شرلی هیوز نویسنده انگلیسی کتاب‌های کودکان درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷

شرلی هیوز نویسنده انگلیسی کتاب‌های کودکان درگذشت

شرلی هیوز نویسنده و تصویرگر انگلیسی کتاب های کودکان در 94 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از بی‌بی‌سی، شرلی هیوز نویسنده انگلیسی که بیشتر برای خلق مجموعه کتاب های «الفی» و همچنین کتاب مصور کودکان «داگر» (در ایران با نام «عروسکم داگر») شناخته می شد، در ۹۴ سالگی درگذشت. خانواده هیوز به خبرگزاری ها اعلام کردند که این نویسنده پس از یک بیماری کوتاه روز جمعه ۲۵ فوریه در لندن در آرامش در خانه اش از دنیا رفته است.

در بیانیه خانواده این نویسنده آمده است: کتاب‌های شرلی با موضوع زندگی روزمره خانواده‌ها، مورد تحسین و ستایش نسل‌های مختلف قرار گرفت.

هیوز طی زندگی حرفه ای خود ۲۰۰ کتاب کودک به تصویر کشید و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از کتاب هایش به فروش رفت.

شرلی هیوز در وست کربی از خانواده ای که صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای تی جی هیوز بودند، به دنیا آمد. او نقاشی و طراحی لباس را در مدرسه هنر لیورپول فرا گرفت و سپس در رشته هنرهای زیبا در مدرسه هنری راسکین آکسفورد درس خواند.

هیوز از افرادی مانند آرتور راکهام و ادموند دولاک در کار خود الهام گرفت. از کارهای اولیه او می توان به تصویرسازی برای کتاب «خواهر کوچولوی شیطون من» اثر دوروتی ادواردز اشاره کرد. هیوز پس از آن اولین کتاب خود را به نام «روز لوسی و تام» در سال ۱۹۶۰ نوشت و تصویرسازی کرد.

شرلی هیوز اما بیشترین محبوبیت خود را با مجموعه پرطرفدار «الفی» که اولین بار سال ۱۹۷۷ منتشر شد و حول کاراکتر یک پسر جوان و خواهرش به نام آنی رُز بود، به دست آورد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است