خواننده‌های سطحی مردم را فریب می‌دهند/ برای حفظ سلامت مردم کنسرت برگزار نکردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۹
امید نعمتی در گفتگو با صبا:

خواننده‌های سطحی مردم را فریب می‌دهند/ برای حفظ سلامت مردم کنسرت برگزار نکردم

امید نعمتی با اشاره به اهداف برنامه اینترنتی «بندبازی» به بررسی فعالیت‌های موسیقایی خود در دوران کرونا و آینده پرداخت.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، امید نعمتی خواننده و آهنگساز موسیقی تلفیقی و پاپ این روزها بسیار پرکار شده است و برای معرفی او می‌توان به انتشار آلبوم‌های اخیرش، داوری برنامه اینترنتی «بندبازی» و حتی بازیگری مقابل دوربین کمال تبریزی اشاره کرد.

امید نعمتی در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در بخش خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیقی جایزه «باربد» را کسب کرده است، این خواننده در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این جایزه و آلبوم موسیقی که این اتفاق را رقم زد، توضیح داد: روند تولید آلبوم «نصف النهار مبدا» که در بخش آهنگسازی و خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیقی سی و هفتمین جشنواره فجر جایزه باربد را کسب کرد، پنج سال پیش آغاز شده بود و قطعه‌های مختلف آن در طول زمان ترانه سرایی، آهنگسازی، ضبط و در نهایت تنظیم شده بود که در نهایت مسترینگ نهایی کل آلبوم در حدود یک سال پیش انجام شد و اسفند ماه سال گذشته این آلبوم به مخاطبان عرضه شد.

وی افزود: استقبال از آلبوم خوب بود و از نظر خود من بهترین آلبومی است که تا به حال منتشر کرده‌ایم و خوشحالم که نظر داوران جشنواره هم جلب شد و دو جایزه‌ برای این آلبوم دریافت کردیم.

«نصف النهار مبدا» زندگی خود ما بود که تبدیل به ترانه و موسیقی شد

این خواننده و آهنگساز با اشاره به اینکه تمام کارهای آلبوم «نصف النهار مبدا» توسط گروه «پالت» انجام شده است، عنوان کرد: ترانه‌های این آلبوم توسط خود من و کاوه صالحی نوازنده گیتار گروه، سروده شده بود و همین مساله باعث شد که یکپارچگی محتوایی و فرمی خاصی در ملودی، ترانه و اجرای قطعه‌های این آلبوم ایجاد شود. آلبوم «نصف النهار مبدا» زندگی خود ما بود که تبدیل به ترانه و موسیقی شد.

نعمتی با اشاره به فعالیت‌های موسیقایی خود در چند سال گذشته گفت: در دوران کرونا به دلیل اینکه کنسرت‌ها تعطیل شده بودند و شرایط قرنطینه باعث شد که بیشتر به تولید موسیقی بپردازم که یکی از نتایج آن تولید آلبوم «نصف النهار مبدا»، آلبوم «ایستگاه» با آهنگسازی مهیار علیزاده و آلبوم «قبل پاییز و بعد پاییز» با آهنگسازی امین همایی بود، که هر سه در سال گذشته منتشر شدند.

وی درباره فعالیت‌های موسیقایی خود در آینده بیان کرد: در حال تولید یک آلبوم دیگر با امین همایی هستم که به زودی منتشر می‌شود و یک پروژه طولانی مدت نیز با گروه «پالت» هم شروع خواهم کرد که با همکاری تعدادی از هنرمندان در حال برنامه ریزی است و البته مشغول داوری برنامه «بندبازی» هم هستم.

