کارگردانان برای پیشنهاد نقش مثبت ریسک نمی‌کنند/کمیت نقش برایم اهمیت ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۵
پیام احمدی‌نیا در گفتگو با صبا:

کارگردانان برای پیشنهاد نقش مثبت ریسک نمی‌کنند/کمیت نقش برایم اهمیت ندارد

پیام احمدی نیا بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت های اخیر خود در این حوزه سخن گفت.

پیام احمدی نیا بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره نقش خود در فیلم سینمایی «کولبرف» که در جشنواره های بین المللی حضور دارد عنوان کرد: «کولبرف» پروژه فیلم اولی میلاد منصوری است که به زندگی یکسری کولبر در استان کردستان می پردازد.

به گفته وی، «کولبرف» در آبان ماه سال ۱۳۹۹ در مریوان کردستان به مدت دوماه جلوی دوربین رفت.

بازیگر سریال «حکم رشد» مطرح کرد: علی انصاریان پارتنر مستقیم من در فیلم سینمایی «کولبرف» بود که نقش ماموری را بازی می کرد که به پاسگاهی در مریوان آمده و درصدد کمک به کولبران است.

بازیگر فیلم سینمایی «حمال طلا» درباره نقش خود در فیلم سینمایی «کولبرف» توضیح داد: در این فیلم سینمایی به عنوان یک قاچاقچی که سرپرست کولبرهاست و شخصیتی منفی دارد، بازی می کنم.

احمدی نیا خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال مخاطبان در جشنواره های بین المللی از فیلم سینمایی «کولبرف» خیلی خوب بوده است و همچنان در حال کسب جایزه از جشنواره های خارجی است.

این بازیگر درباره انتخاب بازی در نقش شخصیت های منفی بیان کرد: در گذشته نقش ها یا منفی مطلق بود یا خیلی سفید و مثبت اما اکنون خوشبختانه الگوبرداری از نقش ها هم شبیه به آنچه در جامعه است، شکل می گیرد و اکثر شخصیت ها خاکستری هستند که براساس موقعیتی که در آن قرار می گیرند شخصیت مثبت یا منفی خود را به نمایش می گذارند.

بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» ادامه داد: اکثر نقش هایی که من بازی کردم نیز نقش هایی خاکستری بوده که فکر می کنم مخاطب از آن استقبال کرده است اما در عین حال مطلب مهمی که وجود دارد پیشنهاد نقش هایی است که به من می شود. متاسفانه در سینمای ما اگر بازیگری در نقشی خوب ظاهر شود همانجا فریزش می کنند و به خودشان اجازه ریسک کردن برای پیشنهاد نقش مثبت را به بازیگر نمی دهند.

نقش هایی با رنگ و لعاب متفاوت

بازیگر فیلم سینمایی «پایان خدمت» گفت: باید توجه داشت که بازیگری که می تواند نقش خلافکار بازی کند در نقش یک پزشک، مهندس، پدر دلسوز یک خانواده، فقیر و یا ثروتمند هم می تواند باشد چراکه بازیگری همین است، ولی متاسفانه نقش هایی که پیشنهاد می شوند شبیه به یکدیگرند ولی من همیشه سعی کردم که رنگ و لعاب هایی به نقش بدهم که نقش هایم متفاوت باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «گربه سیاه» توضیح داد: در سالی که گذشت خوشبختانه هشت فیلم در نوبت اکران و پخش دارم که مثل دیگر آثار در صف عریض و طویل اکران منتظر هستند. آثاری به نام «کوچه ژاپنی ها»، «شبگرد»، «ملاقات خصوصی»، «کولبرف» و چند اثر هم در سینماهای هنر و تجربه اکران خواهند شد.

او ادامه داد: دو فیلم سینمایی «صحنه زنی» و «گربه سیاه» نیز از دیگر آثاری است که خوشبختانه با استقبال نسبی در سینماها مواجه شده است و اکرانشان همچنان ادامه دارد.

بازیگر فیلم سینمایی «زخم» عنوان کرد: سریال «سودا» را برای پخش از شبکه نمایش خانگی دارم، سریال «خودخواسته» علیرضا بذرافشان در حال پخش از تلویزیون است و اکنون نیز سریال تلویزیونی «حکم رشد» به نویسندگی سعید نعمت الله و کارگردانی حسن لفافی را برای شبکه سه و سریال «زیر خاکی ۳» را برای ایام نوروز کار می کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «آسپرین» درباره چگونگی برنامه ریزی برای حضور در پروژه های مختلف اظهار کرد: شروع کار من در سینما با برنامه ریزی و دستیار کارگردانی بوده است به شکلی که من هنوز هم در صنف برنامه ریزان و دستیاران کارگردان عضو هستم به همین دلیل با این حجم کار و درگیر بودن در پروژهای متفاوت باز هم راحت تر می توانم برنامه ریزی انجام دهم و البته دوستان همکار برنامه ریز در هر پروژه زحمت می کشند و هماهنگی ها را انجام می دهند و سختی بیشتر برای آنهاست.

جذابیت قصه و نقش اهمیت دارد

بازیگر فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» درباره علل پذیرش نقش برای بازی توضیح داد: در وهله اول جذابیت قصه و نقش برای من مهم است و برخلاف بسیاری از دوستان اصلا به کمیت توجه نمی کنم. اگر نقشی که بازی می کنم حتی برای دو سکانس باشد ولی شخصیت پردازی و جای بازی برای من داشته باشد قطعا همکاری را قبول می کنم چون هدف من بیشتر بازیگری است.

او ادامه داد: در وهله دوم نیز گروه و کستینگ کار اهمیت دارد چراکه در انتخاب نقش و همکاری بسیار تاثیر گذار است.

بازیگر فیلم سینمایی «کولبرف» درباره حضور هنرمندان دیگر فعالیت های هنری در سینما اظهار کرد: قطعا حضور هنرمندان عرصه های دیگر هنری در سینما جای دیگر بازیگران را نمی گیرد. هر شخصی جایگاه خودش را در سینما دارد و به اندازه توانایی هنری خودش رشد می کند حتی اگر فردی با پارتی و پول وارد سینما شود اگر توانایی نداشته باشد، دیده نخواهد شد.

این بازیگر اظهار کرد: شاید برخی از پژمان جمشیدی به عنوان فردی که از فوتبال وارد سینما شده است انتقاد کنند اما باید در نظر گرفت که پژمان جمشیدی این توانایی را داشته است که به جایگاهی که الان هست، رسیده و قطعا با روابط و پارتی نمی توانست ماندگار شود.

بازیگر سریال «حکم رشد» در پایان مطرح کرد: این که مخاطب کسی را دوست داشته باشد در ذات آدم است و در کنار این موضوع توانایی و تلاش هم برای ماندگاری در سینما اهمیت دارد و در کلیت کار هرچقدر حرکت کنی همان اندازه برکت هم اتفاق می افتد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است