قصد تخریب کارگردانان و اهالی سینما را دارند/ از رسانه‌های شایعه‌پراکن شکایت می‌کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۰
واکنش کانون کارگردانان سینما به خبر درگیری دو کارگردان؛

قصد تخریب کارگردانان و اهالی سینما را دارند/ از رسانه‌های شایعه‌پراکن شکایت می‌کنیم

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در واکنش به شایعه درگیری دو کارگردان با هم، اعلام کرد که رسانه هایی که این خبر را منتشر کردند باید معذرت خواهی کنند، در غیر این صورت از آن‌ها شکایت می‌کنند.

به گزارش صبا، ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ر خبری مبنی بر ضرب و جرح یک کارگردان سینما توسط دو ضارب اجیر شده از سوی همکارش در فضای مجازی منتشر شد و بخش خبری شبکه پنج سیما نیز با اعلام جزییاتی به این موضوع پرداخت که این توضیحات ارجاعاتی به دو فیلمساز داشت که در چهلمین جشنواره فیلم فجر اختلاف‌هایی با هم داشتند.

در این خصوص امید شمس نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا این موضوع را تکذیب کرد و گفت که این بی‌اخلاقی را پیگیری می‌کند.

حال کانون کارگردانان سینما به خبر کذب استخدام چاقوکش توسط یک کارگردان بدین شرح واکنش نشان داده است: «درچند روز گذشته درج خبری مبنی بر اختلاف دو کارگردان مشهور با یکدیگر! و استخدام چاقوکش توسط یکی از این دو جهت مضروب کردن دیگری! فضای سینمایی کشور را ملتهب کرده است. از آنجایی که این خبر کذب و تحریف شده جامعه سینمای ایران خصوصا کارگردانان سینمای ایران را شگفت زده و آزرده ساخته است لذا کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و غیر انسانی که علیه یکی از همکاران ما در صنف برنامه ریزان و دستیاران کارگردان انجام شده است، بر خود لازم می داند که بدین وسیله از تمام بنگاه های دروغ پراکنی نوشتاری و دیداری داخلی – که به نظر با هدفی خاص سعی در بدنامی و تخریب اهالی سینما به خصوص کارگردانان فرهیخته و شریف داشته – بخواهد به قید فوریت، ضمن تصحیح خبر درج شده، خبر واقعی را منتشر و با ابراز دلجویی از کارگردانان سینما، افکار عمومی را نیز از این دروغ و اشتباه فاحش آگاه سازند.

در غیر اینصورت حق شکایت از روزنامه همشهری و سازمان صدا و سیما و تمام شایعه پراکنانی که در فضای مجازی، سایت ها و خبرگزاری ها در این توطئه بزرگ همراه شده اند، برای کانون کارگردانان سینمای ایران محفوظ خواهد بود.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است