نمایش مظلومیت مردم ایلام در «مستطیل قرمز»/ این یک داستان واقعی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
مهدی اسدی با صبا مطرح کرد؛

نمایش مظلومیت مردم ایلام در «مستطیل قرمز»/ این یک داستان واقعی است

بازیگر فیلم «مستطیل قرمز» می‌گوید رابطه سینما با دفاع مقدس بسیار کم و به همین دلیل شاخه‌های لطیف و درام این دفاع هنوز درست به تصویر کشیده نشده است.

مهدی اسدی بازیگر نقش حسین در فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در جواب به این سوال که چه عاملی باعث شد پیشنهاد بازی در این اثر را بپذیرد، بیان کرد: «در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم/ لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمانی» دفاع مردم غیور منطقه چوار از کشور خود در زمان هشت سال دفاع مقدس که سوژه فیلم بود، من را به بازی در این پروژه ترغیب کرد همچنین دوست داشتم در کاری حضور داشته باشم که مربوط به ۸ سال جنگ تحمیلی است به همین دلیل بازی در این پروژه را پذیرفتم.

وی با اشاره به اینکه خود اهل ایلام نیست و پیش از این پروژه با فاجعه بمباران زمین فوتبال چوار آشنا نبوده و حتی در اخبار هم درباره آن چیزی نشنیده است، مطرح کرد: بسیار از این بابت که برادران صیدخانی کارگردانان «مستطیل قرمز»، گروه سازنده اثر و مردم بامعرفت استان ایلام کمک کردند تا این واقعه تاریخی برای مردم ایران و جهان به تصویر کشیده شود و همچنین از اینکه به عنوان شخص کوچکی در این داستان نقش داشتم، خوشحالم.

بازیگر «مستطیل قرمز» با اشاره به ویژگی‌های کاراکتری که آن را ایفا کرده است، عنوان کرد: حسین با تمام داشته‌های خود یعنی خانواده، در منطقه جنگی ایستادگی و سعی می‌کند به مردم در وضعیت آشفته جنگی کمک و آن‌ها را مدیریت کند تا ضربات کمتری از این حادثه بخورند. همچنین این شخصیت دائما خود را در مقابل مردم که مثل خانواده‌اش هستند، مسئول می‌داند.

اسدی در جواب به این سوال که برای رسیدن به نقشی که آن را ایفا کرده چه کارهایی انجام داده است، مطرح کرد: گفتگو با افرادی که در زمان بمباران زمین فوتبال حادثه چوار بودند و هنوز زنده هستند، باعث شد به شخصیت حسین برسم اما برای ایفای آن در سینما کمی دچار سر‌گشتگی شدم چراکه نظر من آن بود که «حسین» لهجه لُری داشته باشد اما برادران صیدخانی دوست داشتند این کاراکتر فارسی صحبت کند. در نهایت به لطف خدا توانستم این نقش را ایفا کنم و امیدوارم با همه کم و کاستی‌هایی مورد قبول مردم واقع شود.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت مابه‌ازای واقعی شخصیت حسین به دلیل موقعیت جنگی منطقه که در آن قرار دارد، کمی خشک و بی‌روح است اما من این کاراکتر را بر اساس درام قصه بازی و تلاش کردم علاوه بر آنکه ویژگی مردمی و مسئول بودنش را به نمایش می‌گذارم به صورت موازی به لطیف بودن این فرد نیز بپردازم.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه رابطه سینما با دفاع مقدس بسیار کم است، تصریح کرد: شاخه‌های لطیف و درام این دفاع هنوز خوب و درست به تصویر کشیده نشده یا بهتر است بگویم بسیار کم این اتفاق است. از سوی دیگر متاسفانه کارگردانان و نویسندگان کاربلد به دلیل پُرهزینه بودن و مسایل دیگر زیاد به این عرصه ورود نمی‌کنند.

اسدی افزود: همچنین از نظر من در گذشته اگرچه فیلم‌هایی درباره دفاع مقدس ساخته شده اما متاسفانه بیشتر محتوای منفی داشته است چراکه سینما در تمام شاخه‌هایش از جمله فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری و … کاری سخت است و نیاز به تجربه، دانش بسیار، استعداد، گفتگو و تعامل با یکدیگر دارد اما ما در فیلم‌هایمان کمتر این تعامل و همفکری را می‌بینیم.

وی در پایان با بیان اینکه امیدوار است هیچ‌گاه در هیچ جای دنیا هیچ جنگی رخ ندهد، خاطرنشان کرد: «مستطیل قرمز» یک داستان واقعی درباره دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایلام را به تصویر کشیده است پس از مخاطبان می‌خواهم این اثر را تماشا و کاستی‌هایمان را نقد کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است