موسیقی صدای سخن عشق است

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی ارسال کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر/ یادگاری که در این گنبد دوار بماند

موسیقی، صدای سخن عشق است و نغمه هایش، نوای همدلی هنرمندان ایران اسلامی. هنرمندان عرصه موسیقی با آفرینش آثار متناسب با شرایط تحول خواه اجتماعی مردم در برابر ظلم و استبداد با همت و تعهد اجتماعی از روزهای آغازین انقلاب اسلامی در خدمت باورها و خواسته های مردم به صحنه آمدند تا همگامی هنرمندان را با انقلاب اسلامی شاهد باشیم.

حقیقتی درخشان که باید به آن اذعان داشت، یادآوری این نکته است که فرهنگ و هنر ایران اسلامی، شناسنامه‌ ملی و نماد تفکر ملت ماست و موسیقی از میان گونه‌های مختلف هنری، با اتکا بر ظرفیت‌های خود و بی‌نیاز از ترجمه به تنهایی سهل‌الوصول‌ترین اثر هنری است که می تواند پیام انسانی و فضیلت‌خواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به گوش مخاطبان در اقصی نقاط جهان برساند.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای موسیقی کشور که سرمایه اصلی خود را فرهنگ و هنر می داند، فرصتی مغتنم برای بهره‌برداری از آموزه‌های اصیل و ریشه دار ماست که همراه با تجربه و شناخت پیشکسوتان و نیز بروز و ظهور استعدادهای جوانان برومند در این عرصه متضمن حفظ معیارهای اصیل و انقلابی است. حضور هنرمندان صاحب‌نام در گستره‌ ایران اسلامی با رویکردی هدفمند و شایسته در این جشنواره نویدبخش تداوم حیات غرور آفرین هنر موسیقی فاخر است.

اینجانب از تلاش های ارزشمند هنرمندان حاضر، شورای سیاستگذاری، هیات‌ انتخاب آثار و گروه ها، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران و دبیر محترم جشنواره سی و هفتم فجر تقدیر می کنم و توفیق روزافزون و سربلندی همه عزیزان را آرزو می‌نمایم.

محمود سالاری
معاون امور هنری»

انتهای پیام/