«یک ماه هزار آسمان» هدیه‌ای است به شهدای سرزمینم/ حرف‌های سیاسی روز را بی‌پروا بیان کردیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
حمید ابراهیمی در گفتگو با صبا:

«یک ماه هزار آسمان» هدیه‌ای است به شهدای سرزمینم/ حرف‌های سیاسی روز را بی‌پروا بیان کردیم

نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «یک ماه هزار آسمان» درباره روند تولید و اجرای این نمایش سخن گفت.

حمید ابراهیمی نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «یک ماه هزار آسمان» که در دور دوم اجرا در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره این نمایش عنوان کرد: «یک ماه هزار آسمان» نمایشی با محوریت شهدای مدافع حرم است و در عین حال از معضلات و موضوعات روز جامعه سخن می گوید و در اصل داستان فردی است که برای نماینده شدن تلاش می کند و دخترش با این تصمیم او می جنگد.

بازیگر سریال «حکایت های کمال» توضیح داد: وقتی نمایشی با موضوع مذهبی و دفاع مقدس تولید می شود که ضعیف است و حرفی برای گفتن ندارد باید قبول کرد که مخاطب هم کار را کنار بگذارد اما زمانی که کار پر از حرف روز و دغدغه های اجتماعی باشد قطعا مورد استقبال قرار می گیرد.

این هنرمند با اشاره به اینکه کار کردن در ژانر دفاع مقدس ریسک نیست، توضیح داد: در سینمای هالیود هنوز هم در مورد جنگ جهانی اول آثار سینمایی ساخته می شود که تمام دنیا استقبال می کنند ولی متاسفانه وقتی ما درباره جنگ کار می کنیم جزو کارهای خاص می شود و ریسک به حساب می آید و آن هم تنها به این دلیل که اینقدر کارهای بد در این ژانر ساخته شده که روی مخاطب و ذائقه او تاثیر منفی گذاشته است.

ابراهیمی درباره پرورش مخاطبان و اقبال آنها نسبت به آثار نمایشی مطرح کرد: ذائقه مخاطب به وسیله هنرمند، رسانه و مدیران نمایشی پرورش پیدا می کند که البته مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم در آن دخیل است و این ذائقه را ما به سمت و سوی خاص می بریم.

بازیگر سریال «کلبه ای در مه» عنوان کرد: «یک ماه هزار آسمان» بسیاری از حرف های سیاسی روز را بی پروا بیان می کند و به دور از تمام کلیشه های رایج آماده شده است.

جامعه شعارزده ای داریم

بازیگر فیلم سینمایی «آلزایمر» ادامه داد: متاسفانه ما جامعه شعارزده ای داریم در حالیکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده که کارهای با ارزشی که حرف برای گفتن دارد، اجرا شود و مسئولان در کلام می گویند خواستار این جنس نمایش ها هستند، اما در زمانی که باید برای حمایت از آثار حضور داشته باشند خود را کنار می کشند و بیشتر به حمایت از کارهای کلیشه ای می پردازند.

بازیگر فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» اعلام کرد: متاسفانه زمانی که به کارهای دفاع مقدس یا مذهبی می پردازی مورد قضاوت های زیادی قرار می گیری و در این کار نیز زیاد شنیده ام که کارگردان حکومتی است و  کمک هزینه های هنگفتی دریافت کرده یا پسر دوست دبیر جشنواره است در حالیکه من برای این اجرا هرآنچه بود از هزینه شخصی پرداخت کردم.

قضاوت ها را به جان می خرم

ابراهیمی مطرح کرد: کاش آنچه دوستان می گفتند در واقعیت هم وجود داشت تا اجاره نشین نبودم. دوستان باید از خود بپرسند اگر واقعا نسبتی با حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر داشتم چرا هفت سال است یک اجرا در ایرانشهر به گروه من تعلق نگرفته یا حتی همین نمایش در ایرانشهر اجرا نرفته است، البته همه این قضاوت ها را با جان میخرم چراکه برای دلم این نمایش را روی صحنه بردم و  هدیه ای است از من به تمام شهدای سرزمینم.

او خاطرنشان کرد: ما برای روی صحنه بردن این نمایش از ساعت ۱۰ صبح تا دقیقا ۱۰ شب تمرین می کردیم و در مدت زمان ۲۵ روز سعی کردیم با تمرین زیاد و فشرده یک کار قابل قبول ارایه دهیم.

کارگردان نمایش «آخرین جشن» درباره تبلیغات آثار نمایشی مطرح کرد: تبلیغات وابسته به اقتصاد است وقتی یک نمایش حمایت نمی شود قطعا در تبلیغات چه در بخش خصوصی و چه دولتی به مشکل بر می خورد.

کارگردان نمایش «در امتداد باد» اظهار کرد: خبرنگاران و جامعه رسانه ای حلقه ای درست کرده اند که متاسفانه بعضی از کارها یا بعضی از اشخاص بی دلیل در مرکز توجه قرار می گیرند.

این هنرمند ادامه داد: روز به روز خواننده ها، بازیکن های فوتبال و بهتر است بگویم کم کم پزشکان و اقشار دیگر هم وارد بازیگری می شوند و پیشرفت هم می کنند در حالیکه کسی که ۴۰ سال برای تئاتر زحمت کشیده، دانش کسب کرده و تجربه دارد باید بیکار باشد و رسانه ها با حمایت هایشان در این موضوع سهم بسیاری دارند.

این بازیگر اظهار کرد: تئاتر تازه در سالن های خصوصی جان گرفته بود که متاسفانه کرون آن را نابود و با خاک یکسان کرد.

حمید ابراهیمی در پایان درباره فعالیت خود در حوزه تصویر بیان کرد: سریال «گیلدخت» را برای پخش از صدا و سیما آماده دارم و سه کار سینمایی بازی کرده ام که در نوبت اکران است و در حال حاضر در دو سریال به ایفای نقش می پردازم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500