«ویدیو چک» به پختگی در فرم و محتوا رسیده است/ قبل از مجری شدن «شاعر» بودم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
عبدالله روا در گفتگو با صبا:

«ویدیو چک» به پختگی در فرم و محتوا رسیده است/ قبل از مجری شدن «شاعر» بودم

عبدالله روا با تاکید بر وضعیت مناسب برنامه تلویزیونی «ویدیو چک» به سابقه هنری خود به عنوان یک شاعر در سال‌ها پیش اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه تلویزیونی و طنز ورزشی «ویدیو چک» با اجرای عبدالله روا و به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی آذری پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و بازپخش آن جمعه‌ها حدود ساعت ۱۱:۴۰ و دوشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ورزش پخش می‌شود.

عبدالله روا مجری برنامه «ویدیو چک» به در این برنامه به نقد و بررسی موضوعات روز ورزش می‌پردازد در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این برنامه و چالش‌های آن گفت: خوشبختانه در چهار سال گذشته که برنامه «ویدیو چک» از شبکه ورزش با مخاطبان همراه است، مورد استقبال قرار گرفته است. برنامه به دلیل نوع پرداخت به سوژه‌ها همیشه با چالش‌هایی رو به رو بوده و عموما با واکنش‌های متفاوتی از سمت کسانی که با آن‌ها شوخی می‌شود همراه است که این چالش‌ها برای من و عوامل برنامه عادی شده است.

این مجری تلویزیون درباره ساختار برنامه «ویدیو چک» و اینکه آیا برنامه با تغییراتی همراه می‌شود، عنوان کرد: برنامه در چهار فصلی که روی آنتن قرار دارد، آزمون و خطاهایی برای رسیدن به یک ساختار و قالب مناسب داشته است و از نظر من و عوامل برنامه قالب فعلی «ویدیو چک» منطقی است و مخاطب می‌تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند، زیرا برنامه به پختگی رسیده است و فکر نمی‌کنم تغییر اساسی در آینده صورت بگیرد.

وی افزود: وظیفه ما در برنامه «ویدیو چک» پرداختن به حواشی ورزش و مسائل مرتبط با ورزش کشور با رویکرد طنز و درون مایه اجتماعی است، به همین دلیل ایجاد تغییر در برنامه می‌تواند به رسالت برنامه لطمه بزند.

مجری برنامه‌ ورزشی «شیش تاییا» در ادامه درباره نوع پرداختن برنامه به مناسبت‌های ورزشی توضیح داد: متاسفانه امکان برنامه ریزی طولانی مدت برای برنامه‌هایی که به صورت متدوال روی آنتن می‌رود وجود ندارد، چون احتمال هر تغییری وجود دارد برای همین عموما برای مناسبت‌های ورزشی، ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعی این است که برای رویداد مهم ورزشی مانند جام جهانی که در پیش است از همین روزها مصوباتی از سمت شبکه به ما ابلاغ شود ولی متاسفانه عموم برنامه‌هایی که به مناسبت‌ها می‌پردازد، دقیقه نودی برنامه ریزی می‌شوند.

روا در پاسخ به این پرسش که تغییر وزیر ورزش و جوانان و ریاست سازمان صدا و سیما، در روند تولید برنامه تاثیری داشته است، بیان کرد: خیر تاثیری نداشته است، برنامه همانطور که گفتم در محتوا و فرم به پختگی رسیده است و اعتقاد عوامل برنامه به نوع محتوایی که در برنامه ارائه می‌شود با تغییر اشخاص و دوره‌های مدیریتی تغییر نخواهد کرد.

این مجری افزود: «ویدیو چک» نمونه یک برنامه کم هزینه با بازدهی بالاست، بنابراین فکر می‌کنم مدیران جدید هم از این برنامه حمایت می‌کنند، همانطور که در گذشته و حال حاضر انجام شده است.

مجری برنامه «سلام صبح بخیر» درباره فعالیت دیگری که در تلویزیون به غیر از اجرای برنامه «ویدیو چک» برعهده دارد، اظهار کرد: نزدیک به ۱۶ هفته است که روزهای یکشنبه به عنوان مجری مهمان به مدت ۲۰ دقیقه در برنامه صبحگاهی شبکه سه، برنامه «سلام صبح بخیر»، حضور دارم که به بررسی نوستالژی‌های دهه ۶۰ و ۷۰ با رویکرد طنز می‌پردازم.

بیشتر روی ترانه‌سرایی تمرکز می‌کنم

روا در ادامه به این نکته اشاره کرد که قبل از آغاز مجری‌گری و شناخته شدن در این فضا به عنوان شاعر فعالیت می‌کرد و توضیح داد: سال‌ها پیش قبل از شروع اجرای برنامه تلویزیونی به صورت حرفه‌ای، به عنوان یک شاعر فعالیت داشتم و در عموم رویدادهای ادبی و کنگره‌های شعر حضور داشتم و خوشبختانه با عمده شاعران و ترانه سراهای جوانی که در حال حاضر اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده‌ اند، هم دوره بوده‌ام.

این شاعر در جواب این سوال که آیا برنامه‌ای برای چاپ کتاب شعر در آینده مدنظر دارد، عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل شلوغ بودن فضای کاری و متمرکز شدن روی اجرای برنامه‌های تلویزیونی از فضای شعر و ترانه کمی دور شده‌ام. درباره اینکه آیا کتاب چاپ خواهم کرد باید بگویم اشعار من هنوز ارزش چاپ شدن ندارد و اینکه معتقدم وقتی یک کتاب منتشر می‌شود، مولف آن نباید مدیون طبیعت و درخت‌ها باشد، زیرا معتقدم تعداد زیادی از کتاب‌هایی که در حال حاضر چاپ می‌شوند خیانت بزرگی به جنگل و نسل آینده اند.

وی افزود: به صورت تخصصی هیچ وقت وارد بازار موسیقی و ترانه سرایی نشده ام ولی تجربه‌های خوبی در ترانه سرایی دارم و با خواننده‌هایی چون رضا یزدانی همکاری کرده‌ام، علاقه زیادی هم به این نوع فعالیت هنری دارم و فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌هایی که در شعر و تحصیلات و مطالعاتی که در حوزه ادبیات دارم و در آینده بیشتر روی ترانه سرایی تمرکز می‌کنم و احتمال می‌دهم که بتوانم به موفقیت‌‌هایی هم برسم.

این مجری درباره خواننده‌هایی که در بازار موسیقی دنبال می‌کند، توضیح داد: بیشتر سبک‌های موسیقی را دنبال می‌کنم ولی به خواننده‌های در هر سبک علاقه دارم که به مخاطب خود ارزش قائل هستند و هر محتوایی را در قالب ترانه ارائه نمی‌کنند و به شعر اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. به عنوان مثال رضا یزدانی از جمله خواننده‌هایی است که به خاطر ندارم ترانه بدی را اجرا کرده باشد.

روا در پایان درباره محسن چاوشی گفت: به نظر من محسن چاوشی عالی است، این خواننده فارغ از صدای خوب و محتوای مناسبی که در شعرهای قطعه‌های به مخاطب ارائه می‌کند، اجرای او حس عجیبی دارد که ادای هر جمله توسط او در عمق جان مخاطب نفوذ می‌کند. آقای چاوشی عموما روی ترانه و شعری که می‌خواند مسلط است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است