«هر ابری یک آستر نقره‌ای دارد» مهمان جدید گالری آریا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۹

«هر ابری یک آستر نقره‌ای دارد» مهمان جدید گالری آریا

نمایشگاه ویدیو با عنوان «هر ابری یک آستر نقره‌ای دارد» ۲۹ بهمن‌ماه در گالری آریا افتتاح می‌شود.

به گزارش صبا، نمایشگاه ویدیویی با عنوان «هر ابری یک آستر نقره‌ای دارد» پروژه ای از شهرام انتخابی و آسیه سلیمیان ۲۹ بهمن‌ماه در گالری آریا افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «هر ابری یک آستر نقره‌ای دارد» پروژه‌ای از شهرام انتخابی و با کیوریتوری آسیه سلیمیان است که آثاری از مژگان باوکی، مونا رهنمای هلالی، هدیه صادقی، ساناز صدیقی، دایانا عبدالعلی‌زاده و بهناز منفرد در آن به نمایش درمی‌آید.

هنرمندان دعوت‌شده به این نمایشگاه آثاری را ارایه می‌کنند که آذرماه ۱۴۰۰ در ورکشاپ از‌ ایده تا نمایش که در آموزشگاه آریا برگزار شد، خلق کرده‌اند.

یک واقعیت تاریخی درباره ویدیو آرت این است که در مرحله اولیه شکل‌گیری آن در دهه ۱۹۷۰ این رسانه عمدتاً توسط زنان استفاده می‌شد و این را می‌توان یک مزیت، قانونی درونی و ضرورتی تاریخی توصیف کرد.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نیز هنرمندان زنی هستند که ضرورت و فواید استفاده از رسانه ویدیو را به‌خوبی درک و از آن در تولید آثارشان استفاده کرده‌اند.

هنرمندان جوان از شهر‌های مختلف کشور از ایران معاصر و واقعیات زندگی در آن الهام گرفته‌اند.

آثاری که آن‌ها تولید کرده‌اند در رابطه با واقعیت زندگی در ایران معاصر است و موضوعات مختلفی را که در آن‌ها زنان اغلب به‌عنوان قهرمان داستان ظاهر می‌شوند، انعکاس می‌دهند.

مشاهداتی از زندگی با تمرکز بر امور روزمره و همچنین نقش مهم مواردی مانند ارجاعات تاریخی و زندگی اقلیت‌های مذهبی، نقش‌های سنتی جنسیتی یا حراج جسم از طریق فروش اعضا و همینطور استفاده از دستکاری برای تغییر و اصلاح صورت و بدن از طریق جراحی پلاستیک و… را مورد توجه قرار داده‌اند.

همچنین بیان این مطلب که نیرو‌های برابری طلب و صنعت زیبایی سرمایه‌داری حاضر در همه‌جا تهدیدی برای هر فرد هستند، مورد توجه آن‌ها قرار گرفته و گاهی نیز اشاره به سفری در گذشته و تاریخ دارد و مواجهه با این واقعیت که راهی برای احیای گذشته نیست اما‌ امیدواری برای ساختن آینده همچنان به قوت خود باقی است.

شهرام انتخابی و آسیه سلیمیان تلاش کرده‌اند نسل جوان هنرمندان ایران را با امکانات تصاویر متحرک آشنا کنند و مشاهداتشان از موضوعات اجتماعی و تاریخی و ارتقای فرآیند‌های هنر رسانه‌ای را ترویج دهند.

آثار شرکت‌کننده در این نمایشگاه به وسیله کاترین بکر کیوریتور و نویسنده ساکن برلین که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ به عنوان متصدی، مدیرعامل و رییس انجمن ویدیویی در (Neuer Berliner Kunstverein n. b. k) کار کرده است و از فوریه ۲۰۲۰ به‌عنوان مدیر هنری KINDL مرکز هنر‌های معاصر برلین کار می‌کند انتخاب و برای نمایش در گالری آریا پذیرفته شده‌اند.

نمایشگاه «هر ابری یک آستر نقره‌ای دارد» با همکاری فکتوری تی تی و آموزشگاه آریا ۲۹ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۰ در گالری آریا به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000