تئاتر شهرستان چیزی از تئاتر تهران کم ندارد/ مشکلات شهرستان سخت‌افزاری است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
با نمایش‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر-7

تئاتر شهرستان چیزی از تئاتر تهران کم ندارد/ مشکلات شهرستان سخت‌افزاری است

سعید شیخی کارگردان نمایش «پروانه الجزایری» که در بخش رقابتی چهلمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره این اثر گفت.

سعید شیخی کارگردان نمایش «پروانه الجزایری» نوشته پیام لاریان در که در بخش رقابتی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره این اثر عنوان کرد: داستان درباره شب خداحافظی یکی از کاراکترهای نمایش است که دوستان او دور هم جمع شده اند و یکسری اتفاقات در این شب رخ می دهد.

او درباره تمرین کار بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا ۶ ماه کار تعطیل شد و اصل تمرین های ما نزدیک به چهار ماه زمان برد که هر شب تمرین داشتیم ولی در مجموع از زمان شروع تمرین ها یکسال و نیم می گذرد.

شیخی درباره اجرای این اثر در شهر قزوین بیان کرد: ما «پروانه الجزایری» را ۱۵ شب در قزوین روی صحنه بردیم و با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: متاسفانه سال گذشته و امسال به دلیل شرایط کرونا ظرفیت کمتری برای سالن ها در نظر گرفته شد که خیلی از علاقه‌مندان امکان حضور در سالن را پیدا نمی کنند.

او اظهار کرد: از آنجا که در جشنواره تئاتر فجر تئاتری های سراسر کشور شرکت می کنند رقابت خیلی سخت است ولی ما هم امیدواریم اتفاقات خوبی برایش بیفتد.

شیخی ادامه داد: من همیشه پرداخت بیشتری روی بخش بازیگری آثارم دارم و امیدوارم در جشنواره نیز اتفاقات خوبی برای بازیگران کار بیفتد.

کارگردان نمایش «پروانه الجزایری» درباره مشروط بودن کار اظهار کرد: در بازبینی اولیه مواردی از طرف شورای بازبینی در مورد کار گفته شد که آنها را در بازبینی دوم حل کردیم و خوشبختانه موضوعات ربطی به مفهوم کار نداشت و ضربه ای به اصل کار وارد نشد.

این هنرمند درباره مشکلات تئاتر شهرستان اظهار کرد: بزرگترین مشکل گروه های شهرستان، مشکلات سخت افزاری است. اکثر آنها از نبود پلاتوی تمرین، نبود سالن مناسب اجرا و تبلیغات رنج می برند که ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم.

او ادامه داد: استعداد خوب و هنرمند حرفه ای در شهرستان کم نیست و اکثر هنرمندان تهران نیز از شهرستان به تهران آمده اند که متاسفانه به دلیل همین مسائل سخت افزاری و نبود امکانات به تهران مهاجرت کردند وگرنه از نظر حرفه ای و تکنیکی بچه های شهرستان چیزی از تهران کم ندارند.

کارگردان نمایش «پروانه الجزایری» عنوان کرد: ۱۲ اثر از تئاتر شهرستان در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد که نسب به آثار تهران کم است البته ما آثار را ندیده ایم ولی حتما کیفیت ملاک انتخاب بوده است و امیدوارم در آینده فرصت بیشتری برای حضور گروه های شهرستان ایجاد شود.

سعید شیخی در پایان گفت: برای من افتخار بزرگی است که در کنار بزرگان تئاتر ایران کار می کنم و امیدوارم اتفاقات خیلی خوبی برای کار پیش بیاید.

عکس‌ها از کیارش مسیبی است.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است