«ملاقات خصوصی» یک عاشقانه در زندان است/ در انتخاب بازیگران ریسک کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۶
امید شمس در گفتگو با صبا:

«ملاقات خصوصی» یک عاشقانه در زندان است/ در انتخاب بازیگران ریسک کردم

کارگردان «ملاقات خصوصی» که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره شکل گیری فیلمنامه و انتخاب بازیگران به ویژه دادن یک نقش به برادرش توضیح داد.

امید شمس کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره موضوع این فیلم بیان کرد: «ملاقات خصوصی» درباره رابطه عاشقانه یک معلم زبان در زندان با بک دختر عطار پایین شهر است.

او افزود: طرح فیلمنامه این اثر را من با علی سرآهنگ زمانی که در زندان های کرج مشغول ساخت یک مستند بودیم به دست آوردیم.
کارگردان فیلم کوتاه «گذر» اظهارکرد: پس از اینکه به طرح فیلمنامه رسیدیم با علی سرآهنگ شروع به نوشتن کردیم و سپس بهمن ارک و نادره سادات سرکی اضافه شدند و در بازنویسی کار را تکمیل کردیم و جلو دوربین بردیم.
شمس با اشاره به مشکلات کار مطرح کرد: کار به دلیل تعدد لوکیشن ها و بازیگران خیلی سنگین بود. ما لوکیشن هایی در زندان داشتیم که فیلمبرداری آنها به دلیل تردد در زندان سخت و زمانبر بود و البته بخش هایی در مناطق جنوب شهر ضبط شد که بالاخره دشواری های خاص خودش را داشت.
این کارگردان با اشاره به اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند بیان کرد: جلب اعتماد عوامل، بازیگران و سرمایه گذار برای اینکه کار اول خود را شروع کنی، کار سختی است ولی مجیدی سرمایه گذار «ملاقات خصوصی» خیلی هوای کار را داشت و بهتر است بگویم ابتدا مجیدی بود که ما را پیدا کرد.
کارگردان فیلم کوتاه «شب تولد» بیان کرد: مجیدی سرمایه گذار فیلم قرار بود کمپانی فیلمسازی تاسیس کند که برای همکاری به من و دیگر دوستانم پیشنهاد داد و من فیلمنامه «ملاقات خصوصی» را داشتم که برای کار ارایه دادم و خوشبختانه مجیدی فیلمنامه را دوست داشت و با وجود افزایش هزینه ها و دیگر مشکلاتی که وجود داشت همه جوره پای کار ایستاد.
این فیلمساز درباره تاثیر کرونا بر روند ساخت اثر توضیح داد: خیلی از مواقع به دلیل بیماری کرونا به تعطیلی برخوردیم و متاسفانه هزینه و زمان فیلمبرداری کار را بیشتر می کرد.

در انتخاب بازیگران این نگاه را داشتم که به شخصیت ها بُعد بدهم

امید شمس با اشاره به انتخاب بازیگر اظهار کرد: من برای انتخاب بازیگر استراتژی‌ای که داشتم این بود که فضا چون جنوب شهری است سریع سراغ آدم هایی نروم که از لحاظ استایل شبیه به افراد جنوب شهری و خلافکار هستند. همیشه در انتخاب بازیگران این نگاه را داشتم که به شخصیت ها بُعد بدهم و اتفاقا ریسک کردم و سراغ بازیگرانی رفتم که اصلا حضور آنها در این فضا منطقی نبود.
او ادامه داد: یکی دیگر از بازیگرانی که در این فیلم خیلی ریسک کردم برادرم بود نه به دلیل اینکه برادرم هست بلکه به دلیل اینکه این کاراکتر را از روی برادرم نوشته بودم؛ قهرمانی که در مردان آهنین بوده و به دلیل تعطیلی این مسابقه در مسیر خلاف قرار می گیرد.
کارگردان «ملاقات خصوصی» مطرح کرد: دنبال چنین بازیگری می گشتم ولی در نهایت دیدم که از نظر ظاهری و ورزشی برادرم به شخصیت شبیه است پس او را انتخاب کردم و با او تمرین کردیم و خوشبختانه نقش را به خوبی ایفا کرد.
شمس درباره شخصیت های داستان بیان کرد: مدنظر ما این بود که مطرح کنیم آدم های فیلم، به دلیل شرایط در این مسیر افتاده اند و یکی از آنها نقشی بود که برادرم بازی می کرد و البته دیگران هم به همین شکل پیش رفتند.
این هنرمند درباره اکران عمومی اثر توضیح داد: با توجه به زحماتی که سرمایه گذار کار کشید و هزینه های بالای کار خیلی دوست دارم که در اکران بتواند بازگشت سرمایه اتفاق بیفتد چون او با نیت خیر به کار اضافه شده و خیلی به سینما کمک می کند و امیدوارم این کار ادامه پیدا کند.
نگار امیری
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است