برترین فیلم سینمایی خنده دار ایرانی از نگاه کاربران تفریحی سنتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸

برترین فیلم سینمایی خنده دار ایرانی از نگاه کاربران تفریحی سنتر

فیلم ایرانی کمدی یکی از بهترین و جذاب ترین سرگرمی ها است که در کشور ایران نیز همانند اغلب کشورهای جهان، فیلم کمدی و طنز در صدر پرفروش ترین آثار سینمایی قرار می گیرد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، فیلم ایرانی کمدی یکی از بهترین و جذاب ترین سرگرمی ها مخصوصا برای آخر هفته است. در کشور ایران نیز همانند اغلب کشورهای جهان، فیلم کمدی و طنز در صدر پرفروش ترین آثار سینمایی قرار می گیرد. این موضوع نشان می دهد تماشاچیان تا چه حد به فیلم کمدی ایرانی علافه مند هستند. در اغلب موارد شاهد هستیم فیلم هایی که در جشنواره به انتخاب مردم و تماشاچیان به عنوان بهترین فیلم کمدی و خنده دار ایرانی انتخاب می شود، فیلم هایی با مضامین مختلف آمیخته با طنز کلامی و موقعیت هستند.

به نقل از سایت تفریحی سنتر در این سری از نقد و بررسی ها سعی کردیم بهترین و محبوب ترین فیلم های کمدی ایرانی را معرفی کنیم. شاید فیلمی در بین عموم مخاطبان محبوب باشد و حتی در گیشه فروش خوبی هم داشته باشد، اما لزوما به این معنا نیست که خوب است. به این معنا است که صرفا خنده دار است! تلاش ما نیز بر این بوده است که محبوب ترین فیلم های خنده دار ایرانی از نگاه تماشاگران را لیست کنیم. اگر فیلم کمدی می شناسید که شایستگی حضور در این لیست را دارد نام آن را با ما به اشتراک بگذارید تا در آپدیت های بعدی به لیست بهترین فیلم های طنز ایرانی اضافه شود.

فیلم کمدی ایرانی

فیلم کمدی و خنده دار ایرانی و ساخت آن، بدون شک یکی از مشکل ترین نوع از تولیدات آثار هنری است. ورود به این عرصه نیازمند آن است که فیلمساز از هنر و بینش جدید بهره برده باشد. هرچه بینش یک فیلم کمدی بیشتر باشد، ماندگارتر است و هرچه فقط سعی شود با لودگی و البته کمی ابتذال کلامی صرفا در گیشه پولی به دست آورد، قطعا چند دقیقه پس از دیدن فیلم سینمایی خنده دار فراموش خواهد شد. بدون تعارف در سینمای ایران گروه دوم غالب تر است. کمتر شاهد هستیم فیلمی طنز و کمدی ساخته شود که سازنده واقعا برای طنز و نه پول و گیشه و شهرت، فیلم بسازد. اما با این حال، هم فیلم های طنز گروه اول و هم فیلم های کمدی گروه دوم جزو فیلم هایی هستند که هر ساله ساخته می شوند و به اندازه کافی هم طرفداران و البته مخالفان خود را دارند. سینماداران نیز با توجه به سلیقه مردم فیلم سینمایی خنده دار ایرانی را برای اکران در سینماها آماده می کنند.

۱- فیلم دینامیت Dynamit

فیلم دینامیت از جمله آثاری بود که در زمان اکران امید می‌رفت تا بتواند مردم را تا حدی با سالن‌های سینما آشتی دهد. این اتفاق نه به آن صورتی که تصور می‌شد اما تا حد تقریبا مطلوبی رخ داده و در حال حاضر این فیلم با فروش چند میلیارد تومانی تبدیل به پرفروش‌ترین اثر ۱۴۰۰ شده است. تیم سازنده این ریسک را کردند و دینامیت را در زمان بسیار بدی اکران کردند، هم کرونا و هم ماه محرم پیش رو هر دو برای یک فیلم کمدی موانع بزرگی هستند اما آنها این ریسک را به جان خریدند تا فیلمشان دیده شود و واقعیت اینست که دینامیت در همین برهوت سینمایی تماشایی‌تر است تا در زمانه اکران به روال عادی آثار سینمایی.

