پرس تی وی متفاوت‌ترین رسانه مستقل به زبان بین‌المللی است / پرس تی وی به بلوغ رسیده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
کیومرث یزدان پناه: در گفتگو با صبا:

پرس تی وی متفاوت‌ترین رسانه مستقل به زبان بین‌المللی است / پرس تی وی به بلوغ رسیده است 

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت که پرس تی وی در صورت تفوق بر جغرافیای ارتباطی، معجزه‌گر عرصه رسانه ای خواهد شد.
کیومرث یزدان پناه کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا با عنوان اینکه دولت سیزدهم از منظر شکل دیپلماسی، سرعت بالایی در تغییر رفتارها به سمت دیپلماسی فعال از خود نشان داده است، گفت: دولت، سیاست خارجی را از حالت سردرگمی خارج کرده و با تمرکز بر اولویت همسایگان، راهبردهای خود را در این عرصه دنبال می کند. اما از منظر محتوایی همچنان سردرگمی های خاصی بر اساس و بنیان های سیاست خارجی حاکم بوده و هنوز این دولت نیز نمی داند که برای بهبود وضع گذشته و ارتقای سطح روابط بین المللی چه چیزی را نسبت به گذشته اصلاح کند و چه چیز جدیدی را جایگزین کند.
او با تاکید بر نقش تاثیرگذار رسانه ها در روشنگری مسائل مختلف جهانی افزود: امروزه رسانه و زبان مستقل رسانه، موضوع اصلی در حکمرانی جهانی و مدیریت فرآیند جهانی ‏شدن محسوب می شود و از اهمیت به‌سزایی در تعیین سطح قدرت هوشمند کشورها دارد. تحولات سال‌‏های اخیر در جامعه‌ جهانی و سرعت سرسام آور اتفاقات و رویدادها این مساله حیاتی یعنی نیاز به یک رسانه را اجتناب ناپذیر  می ‏سازد. برای کشوری مثل ایران نیز این مساله کاملا قابل توجه است و مهمترین مساله برای کشور ما حفظ هویت مستقل رسانه ای در میان رسانه های قدرتمند جهانی است.
این کارشناس مسائل بین الملل درباره تاثیر رسانه های کشورهای جریان سلطه در ناآرامی های منطقه عنوان کرد: نظام سلطه در تمام عرصه های رسانه ای، سیاست تهاجمی را سرلوحه خود دارد و این فضا را با به کارگیری پیشرفته ترین و پیچیده ترین تجهیزات محل تاخت و تاز علیه تمامی ارزش ها و سنت ها و هنجارهای منطقه ای بافته و ایجاد افتراق و کشمکش و آشوب های منطقه ای را در جناح های مختلف دنبال می کند و در هر فرصتی سعی دارد از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند. به همین منظور جریان رسانه ای پر سر و صدای جبهه استعمار از سه قرن پیش تا به امروز با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و برآورد امکانات و منابع انسانی زمینه را برای زمان مورد نظر فراهم ساخته است و امروزه با راه اندازی شبکه های سرویس دهنده، شبکه های اجتماعی، پایگاه های اینترنتی، وبلاگستان ها، فیلترشکن ها و دیگر ابزارهای فنی در کنار هزاران ماهواره و پرنده های جاسوسی، بسترساز اختلافات متعدد در منطقه ما بوده و خط اول آشوب های بی پابان در این مناطق هستند.
او تحلیل خود از روایتگری تحولات کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان در رسانه های برون مرزی ایران و به طور خاص پرس تی وی را این چنین توضیح داد: شبکه پرس تی به بلوغ و پختگی رسیده و به یک رسانه حرفه ای تبدیل شده است. اما وسعت جغرافیایی نفوذ آن در پهنای باند رسانه ای هنوز محدود و در حد انتظار نیست. اگر چه مشکلات فنی و مالی و محدودیت های خصمانه از دلایل اصلی این موضوع هستند، اما تنوع کم در تکنیک پذیری های خبری و عدم تمرکز مورد انتظار و به موقع بر فضای مجازی و رسانه های نسل پنجم ژئوپلتیک اطلاعات از دلایل اصلی این امر محسوب می شوند. اما به شخصه اعتقاد دارم پرس تی وی متفاوت ترین رسانه مستقل به زبان بین المللی است که در صورت تفوق بر جغرافیای ارتباطی، معجزه گر عرصه رسانه ای خواهد شد.
یزدان پناه رسانه را به عنوان رکن سوم قدرت ملی کشورها توصیف و عنوان کرد: رسانه روز به روز جدیدتر و در معادلات قدرت تاثیرگذارتر می شود و با علم ژئوپلتیک که کاشف و بقای قدرت است خلا تعامل دارد. بررسی تاثیرات متقابل رسانه، محیط و مردم، به منظور برنامه ریزی هوشمند و واقع گرا براساس علم ژئوپلتیک موضوع جدیدی در علم ژئوپلتیک است که پیوند ژئوپلتیک و رسانه را بطور ملموس نمایان می کند.
این تحلیلگر در پایان خاطرنشان کرد: کشور ایران دارای وزنه های ‌ژئوپلتیکی متعدد جغرافیایی است که اگر نتوان از آن در جهت تدوین سیاست های رسانه ای و اشاعه آن در سطح منطقه و جهان استفاده کرد، نتیجه عکس و فرصتی برای سود جستن دیگر کشور ها فراهم می شود. در دنیایی که سرعت رشد ارتباطات و اثرات آن در مدت زمان کوتاهی چند برابر می شود می توان گفت که جغرافیا دیگر محدود نیست و کشور ایران نیز با استفاده از موقعیت ژئوپلتیکی خود می تواند استراتژی رسانه ای را به گونه ای طرح ریزی کند تا افزایش قدرت ملی تسریع شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000