چندکلامی با برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر/ من از دردهای زنانه گفتم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۳

چندکلامی با برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر/ من از دردهای زنانه گفتم

با پایان یافتن چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، برگیدگان بخش‌های هنرهای جدید و نگارگری درباره آثار خود توضیح دادند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه ۱۳ اسفندماه به پایان رسید و برگزیدگان این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

براین اساس گفتگوهای کوتاهی با برگزیدگان بخش‌های هنرهای جدید و نگارگری داشتیم.

الهه عبدالله زاده برگزیده بخش هنرهای جدید در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: اثر من یک ویدیوآرت کاملا زنانه بود و در آن درباره دردهایی صحبت کرده‌ام که اکثر زنان ما در جامعه با آن مواجه هستند و آن دردها را درون خود نگه داشته‌اند.

او ادامه داد: پرهایی که در ویدیوآرت من بود نمادی از پرهای آزادی است که چیده و کنده می‌شوند و امیدواری از اینکه یک روزی بتوان رها شد و طعم آزادی را حس کرد.

عبدالله‌زاده در پایان از حس خود پس از دریافت جایزه گفت: خیلی خوشحالم از اینکه اثر من دیده شد و با آن ارتباط برقرار کردند. این خوشحالی را به روح عزیز ماردم تقدیم می‌کنم؛ اولین زن عاشق، قوی و دردکشیده در زندگی‌ام.

همچنین هادی فقیهی برگزیده بخش نگارگری در پایان مراسم اختتامیه جشنواره بیان کرد: اثری که در این دوره ارائه کردم «این قافله عمر» نام داشت که در بخش نگارگری با تکنیک اکرلیک و آبرنگ به شیوه معاصر کار کرده بودم.

مریم سادات سیادات برگزیده بخش تصویرگری طی سخنانی گفت: برگزیده شدن در این جشنواره برای من اتفاق بزرگی بود. اثر من به نام «پرندگان را آزاد کنید» درباره آزادی و خفقان است و درباره اسارتی است که انسان خودش به آن توجه ندارد اما دچارش است.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۵ تا ۳۰ بهمن ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد و هنرمندان در ۱۰ رشته هنری در این جشنواره حضور داشتند و در نهایت ۱۳ اسفند ماه برگزیدگان آن معرفی شدند.

این دوره از جشنواره با دبیر کلی سیدعباس میرهاشمی دارای چند بخش جنبی ازجمله «ایثار و فداکاری» و نمایشگاه «آینه در آینه» در موزه هنرهای معاصر تهران بود. همچنین از نکات قابل توجه این دوره می‌توان به برگزاری جشنواره در ۳۰ استان کشور در بخش «تجسم هنر» اشاره کرد.

 

 

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000