کنسرت‌های اسفندماه لغو شد/ با ۳۰ درصد ظرفیت نمی‌شود کنسرت اجرا کرد

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، رضا یزدانی آهنگساز و خواننده که به عنوان بازیگر هم در سینما شناخته می شود و در فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار صبا درباره علت لغو شدن کنسرت‌های اسفند ماه خود گفت: به دلیل شرایط کرونایی و قرمز شدن شهرها کنسرت پنجم اسفند تهران، 19 اسفند شیراز و 20 اسفند اهواز لغو شود.

به گفته وی، در شرایطی هستیم که باید با 20 یا 30 درصد ظرفیت کنسرت برگزار کنیم و این وضعیت برای برگزاری کنسرت منطقی نیست.

وی در واکنش به برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با 30 درصد ظرفیت گفت: برگزاری کنسرت با 30 درصد ظرفیت چه در جشنواره موسیقی فجر و چه در اجرای شخصی، نه توجیه اقتصادی دارد و نه توجیه هنری و حرفه‌ای. خواننده و نوازنده وقتی در سالنی که فقط 200 نفر جمعیت مقابل او حضور دارد با چه رغبتی می‌تواند اجرا کرد.

این خواننده راک با اشاره به آلبوم جدید خود که خبر آن توسط علی اوجی تهیه کننده کارهای او به خبرنگار صبا اعلام شده بود، عنوان کرد: آلبوم جدید من آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد و هنوز اسم مشخصی برای آن انتخاب نکرده‌ام. این آلبوم بین 8 تا 10 قطعه در سبک‌های مختلف پاپ و راک دارد که ترانه تعدادی از ترانه سراها مانند مهدی ایوبی در آن عرضه خواهد شد و عمده قطعه‌ها توسط خود من آهنگسازی شده است.

وی همچنین خبر داد: دو قطعه جدید هم در راه است که تا پایان سال به همراه یک موزیک ویدیوی جدید منتشر خواهم کرد.

یزدانی که با تیتراژ سریال «مرگ تدریجی یک رویا» بین عموم مخاطبان تلویزیون هم شناخته شده است، در پاسخ به این پرسش که به خواندن تیتراژ سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ادامه می‌دهد، بیان کرد: اتفاقا چند تیتراژ در فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی خوانده‌ام که در آینده منتشر خواهند شد و یکی از آن‌ها  تیتراژ سریال «حکم رشد» به کارگردانی حسن لفافیان است که از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این خواننده در بخش دیگر صحبت هایش درباره تاثیر کرونا بر اقتصاد هنر عنوان کرد: اولین جایی که با بدتر شدن شرایط کرونایی محدود و یا غیرفعال می‌شود سینماها و به خصوص کنسرت‌ها هستند و امیدوارم که با تمام شدن این بیماری بتوانیم بعد از دو سال به زندگی عادی خود برگردیم. در دو سال گذشته عمده نوازنده‌ها، بازیگران تئاتر و… بی‌کار شده‌اند و اطلاع دارم تعدادی از آن‌ها به دلیل وضعیت کاری و مالی نامناسب شرایط سختی را دارند.

وی ادامه دارد: من در دو سال گذشته خداراشکر با حضور در چهار پروژه مانند سریال «میدان سرخ» و فیلم سینمایی «خائن کشی» از لحاظ روحی و کاری خودم را حفظ کرده‌ام ولی متاسفانه این شرایط برای همه هنرمندان وجود نداشت.

یزدانی در پایان با اشاره به تاثیر رویدادهای حوزه موسیقی و جشنواره‌ها مانند جایزه ادبی افشین یداللهی گفت: قطعا هر جشنواره و رویدادی که به حوزه فرهنگ و هنر ارتباط داشته باشد به رشد این حوزه کمک می‌کند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/