزرو شده در جشنواره هم توضیح داد: از همان ابتدا که پنج فیلم رزرو انتخاب شد بحث بر سر این که دو فیلم برای جشنواره پروانه نمایش نمی‌گیرند، مطرح شد اما خود فیلمسازان زمانی که فهمیدند پروانه نمایش بعد از جشنواره به فیلم آن‌ها تعلق می‌گیرد نسبت به این اتفاق اعلام رضایت کردند و این مساله که این فیلم‌ها توقیفی هستند، موضوع درستی نیست.

افخمی به فیلم «عروسک» اشاره کرد و گفت: مثلاً فیلم «عروسک» که در فهرست انتخاب‌های من بود از جمله فیلم‌هایی بود که برای جشنواره پروانه نمایش نتوانست بگیرد و البته کارگردان این فیلم هم با این موضوع مشکلی پیدا نکرد.

او با بیان این که اگر فیلمی در جشنواره حضور ندارد قطعاً تماشا شده و امتیاز قابل قبول نگرفته است، گفت: ما ۵۹ فیلم را دیده‌ایم و ۲۲ فیلم به‌علاوه ۵ فیلم رزرو را به واسطه نمره قبولی در حد حضور در جشنواره پذیرفته‌ایم. منتقدان هم زمانی می‌توانند ادعا کنند که فیلم‌های بهتری در میان فیلم‌های غیرمنتخب وجود دارد که همه فیلم‌ها را دیده باشند.

عضو هیات انتخاب جشنواره در پایان با بیان این که صحبت‌های حاشیه‌ای برای رونق جشنواره خوب است، تاکید کرد: من فکر می‌کنم بعد از تماشای همه فیلم‌ها می‌توان در مورد کیفیت آن‌ها قضاوت کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000