واکنش سفیر ژاپن به اجرای نمایشی از کوبو آبه در ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

واکنش سفیر ژاپن به اجرای نمایشی از کوبو آبه در ایران

نمایش «چمدان» به کارگردانی آریو راقب کیانی شب گذشته میزبان سفیر کشور ژاپن در تماشاخانه اهورا بود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی گروه، کازوتوشی آیکاوا سفیر کشور ژاپن در ایران به همراه ماتسوشیتا از مسئولان بخش فرهنگی سفارت ژاپن شامگاه سه‌شنبه ۲۶ بهمن با حضور در تماشاخانه اهورا به تماشای نمایش «چمدان» به نویسندگی کوبو آبه و کارگردانی آریو راقب کیانی نشستند.

کازوتوشی آیکاوا پس از تماشای این اثر گفت: کارگردانی بسیار خوبی را در نمایش شاهد هستیم و بازی هنرپیشه‌ها و بازیگران نمایش بسیار عالی است.

او افزود: بازیگران توانستند به خوبی نمایشنامه کوبو‌آبه را تصویر کنند به ویژه آنکه در دوران کووید همه شخصیت‌ها تلاش می‌کنند که به داخل چمدان بروند.

سفیر کشور ژاپن اظهار کرد: نمایش «چمدان» نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم با دنیای بیرون از درون آن چمدان ارتباط برقرار کنیم و این موضوع موقعیت جالبی را پدید آورده است.

آیکاوا درباره ارتباط فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کرد و مطرح کرد: «چمدان» و دیگر نمایش‌ها می‌توانند یک پل ارتباطی بین دو کشور باشد و ژاپن فقط محدود به مانگا رمان گرافیکی نیست بلکه نمایشنامه نویس‌های قابلی چون کوبو‌آبه دارد.

او بیان کرد: نمایشنامه‌های زیادی به ویژه در دهه هفتاد میلادی است که در حال حاضر به اشکال و واریاسیون‌های مختلف اجرا می‌شود که شاید علت آن به کووید برگردد.

سفیر ژاپن در ایران درباره اقتباس آثار هنری توضیح داد: طبیعتا این اجرا در ایران روی صحنه رفته است و برای اینکه ارتباط خودش را با فرهنگ ژاپنی از دست ندهد باید اقتباس و تاثیر را از فرهنگ ژاپنی بگیرد به مانند آن چیزی که در این نمایش درباره حشرات و عنکبوت مطرح می‌شود.

کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در پایان اظهر کرد: متوجه شدم که خانمی در طول نمایش تماس تلفنی می گیرد و غذایی سفارش می‌دهد که آن غذا نوعی نودل ژاپنی است و شاید این مفهومی برای مخاطب ایرانی نداشته باشد ولیکن مضمون کار کاملا مرتبط با فرهنگ ایرانی است و من خیلی تحت تاثیر قرار گرفته‌ام که اجرایی با کیفیت از کوبو‌آبه را در ایران روی صحنه دیدم.

نمایش «چمدان» هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است