«مورچه خوار» فاصله زیادی با کمدی‌های رایج سینما دارد/ احمق‌ها را معروف نکنیم!

شاهد احمدلو کارگردان فیلم سینمایی «مورچه خوار» که هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره موضوع این اثر عنوان کرد: فیلم سینمایی «مورچه خوار» یک کمدی اجتماعی و روابتگر داستانی اجتماعی است که بحث داغ تک تک ما، خانواده ها و دیگر اعضای جامعه است و به فضای مجازی و زندگی پوشالی شاخ های ایسنتاگرامی می پردازد و خلاصه حرف کار این است که احمق ها را معروف نکنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «چند میگیری گریه کنی؟» اظهار کرد: «مورچه خوار» به نظر من فیلم سرپا و جذابی است که تماشاگران از دیدن آن لذت خواهند برد و فاصله زیادی با کمدی های رایج و روتین سینمای ایران دارد.

احمدلو توضیح داد: محتوا، فرم و ساختار این فیلم سینمایی سعی کرده از آثار رایج فاصله بگیرد و در راستای یک اثر کمدی قابل تامل و تفکربرانگیز دیده و مطرح شود.

کارگردان فیلم سینمایی «موش» بیان کرد: با ایمان می گویم سعی کردیم تا در ساخت، پرداخت و تولید محتوای فیلم فاصله مخاطب با پرده سینما برای دیدن اینگونه آثار قابل تامل کمتر شود.

این نویسنده و کارگردان سینما درباره مراحل تولید این اثر عنوان کرد: فیلم سینمایی «مورچه خوار» سه سال پیش تولید شد ولی به دلیل همه گیری ویروس کرونا مانند دیگر آثار در نوبت اکران قرار گرفت تا فرصتی برای نمایش ایجاد شود هرچند که اکنون نیز فرصت خیلی مناسبی نیست ولی آن را غنیمت دانستیم و چون به فیلم و حرفی که می زند، اعتقاد داریم اکران را شروع  کردیم.

او درباره تهیه کننده این اثر مطرح کرد: تهیه کننده کار کیان بابائیان است که «مورچه خوار» به عنوان اولین فیلم مستقل او به شمار می رود و تجربه همکاری با او از آنجا که از یک نسل و با دغدغه مشترک بودیم، بسیار عالی پیش رفت و سعی کردیم تا با هم فیلمی بسازیم که به درد نسل های مختلف جامعه بخورد.

بازیگر فیلم سینمایی «سیاه باز» بیان کرد: نزدیک به دو ماه پیش تولید فیلم طول کشید و در مدت زمان سی و پنج الی چهل روز نیز جلوی دوربین رفت.

او درباره روند اکران فیلم ها در سالن های سینما مطرح کرد: شرایط گرفتن سالن سینما چند بخش است؛ در ابتدا فیلم در چند سینما اکران می شود و اگر با استقبال مخاطبان مواجه شود سینماها افزایش پیدا می کند ولی فیلم «مورچه خوار» برای شروع اکران تعداد سینمای مناسبی دارد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: افزایش سینماها به حمایت سینمادارها، هنرمندان، هنکاران و البته سهم بیشتر به  مردمی که می خواهند یک کار خوب ببینند، برمی گردد.

شاهد احمدلو در پایان گفت: ویروس کرونا درایجاد فاصله مخاطب با سینما و کلیه اماکن فرهنگی و هنری در سراسر دنیا تاثیر زیادی داشته است اما باید از یک جایی فعالیت ها را شروع کرد همانظور که در طول یکی دوماه اخیر با وجود شرایط کرونا تعدادی از آثار با استقبال بسیار زیاد مواجه شدند و ما هم مظمئن هستیم که از این قاعده مستثنا نخواهیم بود.

نگار امیری

انتهای پیام/