شب آرامِ جشنواره تئاتر فجر/ نمایش‌های خیابانی همچنان پرمخاطب هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵
گزارش صبا از هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر؛

شب آرامِ جشنواره تئاتر فجر/ نمایش‌های خیابانی همچنان پرمخاطب هستند

هفتمین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر با هشت اثر نمایشی در بخش صحنه و ۶ اثر در بخش نمایش های خیابانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا روز گذشته شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در هفتمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر فجر هشت اثر نمایشی در بخش صحنه ای در تالارهای نمایشی روی صحنه رفتند.

«ساختن» به کارگردانی مصطفی ذره پرور، «دختر خجالتی» به کارگردانی جنت سلیم آوا، «کل» با کارگردانی مصطفی محمدی دوست، «فردوسی» سلطان عثمان اف، «خاک سفید» با کارگردانی محمدرضا هلال زاده، «آلنده نازنین» اثری از محمد برهمنی، «تلفات» به کارگردانی علیرضا معروفی و «یک ماه هزار آسمان» به کارگردانی حمید ابراهیمی آثار نمایشی بخش صحنه ای هفتمین روز برگزاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند.

نمایش های «دختر خجالتی» از کشور آذربایجان و «فردوسی» از تاجیکستان جزو آثار بخش ملل حاضر در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند.

در بخش نمایش های خیابانی، محوطه تئاتر شهر با اجرای آثار «چهارشنبه خاتون»، «به دنبال خورشید»، «روده درازی های یک مرده بی صاحب» و «حیاط خانه ما» میزبان تماشاگران بود و آثار «قصه کفش ها» و «مرغ همسایه غاز نیست» در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا شد.

هفتمین روز از چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور علاقه‌مندان بخش خیابانی با همان قوت همیشگی در این بخش به استقبال مخاطبان رفت.

لغو اجرای دوم نمایش «خاک سفید»

نمایش «خاک سفید» به کارگردانی محمدرضا هلال زاده در سانس داوری جشنواره با حضور داوران و مخاطبان اجرا شد و پس از آن شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی اجرای دوم این اثر را لغو کرد.

در پی انتشار خبر توقیف اجرای دوم این اثر، شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی دلیل لغو اجرای «خاک سفید» را اعمال نکردن اصلاحات دانست.

دو روز تا پایان چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر باقی است و گروه های نمایشی در بخش های مختلف صحنه، خیابانی و دگرگونه های اجرایی خود را برای اجرا در این دو روز آماده می کنند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است