سلامت مخاطب را فدای تئاتر نمی‌کنیم/ وجدانِ بچه‌های گروه‌ها ستودنی‌ است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۴
قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با صبا:

سلامت مخاطب را فدای تئاتر نمی‌کنیم/ وجدانِ بچه‌های گروه‌ها ستودنی‌ است

اتابک نادری با تشکر از گروه های تئاتری که در سخت ترین شرایط در این دوره از جشنواره تئاتر فجر حضور یافته اند، از رفتار حرفه ای گروه هایی که فرد مبتلا به کرونا داشته اند تشکر کرد.

اتابک نادری قائم مقام دبیر و مدیر اجرایی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره تاثیر بیماری کرونا و اومیکرون بر اجراهای تئاتر بیان کرد: وقتی بازیگر یک نمایش کرونا داشته باشد با توجه به اینکه روی صحنه حضور دارد و در تعامل با افراد زیادی است قطعا نمی توانیم اجازه اجرا به گروه بدهیم.

او افزود: در آثار سینمایی فیلم ساخته شده است و در زمان اکران هر یک از عوامل و بازیگران اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند این موضوع منجر به کنسل شدن اکران اثر نخواهد شد ولی تئاتر یک رویداد زنده و تعامل مستقیم بازیگر با تماشاگر است و در صورت ابتلای هر یک از اعضای گروه دیگران نیز در معرض خطر قرار دارند و به همین دلیل تئاترها کنسل می شوند.

مدیر اجرایی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اظهار کرد: اولین چیزی که برای ما مهم است سلامتی مخاطب است و سعی می  کنیم که سلامت افراد را فدای اجرای یک نمایش نکنیم.

قائم مقام چهلمین جشنواره چهلمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: گروه نمایش «اتاق» به کارگردانی زنده یاد ساشا کشوادی یا نمایش «بعد از افتادن» به کارگردانی حسین حسینیان واقعا شرافتمندامه برخورد کردند و ابتلای کرونا اعضای گروه را به ستاد اطلاع دادند و این وجدان کاری بچه های تئاتر ستودنی است. البته خوشبختانه با بهبود بازیگر «بعد از افتادن» به اجرا برگشتند.

بازیگر نمایش «مغازه خودکشی» عنوان کرد: آثار نمایشی در شرایط رقابتی قرار دارند و گروه ها چندین ماه برای کارهایشان زحمت کشیده اند و خیلی راحت می توانند در برابر علایم بیماری کرونا سکوت کنند و روی صحنه بروند ولی سلامت مخاطب را بالاتر از زحمات خود می دانند.

این مدیر هنری درباره تاثیر جشنواره فیلم فجر روی جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: تاثیر جشنواره فیلم فجر همیشه تاثیر رسانه ای روی جشنواره تئاتر فجر است از آنجاکه اکثر اوقات یک نفر از همکاران رسانه در دو حوزه تئاتر و سینما فعالیت دارند بیشتر برای تماشای فیلم اقدام می کنند.

او توضیح داد: تئاتر مخاطب خاص خودش را دارد مثلا افرادی از شهرستان برای شرکت و تماشای آثار نمایشی در جشنواره حضور پیدا می کنند حتی در این دوره گروهی از اقلیم کردستان عراق داریم که تئاتر برایشان مهم است و برای دیدن آثار روی صحنه آمده اند.

نمایش خیابانی مشتری خودش را دارد

این هنرمند خاطرنشان کرد: تئاتر همیشه جایگاه مهم خودش را برای اهالی خودش داشته و از بین نمی رود ولی متاسفانه ما شرمنده مخاطب شدیم چون به دلیل ظرفیت محدودمان نمی توانیم آنطور که شایسته است پاسخگوی مطالبات هنرمندان و علاقه‌مندان شویم.

این بازیگر و کارگردان نمایش درباره اجراهای خیابانی عنوان کرد: خوشبختانه تئاتر خیابانی هم مثل سال های گذشته مورد استقبال قرار گرفته است و به قول دوستان، نمایش خیابانی مشتری خودش را دارد.

اتابک نادری در پایان گفت: چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای من سخت ترین جشنواره است چون اضطراب و استرس داریم و نگران سلامتی دوستان هستیم و همه تلاشمان برای رعایت تدابیر بهداشتی انجام می دهیم که به حداقل آسیب های بیماری برسیم.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000