توضیحات مفصل امید شمس درباره حاشیه‌سازی علیه‌اش/ این بی‌اخلاقی را پیگیری قانونی می‌کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
صبا پیگیری کرد؛

توضیحات مفصل امید شمس درباره حاشیه‌سازی علیه‌اش/ این بی‌اخلاقی را پیگیری قانونی می‌کنم

داستان جنایی دو کارگردان سینما که در روز چهارم اسفندماه 1400 رخ داده است هیچ ارتباطی به حواشی پیش آمده برای فیلم «ملاقات خصوصی» ندارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، روز گذشته ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ با انتشار خبری مبنی بر ضرب و جرح یک کارگردان سینما توسط دو ضارب اجیر شده از سوی همکارش در فضای مجازی منتشر شد و بخش خبری شبکه پنج سیما نیز با اعلام جزییاتی به این موضوع پرداخت که این توضیحات ارجاعاتی به دو فیلمساز داشت که در چهلمین جشنواره فیلم فجر اختلاف‌هایی با هم داشتند.

خبر شبکه پنج سیما از اختلاف و درگیری این دو کارگردان به این شرح است:«اختلاف دو کارگردان سینما جنایی شد. یکی از کارگردانان سینما مدعی‌ست که چندسال قبل فیلمنامه‌اش را برای پیداکردن تهیه‌کننده برای چندنفر فرستاده و در نهایت نتوانسته تهیه‌کننده پیداکند اما در جریان برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر متوجه شده که یکی از افرادی که فیلمنامه را خوانده فیلمی با همان مضمون ساخته است. این فرد از کارگردانی که فیلمنامه‌اش را دزدیده شکایت می‌کند اما کارگردانی که از او شکایت شده با پرداخت ۷۰ میلیون چند نفر از اراذل را به سراغ کارگردان شاکی می‌فرستد و آن‌ها هم فرد شاکی را با ۲۰ ضربه چاقو زخمی می‌کنند. پلیس متهمان این پرونده را بازداشت کرده است.»

شباهت موضوع اختلاف بر سر موضوع فیلمنامه این دو کارگردان با مشکل پیش آمده در خلال چهلمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و محسن جسور فیلمنامه‌نویس سینما و استوری یکی از تهیه کنندگان حاضر در جشنواره فیلم فجر و اشاره ای کنایه آمیز به اتفاقات پیش آمده باعث شد تا برای پیگیری هرچه بیشتر این موضوع با امید شمس و محسن جسور گفتگویی تلفنی داشته باشیم و توضیحات این دو هنرمند را درباره حواشی اخیر و اتفاق پیش‌امده جویا شویم و پس از پیگیری هایی که از صبح امروز تاکنون درباره این موضوع داشتیم انتشار این خبر به دلیل تایید نهایی اکنون میسر شد.

امید شمس نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در گفتگوی تلفنی با خبرنگار سینمایی صبا عنوان کرد: روز گذشته ۴ اسفندماه در دفتر امیر بنان تهیه کننده «ملاقات خصوصی» بودیم که اهالی رسانه و برخی از همکاران تماس گرفتند و بابت انتشار خبر درگیری دو کارگردان به دلیل اختلاف بر سر فیلمنامه‌شان، جویای احوال بنده شدند و تصور می‌کردند بنده در این پرونده درگیر هستم!

او ادامه داد: علت تماس همکاران و اهالی رسانه نیز انتشار یک استوری از جانب یکی از تهیه کنندگان چهلمین جشنواره‌ فیلم فجر بود که ماجرای درگیری دو کارگردان را به بنده نسبت داده و حتی با انتشار یک هشتگ کنایه‌ای نیز مجددا به آرای مردمی جشنواره و حذف سیمرغ مردمی جشنواره زده بود و اذهان عمومی و همکاران و رسانه‌ها را به سمت بنده و فیلم‌ «ملاقات خصوصی» سوق داده بود.

کارگردان «ملاقات خصوصی» اظهار کرد: اگر این خبر واقعی باشد به زودی نام آن دو کارگردان و علت واقعی درگیری روشن خواهد شد. در اینصورت فردی که این درگیری را به بنده نسبت داده چگونه بعدا می‌تواند پاسخگوی شایعه‌سازی خود باشد؟

شمس بیان کرد: اما انتساب این حادثه به بنده و فیلم «ملاقات خصوصی» بی‌اخلاقی محض بوده است. تأسف‌بار آنکه ساعاتی پس از انتشار این استوری این خبر در بخش خبری شبکه پنج سیما نیز منعکس و این‌بار علت حادثه نیز اختلاف بر سر فیلمنامه‌ یکی از فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره امسال عنوان شد! همان اتهامی که قبلا به فیلمنامه‌ «ملاقات خصوصی» زده شده است.

این کارگردان مطرح کرد: به نظر می رسد ما با یک خبرسازی عمدی و شیطنت رسانه‌ای سازمان‌دهی شده علیه اینجانب و فیلم «ملاقات خصوصی» مواجه هستیم. اگر این اتفاق کوچک ترین ربطی به اینجانب داشت بنده یا باید در بیمارستان بوده و یا در بازداشتگاه به سر می بردم و خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانستند قبل انتشار و انتساب این شایعه به بنده با خودم و یا تهیه کننده‌ فیلم تماس بگیرند.

این سینماگر ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر افتاد و باعث لطمه به فیلم «ملاقات خصوصی» و آرای مردمی و درنهایت حذف سیمرغ مردمی جشنواره شد، انتشار این اخبار نیز تلاشی مجدد برای آسیب به بنده به عنوان یک کارگردان جوان و فیلم «ملاقات خصوصی» در اکران است.

شمس بیان کرد: چقدر باید بی اخلاق و غیرحرفه‌ای بود که تعمدا خبری که اصل آن و جزییات آن هنوز تایید نشده را به یک همکار نسبت داد و با ایجاد این حواشی باعث نگرانی خانواده و دوستان یک هنرمند شد اگر پدر و مادر مسن بنده در جریان این موضوع قرار می گرفتند چه اتفاقی برایشان می‌افتاد؟ آیا انصاف است که به دلیل کینه‌توزی و دشمنی با یک کارگردان جوان و یک فیلم که حاصل زحمات چندین نفر از اهالی سینما است دست به ایجاد چنین حواشی زد تا هنرمندی را از چشم مردم انداخت و فیلمی را زمین زد؟

نویسنده و کارگردان «ملاقات خصوصی» توضیح داد: من دیشب در یک لایو اینستاگرامی توضیحاتی دادم و تمام تلاشم را کردم که دراینباره کاملا شفاف‌سازی شود اما به جهت صیانت از اعتبار فیلم و زحمت شبانه‌روزی همکارانم قطعا بابت انتشار این شایعه و انتساب این خبر به بنده پیگرد قانونی خواهیم کرد.

امید شمس در پایان گفت: من از کسانی که این اخبار کذب را بازنشر می‌کنند و به حواشی دامن می زنند ناراحت هستم زیرا با یک تماس و سوال ساده می‌توانستند بفهمند خبر درگیری دو کارگردان بر فرض صحت اصل خبر ارتباطی با بنده ندارد.

همچنین این موضوع ارتباطی با محسن جسور و ادعای او مبنی بر کپی شدن ایده اش ندارد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است