مردمی‌ترین نوع اجرا تئاتر خیابانی است/ به استقبال مردم امید داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸
سامان خلیلیان در گفتگو با صبا:

مردمی‌ترین نوع اجرا تئاتر خیابانی است/ به استقبال مردم امید داریم

مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی درباره تئاتر خیابانی و حضور مخاطبان در چهلمین جشنواره تئاتر فجر سخن گفت.

سامان خلیلیان مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره آثار خیابانی در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بیان کرد: از عنوان تئاتر خیابانی می توان متوجه شد که این آثار در فضاهایی اتفاق می افتد که خیلی خودشان را متعلق به معماری بخش صحنه ای نمی دانند.

او افزود: تئاتر خیابانی این ظرفیت و خاصیت را دارد که ارتباط مستقیم و نفس به نفس با علاقه‌مندان و مخاطبان خود داشته باشد و تماشاگران از دیدن نمایش ها به صورت زنده و بسیار نزدیک بهره مند شوند و مردمی ترین نوع اجرا تئاتر خیابانی است.

مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی توضیح داد: خاصیت و ظرفیت تئاتر خیابانی مانند تئاترهای آیینی و ملی ما مثل معرکه گیری، تخته حوضی و… این است که مردم از نزدیک می توانند نظاره گر اجرا باشند.

او خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم بازیگر با تماشاگر و بالعکس همیشه باعث جذب مخاطب و استقبال زیادی در این نوع نمایش ها شده است.

سامان خلیلیان در پایان گفت: امیدواریم مردم بیش از پیش برای تماشای نمایش های خیابانی حضور داشته باشند و از دیدن آثار لذت ببرند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است