آثارِ بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون داوری شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۳

آثارِ بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون داوری شد

محصولات بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری شدند.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محصولات رسیده به بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری شد.

هیأت داوران این جشنواره متشکل از محمدعلی رئیس‌دانا، رضا پورحسین، عادل مقصودپور، فوائد نجم‌الدین، احسان عسگری و منصور علاف‌چیان، ۲۳۲ محصول رسیده به مرحله داوری نهایی را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: پس از اعلام فراخوان بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تعداد ۵۷۶ محصولی که در سایت جشنواره بارگذاری شده بود بعد از غربالگری اولیه به ۲۳۲ مورد منتخب رسید. داوران بخش رقابتی روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ این محصولات را برای انتخاب و تقدیر در ۱۳ بخش داوری کردند.

او افزود: اسباب‌بازی‌های ایرانی در بخش‌های بهترین بسته‌بندی، بهترین تصویرسازی و گرافیک، برترین کیفیت تولید (در شش بخش اسباب‌بازی‌های فلزی، پلاستیکی و پلیمری، چوبی، کاغذی و مقوایی، پارچه‌ی و ترکیبی) و برترین اسباب‌بازی‌های سازنده ایرانی در پنج دسته فکری، حسی و حرکتی، مهارتی و آموزشی، شبیه‌سازی دنیای واقعی، سازه‌ها و جورچین‌ها از سوی داوران بررسی شد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در مورد تفاوت‌های این بخش نسبت به سال گذشته گفت: امسال شاهد کیفیت بسیار بالای محصولات در بخش‌های مختلف رقابتی هستیم و همین مسأله داوری را برای هیأت داوران هفتمین دوره جشنواره دشوار کرده است. لازم به ذکر است که فقط محصولات تولید شده مورد قدردانی قرار خواهد گرفت و کیفیت و تنوع تولید در اولویت این بخش است.

مهدی‌زاده‌تهرانی در ادامه با اشاره به تنوع و کیفیت محصولات رسیده به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: محصولات منتخبی که در بخش نهایی داوری وجود دارند، دارای کیفیتی در سطح بازارهای جهانی هستند و حتی تولیدکنندگان، استانداردهای ملی و جهانی را نیز اخذ کرده‌اند. همچنین محصولات شرکت‌های منتخب علاوه بر کیفیت قابل توجه به تنوع قابل قبولی نیز رسیده‌اند که این خود نویدی بر ظرفیت صادرات این محصولات به کشورهای منطقه و بازارهای جهانی است.

او افزود: حامیان هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، ستاد گسترش فناوری‌ها و علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای حمایت از طراحان و تولیدکنندگان، جایزه ویژه ستاد علوم شناختی و جایزه ویژه سازمان حمل و نقل ترافیک را به محصولاتی که با معیارهای ترویجی این سازمان‌ها هم راستا باشد اعطا خواهند کرد.

دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی در پایان خاطرنشان کرد: برگزیدگان صنعت اسباب‌بازی ایران در هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ معرفی و در بخش‌های مختلف قدردانی خواهند شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است