اولین اجرای «پچپچه های پشت خط نبرد» در فجر بود/ مشکلات شهرستانی‌ها در تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۹
با نمایش‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر-5

اولین اجرای «پچپچه های پشت خط نبرد» در فجر بود/ مشکلات شهرستانی‌ها در تهران

محمدرضا خسروشاهای کارگردان نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» که در بخش رقابتی چهلمین جشنواره فجر حضور دارد درباره این اثر توضیح داد.

محمدرضا خسروشاهی کارگردان نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» که در بخش رقابتی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره انتخاب متن این اثر عنوان کرد: نمایشنامه «پچپچه های پشت خط نبرد» یکی از متون سخت و البته بسیار ارزشمند علیرضا نادری است که به پیشنهاد سیدمحمد جواد طاهری برای اجرا به من پیشنهاد شد.

او درباره سختی های اجرای تئاتر در دوران کروتا افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده براثر بیماری کرونا نزدیک به ۲ سال با وقفه های پیاپی روی متن تمرین داشتیم.

خسروشاهی که این اثر را مشخصا برای جشنواره تئاتر فجر تمرین و اجرا کرده است، توضیح داد: این اثر پیش از برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا نداشته است و به امید خدا بعد از پایان چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرای عموم اثر را آغاز خواهیم کرد.

کارگردان نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» در مورد چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مطرح کرد: جشنواره تئاتر قبل از آمدن گروه به تهران در ظاهر امر و براساس وعده هایی که به گروه ها داده شده بود بسیار جذاب بود ولی از همان ابتدای رسیدن به تهران با مسائل زیادی رو به رو شدیم.
این هنرمند مطرح کرد: در ابتدا ظرفیت کمی برای اقامت اعضای گروه در هتل در نظر گرفته  شد که با تماس های تلفنی قرار شد تا امکان حضور تعداد بیشتری فراهم شود ولی متاسفانه در هنگام ورود به هتل بدون اطلاع قبلی اجازه اسکان به چند نفر از همکارانمان به دلیل پرشدن هتل داده نشد و به اجبار در هتل دیگری ساکن شدند.
خسروشاهی با اشاره به سالن اجرای اثر بیان کرد: بیشترین مساله من امکانات سالن مولوی بود. متاسفانه تهیه فیلترهای نوری که وجود آنها در هر سالن لازم است برعهده گروه های شهرستانی بود آن هم بدون حمایت کافی مالی از سمت جشنواره و همچنین نبود ابزار و جمعیت کم تماشاگران از دیگر مشکلات اجرا بود.
او توضیح داد:  ظرفیت سالن ها در هنگام خرید بلیت تکمیل بود ولی متاسفانه ما با سالنی که نصف صندلی ها خالی از تماشاگر بود مواجه شدیم.
محمدرضا خسرشاهی در پایان گفت: جواب های سر بالا، وعده های غذایی نامناسب برای گروه و حتی از نظر من تفاوت برخورد با گروه های شهرستانی نسبت به گروه های مقیم تهران سختی اجرا را برای ما بیشتر کرد.
نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» از استان قم در بخش رقابتی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.
چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.
نگار امیری
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است