«رستاخیز» بالاخره ۱۶ اسفند اکران می‌شود/ کانال‌های قاچاق دست به کار شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

«رستاخیز» بالاخره ۱۶ اسفند اکران می‌شود/ کانال‌های قاچاق دست به کار شدند

همزمان با روزشمار اکران آنلاین فیلم «رستاخیز»، کانال های قاچاق فیلم هم وعده ارایه آن را دادند.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در حالی پلتفرم حلال چنل و سایت رسمی فیلم «رستاخیز» روزشمار نمایش آنلاین این فیلم به کارگردانی احمدرضا درویش را منتشر کرده اند که به موازات آنها کانال های قاچاق فیلم نیز وعده ارایه نسخه فیلم از ۱۶ اسفندماه را داده اند.

این فیلم قرار است به صورت اختصاصی از ۱۶ اسفند ماه همزمان با تولد حضرت ابوالفضل (ع) به صورت آنلاین از پلتفرم «حلال چنل» در سراسر دنیا اکران شود.

فیلم سینمایی «رستاخیز» سال ۹۱ ساخته شد و در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار رونمایی شد. این فیلم پس از نمایشی یک روزه در تیرماه ۹۴، به علت بعضی مغایرت‌های تاریخی و نمایش چهره حضرت عباس(ع) توقیف شد و تاکنون جز در برخی جشنواره‌های خارجی امکان نمایش نیافته است.

حتی سال ۹۸ نسخه دوبله عربی فیلم «رستاخیز» در رسانه‌ها منتشر شد که واکنش تند احمدرضا درویش را به همراه داشت.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: پس از مرگ معاویه، یزید به عنوانِ خلیفه‌ی مسلمین بر خلافت تکیه میزند و به والیِ مدینه نامه می‌نویسد که از حسین(ع) بیعت بگیرد.
بُکیر ابن‌ِ‌ حُر که به عنوان پیکِ ویژه‌ی دربارِ دمشق انتخاب شده است مامور رساندنِ نامه یزید به مدینه می شود. او که جوانی پُرشور و در جستجوی حقیقت است ، در مدینه درمی‌یابد که حاملِ نامه‌ ایست که در آن به قتلِ حسین(ع) فرمان داده شده است. بُکیر در مکه با افکار و اندیشه‌های امام حسین(ع) آشنا می‌شود.
مردم کوفه با ارسالِ نامه‌هایی بی‌شمار، حسین(ع) را به کوفه دعوت کرده‌اند تا در قیام علیه یزید، آنها را یاری کنند.
حر اِبن یزید ریاحی به همراهِ بُکیر و دو هزار سوار از سوی عبیداله مأمور می‌شوند به سمتِ کاروان حسین(ع) که به سمتِ کوفه در حرکت هستند بروند.
کاروان امام حسین(ع) در شماری اندک، در کربلا به محاصره‌ هزاران نفر از سپاهیان‌ِ دستگاهِ خلافت درمی‌آیند.
در روز عاشورا، نورِ حقیقت بر چشمان‌ِ بُکیر می‌تابد و …

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است