چرا مردم نباید اجرای حسین علیزاده را در تلویزیون ببینند/ مردم را با موسیقی ایرانی غریبه کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۵
سامان احتشامی در گفتگو با صبا:

چرا مردم نباید اجرای حسین علیزاده را در تلویزیون ببینند/ مردم را با موسیقی ایرانی غریبه کرده‌اند

سامان احتشامی در واکنش به وضعیت موسیقی سنتی ایران و استقبال بیشتر مردم از کنسرت‌های پاپ توضیح داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، سامان احتشامی آهنگساز و موسیقیدان که در آخرین فعالیت خود در سینما، موسیقی فیلم سینمایی «۲۸۸۸» را در چهلمین جشنواره فیلم فجر داشت درباره جدیدترین فعالیت‌های موسیقایی خود در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: از جمله آخرین کارهایی که انجام داده‌ام، همکاری با سام جلایی در قطعه «غزال» است و در آینده هم چندین قطعه را برای خودم تنظیم کرده‌ام که آن‌ها در مرحله میکس و مستر هستند و این قطعه‌ها به صورت تک آهنگ و به همراه گروه کُر منتشر خواهد شد.

این آهنگساز درباره سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: من در ۲۶ دوره از جشنواره موسیقی فجر حضور داشته‌ام و امسال موفق به حضور در جشنواره موسیقی فجر نشدم و در عوض در جشنواره فیلم فجر با آهنگسازی فیلم سینمایی «۲۸۸۸» این غیبت را جبران کردم.

احتشامی در واکنش به اینکه در کنسرت‌های برگزار شده در دو ماه گذشته و حتی در جشنواره موسیقی فجر، رغبت مخاطبان برای حضور در سالن‌ اجرای خوانندگان پاپ بیشتر از دیگر سبک‌های موسیقی بوده است، عنوان کرد: شما خودتان می‌گویید موسیقی پاپ. از معنای این کلمه برداشت می‌شود که قطعا مورد استقبال عموم مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که ما موسیقی سنتی، تلفیقی و بی‌کلام را در هیچ برنامه‌ تلویزیونی و… به صورت متمرکز نمی‌بینیم و عموم مردم نمی‌دانند فرق بین تار و سه تار چیست، چه انتظاری است که از موسیقی سنتی و ایرانی استقبال کنند.

این آهنگساز عنوان کرد: به دلیل دیده نشدن هنرمندان و سازهای موسیقی ایرانی در تلویزیون و توجه بیشتر به خواننده‌های پاپ، رغبت مردم برای شنیدن موسیقی ایرانی کمتر شده است. مردم از آن چیزی که می‌بینند استقبال می‌کنند، اگر فروش بلیت‌های سینما قابل قبول است برای این است که مردم می‌توانند با این هنر ارتباط برقرار کنند، ولی چه ارتباطی با سازها و موسیقی سنتی و ایرانی در مردم وجود دارد.

احتشامی در پایان توضیح داد: اگر برنامه‌ای باشد که مردم به صورت زنده هنرآفرینی حسین علیزاده با تار را ببینند، کمانچه اصغر بهاری و تمبک محمد اسماعیلی را مشاهده کنند، قطعا با این ارتباط به طرفداران موسیقی ایرانی هم اضافه می‌شود. امروزه همه چیز برای دیده و شنیده شدن به رسانه نیاز دارد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است