بخش بین‌الملل تئاتر فجر به کشورهای همسایه اکتفا نکند/ «مرغ همسایه غاز نیست» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳
با نمایش های چهلمین جشنواره تئاتر فجر-3

بخش بین‌الملل تئاتر فجر به کشورهای همسایه اکتفا نکند/ «مرغ همسایه غاز نیست»

نویسنده، طراح، کارگردان و بازیگر نمایش خیابانی «مرغ همسایه غاز نیست» که در بخش تئاتر خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره این اثر توضیح داد.

مصطفی کولیوندی نویسنده، طراح و بازیگر نمایش خیابانی «مرغ همسایه غاز نیست» که در بخش تئاتر خبابانی چهلمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره فعالیت های خود عنوان کرد: من به عنوان بازیگر و طراح صحنه در کار «پینوکیو» به کارگردانی سعید خیراللهی، بازیگر نمایش «شهر زیبا» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام حضور دارم و با نمایش «مرغ همسایه غاز نیست» نوشته و کارگردانی خودم در بخش تئاتر خیابانی جشنواره حضور دارم.

او افزود: با توجه به شرایط سخت وجود اومیکرون و کرونا اجراها سخت بود ولی خوشبختانه استقبال خوبی از اجراها شد و احساس می کنم در بخش تئاتر خیابانی اجراها موفق بوده است.

این کارگردان اظهار کرد: نمایش «مرغ همسایه غاز نیست» نقدی موشکافانه درباره کودکان کار، معضلات اجتماعی، کولبران و خیلی از اتفاقاتی است که باعث معضلات اقتصادی در کشور است.

کولیوندی درباره حضورش در سال های قبل جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد: از سال ۱۳۸۲ به طور مستمر در بخش های متفاوت صحنه ای، رادیو تئاتر و تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتم و امسال با توجه به شرایط سخت کرونا برگزاری جشنواره نمره قابل قبولی می گیرد.

او با اشاره به تاثیر کرونا بر روی آثار نمایشی اظهار کرد: تئاتر سختی های خودش را دارد و شرایط کرونا باعث شده تا ضربان اجرایی آثار خیلی مناسب نباشد که البته این موضوع برای همه کشورها وجود دارد.

کارگردان نمایش «مرغ همسایه غاز نیست» عنوان کرد: هر سال جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود اما بهتر است در پایان جشنواره آسیب شناسی صورت بگیرد تا نکات قوت را برای سال ها بعد بیشتر در نظر بگیریم و برای پربارتر شدن جشنواره در سال های بعد تلاش بیشتری انجام شود.

مصطفی کولیوندی در پایان گفت: امیدوارم در سال های بعد حضور بخش های بین المللی و مهمانان خارجی باشد و فقط به کشورهای اطراف اکتفا نشود.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

عکس از محمد رستمی است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است