خبری از پروانه نمایش «لامینور» و «علفزار» نیست/ ترکیب جدید اکران نوروز ۱۴۰۱ در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
صبا گزارش می‌دهد؛

خبری از پروانه نمایش «لامینور» و «علفزار» نیست/ ترکیب جدید اکران نوروز ۱۴۰۱ در راه است

در حالی امروز پروانه نمایش فیلم «شادروان» صادر شد که هنوز دو فیلم از لیست شورای صنفی نمایش هنوز پروانه اکران نگرفته اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ پروانه نمایش فیلم سینمایی «شادروان» به تهیه کنندگی عباس نادران و حسین نمازی پس از انجام اصلاحات صادر شد و با این حساب یکی دیگر از فیلم های اکران نوروز ۱۴۰۱ حضورشان قطعی شد.

«برف» به تهیه کنندگی حسن مصطفوی و کارگردانی امیرحسین عسگری، فیلم سینمایی «شهرک» به تهیه کنندگی علی سرتیپی و کارگردانی علی حضرتی، فیلم سینمایی «سگ بند» به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و کارگردانی مهران احمدی، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد و کارگردانی هادی حجازی فر، فیلم سینمایی «برای مرجان» به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد اسامی آثار دیگری است که این روزها پروانه نمایش آنها از سوی شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی صادر شده است و از آنها به عنوان گزینه های اکران نوروز سال پیش رو یاد می شود.

مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش در روز دوشنبه دوم اسفندماه در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا از ترکیب اکران نوروزی ۱۴۰۱ از فیلم های سینمایی «مرد بازنده» به تهیه کنندگی امیر بنان و کامران حجازی فر و کارگردانی محمدحسین مهدویان، «علفزار» به تهیه کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی، «روز صفر» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد و کارگردانی هادی حجازی فر، «قدغن» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی مجید مافی، «لامینور» به تهیه کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی، «شادروان» به تهیه کنندگی عباس نادران و کارگردانی حسین نمازی نام برده بود.

این در حالی است که اسامی آثاری چون «علفزار» و «لامینور» که در لیست پیشین اکران نوروزی قرار داشت تاکنون به عنوان آثاری که موفق به کسب پروانه نمایش شده اند، ذکر نشده است و با این اوصاف باید منتظر اعلام اسامی فیلم های نوروزی از بین ۶ فیلمی که در ابتدای این گزارش از آنها نام برده شد، باشیم. این اتفاق در حالی می افتد که فیلم «علفزار» در چهلمین جشنواره فیلم فجر که بهمن همین امسال برگزار شد حضور داشت و با استقبال منتقدان و داوران نیز مواجه شد.

اما نکته دیگر اینکه به غیر از این دو فیلم چالش برانگیز هنوز از پروانه نمایش فیلم «مرد بازنده» هم خبری نیست. فیلم های «قدغن» و «روز صفر» هم پیش از این پروانه نمایش خود را دریافت کرده بودند.

در زمانی که ظرفیت سینماهای سراسر کشور ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است و شرایط  موج ششم ویروس کرونا در نوروز همچنان قابل پیش بینی نیست قطعا تصمیم مدیران سینمایی و شورای پروانه نمایش در انتخاب و ترکیب بندی آثار نهایی شاید بتواند روزنه امیدی برای اقبال عمومی مخاطبان از آثار سینمایی باشد. همچنین بحث بر سر تعیین قیمت بلیت سینماها در سال جدید و افزایش قیمت نیز موضوع روز این روزهای سینما است که باید دید درنهایت چه قیمتی مصوب می شود.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است