تولید آلبوم موسیقی را دوست دارم

این خواننده درباره علت اهمیت دادن به انتشار و تولید آلبوم به جای تک قطعه‌ چیست، توضیح داد: تا به الان سعی کردم اصالت موسیقی را با انتشار آلبوم‌های متفاوت حفظ کنم و به انتشار قطعه‌ها اکتفا نکنم و اولویت من در خوانندگی تهیه و تولید آلبوم موسیقی است؛ چراکه با در کنار هم نشستن قطعه‌های مختلف و فضای ذهنی که به هنرمند می‌دهد، باعث می‌شود که قطعه‌ها تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. آلبوم‌ موسیقی مانند یک نمایشگاه‌ است که در آن آثار در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و به تکمیل محتوا و فرم هم دیگر می‌آیند و من تولید آلبوم را دوست دارم، زیرا زمانی که یک آلبوم از یک هنرمند را گوش می‌دهم بیشتر می‌توانم به فضای ذهنی او پی ببرم.

نعمتی درباره علت برگزار نکردن کنسرت در این مدت اظهار کرد: کنسرت را به دلیل ترس از کرونا برگزار نکردم، درست است یک سری از خوانندگان کنسرت‌های متعددی با ظرفیت محدود در ماه‌های گذشته برگزار کردند ولی من ترس داشتم از اینکه به دلیل کنسرت من یک فرد مبتلا به کرونا شود و خدایی ناکرده زندگی او و اطرافیانش تحت تاثیر قرار بگیرد؛ به دلیل این نگرانی فعلا قصد برگزاری کنسرت را تا زمانی که شرایط کرونا در کشور کاملا مدیریت شده باشد، ندارم ولی امیدوارم با افزایش تزریق واکسن و رعایت مردم در سال آینده شرایط برگزاری کنسرت برای من و گروه «پالت» فراهم باشد.

وی در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به داوری برنامه «بندبازی» افزود: در حال حاضر در برنامه «بندبازی» فعال هستم، برنامه «بندبازی» با تمام مسائلی که در طول تولید داشت، شکر خدا در حال پخش است و به عنوان مخاطب و نه داور برنامه معتقد هستم که برنامه خوبی است و امیدوارم که تاثیرگذاری خوبی هم در فضای موسیقایی کشور داشته باشد‌.

نعمتی با اشاره به اهداف این برنامه اینترنتی عنوان کرد: برنامه «بندبازی» با دو هدف استعدادیابی در حوزه موسیقی و ارتقا سلیقه مردم و آشنا کردن آن‌ها با انواع موسیقی باکیفیت کشور تولید می‌شود. امیدوار هستیم که این برنامه پُلی باشد بین مردم و موسیقی‌های اصیل و باکیفیت و البته هنرمندان کشور که به دلایل مختلف مطرح و شنیده نشده اند.

این خواننده درباره اهمیت ارتقا سلیقه موسیفایی مردم گفت: مردم اگر با خواننده‌ها و آهنگسازهای خوب، باکیفیت و جوان آشنا شوند، دیگر فریب هر خواننده پاپ و سطحی را نمی‌خورند و برای موسیقی که گوش می‌کنند ارزش و احترام قائل می‌شوند و همانطور که گفتم «بندبازی» به کشف استعدادها و بالا رفتن سلیقه موسیقایی مردم توجه دارد.

وی ادامه داد: هنرمندان در سبک‌های مختلفی در برنامه «بندبازی» حضور دارند که از این بابت خوشحال هستم و نکته دیگر علاوه بر فضای موسیقایی، حضور افراد مختلف از شهرهای کشور است که در برنامه هر منطفه از کشور حداقل یک نماینده را دارد و خوشبختانه تمرکز استعدادیابی صرفا در شهر تهران نیست.

امید نعمتی در پایان ابراز امیدواری کرد که کرونا تمام شود و فعالیت و اجرای خواننده‌ها و هنرمندان برای مردم بیشتر شود.

برنامه «بندبازی» به تهیه کنندگی «فیلم نت» و کارگردانی نیما بانک و داوری بهروز صفاریان، علیرضا عصار، امید نعمتی و مهراوه شریفی‌نیا با اجرای امید حاجیلی میزبان گروه‌های موسیقی جوان و مستعد است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000