هنرمندان پیشکسوت فراموش شده‌اند/ نسل ما سنگرهای تئاتر را فتح کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
حسن دادشکر در گفتگو با صبا:

هنرمندان پیشکسوت فراموش شده‌اند/ نسل ما سنگرهای تئاتر را فتح کرد

حسن دادشکر بازیگر پیشکسوت که پس از جراحی عمل قلب باز در منزل استراحت می کند، نکاتی را از مشاهدات خود از وضعیت درمان بیان کرد.

حسن دادشکر بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که به دلیل مشکل قلبی تحت جراحی عمل قلب باز قرار گرفته بود پس از ترخیص از بیمارستان برای ادامه طول درمان در منزل به سر می برد. این هنرمند در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره شرایط جسمی خود عنوان کرد: حالم نسبت به چند روز قبل خیلی بهتر است منتها دوره نقاهت و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار مشکل و وقت گیر است اما با توکل به خدا در حال رعایت اوامر پزشکان هستم.

او افزود: متاسفانه پزشکان اصل قضیه را به بیمار نمی گویند تنها به این اکتفا می کنند که ما کار را انجام دادیم و به امید خدا آرام آرام خوب می‌شوی مثلا حتی به من پاسخ ندادند که چند رگ از من عمل کرده اند و حتی در خلاصه پرونده هم به آن اشاره نکردند در حالیکه بهتر است بیمار از جریان و روند درمان خودش به خوبی آگاه باشد تا بتواند با پزشکان دیگر در مواردی که لازم است مشورت کند.

بازیگر  فیلم سینمایی «زیر درخت هلو» اظهار کرد: سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت خیلی از پیگیری های مربوط به بیماری مرا انجام داد تا به لطف خدا جراحی به خوبی انجام شد و از صمیم قلب از زحماتش ممنونم.

قیمت دارو هر روز مثل عقاب در حال اوج گرفتن است

دادشکر درباره هزینه های درمان بیان کرد: متاسفانه هیچ کمکی غیر از بیمه های خودم که بیمه سلامت مرتبط با دوران کارمندی من هست و بیمه تکمیلی دانا که برای صندوق اعتباری هنر است به من نشده و مراحل بعدی درمان بیماری بسیار سنگین و هزینه بر است آن هم در زمانی که قیمت داروها مثل عقاب هر روز در حال اوج گرفتن است.

بازیگر سریال «آب پریا» مطرح کرد: از تمام پزشکان، کادر درمان، نیروهای خدمات و اداری بیمارستان تشکر می کنم و باید یک نکته خیلی مهم را به ویژه در مورد قشر خدماتی بیان کنم. بیمارستان مرکز قلب تهران در خیابان کارگر شمالی از ۱۳۸۰ افتتاح شده است و من به دلیل مشکلات قلبی از سال ۱۳۸۲ به بیمارستان رفت و آمد داشته ام که متاسفانه این بیمارستان به دلیل ضعف امکانات و کمبود پزشکان حاذق هنوز با پزشکان چهل سال پیش همکاری می کند. من از درآمد پزشکان اطلاعی ندارم اما نکته مهم حجم کار بالای زیاد دیگر پرسنل بیمارستان است که این حجم بالای کار باعث می شود که زحمات دوستان و پزشکان به خوبی جواب ندهد.

بازیگر فیلم سینمایی «سگ کشی» اظهار کرد: از مسئولان، وزیر بهداشت و هر ارگانی که رسیدگی به وضعیت نیروهای بیمارستان به آنها مرتبط است تقاضا دارم که به مسایل معیشتی همه پرسنل بیمارستان ها توجه کنند و برایشان افزایش حقوق داشته باشند یا حجم کارشان را کم کنند.

بازیگر سریال «خانه ما» مطرح کرد: بیمارستان مرکز قلب تهران زمانی در روز هزار بیمار و مراجع داشته امروز روزی ده هزار مراجعه کننده دارد. نیازهای این تعداد بالای بیمار را چه کادر درمانی می تواند پاسخگو باشد؟! برخی بیماران با گله مندی از بیمارستان برمی گردند چون خدمات درمانی که به آنها ارایه می شود کافی نیست و مهم ترین علت این موضوع نیز میزان بالای بیماران این بیمارستان است.

دادشکر ادامه داد: پزشکان علم و صبوری دارند اما زمانی که چند مورد مریض اورژانس در یک لحظه به آنها مراجعه می کند با وجود اینکه کارشان را با نهایت دقت انجام می دهند باز هم نیازمند مدیریت بهتر و بیشتر هستند.

به جای دادن عناوین، به کار درمان رسیدگی کنید

بازیگر فیلم سینمایی «مجنون»بیان کرد: متاسفانه بیمارستان مرکز قلب به تازگی به حالت آموزشی تبدیل شده و این موضوع باعث شده تا نشود کارها را با دقت بالا پیش برد.

این هنرمند اظهار کرد: اگر به جای عناوینی چون مدافعان سلامت به کادر درمان رسیدگی بیشتری شود قطعا با امید و نشاط بیشتری به ادامه فعالیت می پردازند.

بازیگر سریال «بهشت گمشده» در بخش دیگر صحبت هایش خاطرنشان کرد: متاسفانه ما به نام هنرمندان پیشکسوت بی نهایت فراموش شده ایم حتی نسل امروز با ما ارتباطی ندارد در حالی که در همه کشورهای دنیا آدم های پیشکسوت اگر در گذشته کارمند یک کارخانه بودند در دوران بازنشستگی ماهی یک یا دوبار برای کارگران و مهندسان جدید از خاطراتشان می گویند، اما در ایران نسل گذشته خیلی زود فراموش می شوند.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: ما باید با نسل جدید رابطه پدر و فرزندی داشته باشیم زیرا نه ما آمده ایم جای نسل جدید را بگیریم و نه فکر می کنیم که آنها برای گرفتن جای ما آمده اند. اکنون یک تفکر غلط در جامعه شکل گرفته که معتقدند نسل قدیم چیزی بارشان نبود؟!

ما سنگرهای تئاتر را فتح کردیم

او ادامه داد: اگر نسل ما نبود نسل جدید نمی توانستند در راه هنر قدم بردارند. ما سنگرهای تئاتر را فتح کردیم، سختی ها را کشیدیم، گرسنگی و بی خانمانی را در این جامعه کشیدیم تا تئاتر به معنای واقعی در دل جامعه شکل بگیرد، تئاتر فقط تئاترهای لاله زار نبود، فقط تئاترهای سرگرم کننده نبود و آثاری در ایران اجرا شد که می توان با برلینر آنسامبل آلمان مقایسه کرد این کارها باید دوباره تولید و تکثیر شود و مخاطبان از دیدن آنها لذت ببرند.

بازیگر سریال «شاخه طوبی» توضیح داد: من به عنوان هنرمندی که در زمینه کار کودک فعالیت کرده ام نزدیک به سی سال است که فریاد می زنم تئاتر را از مدرسه شروع کنید و برای تئاتر تماشاگر تربیت کنید. تماشاگر باید به این علم برسد که برای تماشای کدام کار وقت بگذارد.

حسن دادشکر در پایان گفت: ما به همه انواع تئاتر نیاز داریم اما متاسفانه شرایط امروز به گونه ای شده است که یک عده به کپی کاری در اجرا روی آورده اند و قطعا باید برای این موضوع به مخاطب آگاهی داد و برای آینده تئاتر تماشاگر خوب تربیت کرد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000