ستارگان : پژمان جمشیدی، احمد مهران فر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، امید روحانی، مجید شهریاری، اشکان منصوری، فاطمه مرتاضی

۲-فیلم گشت ارشاد ۳

فیلم گشت ارشاد ۳ ساخته سعید سهیلی که از بازیگرانی هم‌چون ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و امیر جعفری بهره گرفته، بزرگ‌ترین هدف‌گذاری‌اش، فتح گیشه است. فیلم برای رسیدن به این مقصود، پرداختن به زندگی یک خواننده به نام پیکان، با بازی بهنام بانی را هم چاشنی کارش قرار داده است.

در گشت ۳ از هر چیزی که بتوان با آن مخاطب را به سالن‌ها کشاند استفاده شده است. از اسامی شاخ‌های مجازی گرفته تا خواننده‌ای که طرفداران فراوانی دارد و آهنگ‌هایی که به مخاطب قابلیت منفجرکردن سالن را بدهد (که البته این اتفاق برخلاف سالن کنسرتِ داخلِ فیلم برای مخاطبان سینما نمی‌افتد)

لیست بازیگران گشت ۳

امیر جعفری , ساعد سهیلی , پولاد کیمیایی , ریحانه پارسا , بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی مقدم، علیرضا خواجه نیا و…

خلاصه داستان گشت ٣

داستان این قسمت ۵ سال بعد از اتفاقات قسمت اول رخ می‌دهد که عباس و حسن از زندان آزاد می‌شوند و عطا هم از کما بیرون می‌آید و زنده می ‌ماند اما بعد از کما به طور کل اتفاقات گذشته را فراموش می‌کند و…

۳-فیلم اکسیدان

« اکسیدان » به کارگردانی حامد محمدی اما یک تفاوت آشکار با دیگر کمدی های نازل این روزهای سینمای ایران دارد و آن دست گذاشتن بر روی موضوعی است که تا به امروز کمتر فیلمسازی در ژانر کمدی به سراغش رفته و آن مسئله اخذ ویزا با توسل به روش های عجیب و گاهاً آزار دهنده می باشد که بسیاری از مردم ایران از آن آگاه هستند و درباره آن شنیده اند. همین مسئله باعث شده تا داستان فیلم برای مخاطب ایرانی ملموس تر باشد.

تمایلات همجنسگرایانه و تبدیل شدن به یک کشیش مسیحی از جمله شوخی هایی است که معمولاً در سالهای اخیر خط قرمز سینمای ایران محسوب می شده اما حامد محمدی در « اکسیدان » برای اولین بار این خط قرمزها را شکسته و شوخی های تند و تیزتری را به نمایش گذاشته که البته از انسجام برخوردار نیستند و از حیث موقعیت سازی، در جایگاه ارزشمندی قرار نمی گیرند.

متاسفانه فیلمنامه حامد محمدی علی رغم پتانسیل های زیادی که برای تبدیل شدن به یک کمدی منسجم و پُر مغز داشته، به مجموعه ای از شوخی های پراکنده منجر شده که تقریباً همگی آنها جنسی هستند و بصورت واحد در بستر فیلمنامه به نمایش در می آیند. در واقع انسجامی بین این شوخی ها به چشم نمی خورد و فیلم هربار در یک موقعیت جدید که ارتباطی به سکانس قبلی ندارد، بازیگرانش را مقابل دوربین می برد تا بهانه ای برای رقم زدن این شوخی ها داشته باشد. شاید اگر می شد فیلمنامه هوشمندانه تری برای بکارگیری این شوخی ها در نظر گرفت، « اکسیدان » می توانست از کمدی های مفرح سالهای اخیر سینمای ایران باشد.

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است