اجرای مشترک نوازندگان ایرانی و خارجی اسفند ماه در تالار وحدت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
وزیر امور خارجه قول داد؛

اجرای مشترک نوازندگان ایرانی و خارجی اسفند ماه در تالار وحدت

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در تالار وحدت به تماشای اجرای ارکستر سمفونیک نشست و وعده همراهی وزارت خارجه در حوزه موسیقی را داد.

به گزارش صبا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و همزمان با افتتاح رسمی این جشنواره با حضور در تالار وحدت تهران همراه با تعدادی دیگر از مدیران وزارت ارشاد به تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران نشست.

وی در این دیدار که با همراهی محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد بود، پس از پایان کنسرت با اهدای دسته گلی نمادین به عرفان وکیلی رهبر ارکستر از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: از یکایک اعضای ارکستر سمفونیک تهران تشکر می‌کنم که اجرای بسیار خوبی را پیش روی مخاطبان قرار دادند. البته امروز مطلع شدم که نصیر حیدریان رهبر ارکستر کنسرت امشب، به کرونا مبتلا شدند و یکی از جوان‌ترین اعضای گروه رهبری این کنسرت را به عهده گرفت.

وی ضمن قدردانی از اعضای ارکستر سمفونیک تهران در اجرای با کیفیت کنسرتی که در سومین شب از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به صحنه رفت، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر دلایل حضورش در کنسرت شب گذشته و توجه وی به موسیقی با وجود مشغله‌های فراوان کاری که طی هفته‌های گذشته در حوزه برجام وجود داشته است، توضیح داد: امشب شاهد اجرای بسیار هماهنگی بودیم که به اعتقاد بنده دربرگیرنده اجرای آثار با کیفیتی بود که من به شخصه از این برنامه لذت بردم. طبعاً موسیقی در دنیای هنر جایگاه ویژه خود را دارد و من هم در زندگی‌ام به موسیقی علاقه مند هستم و حضورم در کنسرت امشب ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر به نوعی اعلام حمایت و پشتیبانی از هنرمندان این عرصه است و برای همه فعالان این عرصه آرزوی موفقیت می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه همکاری وزارت امور خارجه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه موسیقی اعلام کرد: طبق صحبت‌ها و توافق هایی که با مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی انجام گرفت امیدواریم بتوانیم در اسفندماه سال جاری یک اجرای مشترک میان هنرمندان ایرانی و تعدادی از هنرمندان خارجی برگزار کنیم و طبیعتاً این اتفاق هم در آستانه سال جدید در تالار وحدت خواهد افتاد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است