«جناب عالی» سریال نوروزی شبکه نسیم شد/ کار به روایت کارگردان و تهیه‌کننده | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰
در گفتگو با صبا مطرح شد:

«جناب عالی» سریال نوروزی شبکه نسیم شد/ کار به روایت کارگردان و تهیه‌کننده

سریال طنز «جناب عالی» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی مصطفی رضوانی در نوروز 1401 روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال طنز «جناب عالی» به کارگردانی عادل تبریزی، نویسندگی مشترک عادل تبریزی و رویا خسرونجدی و تهیه کنندگی مصطفی رضوانی از ۲۹ اسفند هرشب ساعت ۲۳ به عنوان سریال نوروزی شبکه نسیم پخش می‌شود.

این سریال بر اساس گمانه‌زنی‌ها یکی از سریال‌های احتمالی شبکه سه سیما برای نوروز ۱۴۰۱ بود که با مشخص شدن سریال «نجلا ۲» به عنوان سریال نوروزی این شبکه تکلیف پخش این سریال در نوروز ۱۴۰۱ مبهم شده بود، که به تازگی خبر پخش آن از شبکه نسیم در شب‌های عید نوروز تکلیف این سریال کمدی و طنز را مشخص کرد.

مصطفی رضوانی در گفتگو با خبرنگار صبا در پاسخ به پرسش که چرا «جناب عالی» از ابتدا یک شبکه مشخص را برای پخش اعلام نکرده بود، گفت: سریال «جناب عالی» از ابتدا به سفارش هیچ کدام از شبکه‌های تلویزیونی تولید نشده بود، به همین دلیل شبکه پخش کننده آن مشخص نبود و خبرهایی هم که درباره پخش آن در شبکه سه اعلام شده بود از ابتدا واقعیت نداشت و در سطح همان گمانه زنی‌های رسانه‌ای بود.

تهیه کننده سریال «جناب عالی» در پایان در تایید پخش این سریال در شبکه نسیم عنوان کرد: به این دلیل که عمده شبکه‌های تلویزیونی سریال نوروزی خود را مشخص کرده بودند و آن سریال‌ها آخرین مراحل تهیه و تولید خود را سپری می‌کنند، در نهایت شبکه نسیم به عنوان یک شبکه پرمخاطب و البته شاد به عنوان شبکه پخش کننده سریال «جناب عالی» انتخاب شد که امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

سریال «جناب عالی» روایتگر زندگی جوانی تحصیل کرده و جویای کار است که با قرار گرفتن در شرایط خاص اجتماعی در معرض انتخاب و آزمونی سخت قرار می‌گیرد.

در ادامه عادل تبریزی کارگردان سریال «جناب عالی» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره چالش‌های ساخت یک سریال در شرایط کرونایی گفت: چالش‌ها تولید از زمان پیش تولید و نگارش فیلمنامه آغاز شد و در انتخاب بازیگرها، میزانسن‌ها و چینش بازیگرها در سکانس‌های شلوغ تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار گرفت و متاسفانه با وجود محدودیت‌ها و باتوجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعدادی از سکانس‌هایی که در ذهن داشتم را برای حفظ سلامت بازیگران و عوامل نتوانستم تولید کنم.

تبریزی با اشاره به شوخی‌ها و طنزهای این سریال بیان کرد: قصه سریال «جناب عالی» زمانی که به من پیشنهاد شد و به همراه رویا خسرونجدی و راهنمایی‌های حامد افضلی نگارش فیلمنامه را آغاز کردیم، مساله ما در تولید طنز، شوخی نویسی در فیلمنامه نبود، بلکه قصد داشتم بنابر سلیقه خودم در موقعیت‌های جدی، فضای طنز را ایجاد کنیم. ایجاد یک کمدی تلخ با موقعیت پردازی در بستر یک فضای جدی اولویت من بود.

وی افزود: البته شوخی‌هایی باتوجه به نوع شخصیت هر نقش برای هویت پردازی هر نقش در برخی از سکانس‌ها شکل گرفته است و می‌توانم به جرات بگویم که در تمام سریال ما در هیچ سکانسی بداهه گویی نداشتیم و تمام دیالوگ‌ها با محوریت فیلمنامه پیش رفته است.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگرهای «جناب عالی» و تاثیر سرمایه این سریال در انتخاب آن‌ها توضیح داد: من برای حضور در یک پروژه به این مساله نگاه نمی‌کنم که کجا پول بیشتری داده می‌شود کجا کمتر، من برای تولید یک سریال و یا فیلم سینمایی سعی می‌کنم که با احساس و تجربیات خودم مراحل تولید بگذرانم و مطمئن هستم اگر به عقب برگردم و قرار باشد بار دیگر این سریال را بسازم قطعا امیرحسین رستمی را به عنوان نقش اول انتخاب می‌کنم و از دیگر بازیگرها هم بدون هیچ تغییری برای حضور در «جناب عالی» دعوت خواهم کرد چون معتقدم تمام این بازیگرها اولویت اولشان تولید یک اثر باکیفیت است تا دریافت دستمزد بیشتر.

وی ادامه داد: تمام تلاش من برای انتخاب بازیگرهایی بود که به فضای سریال و شخصیت‌ها تناسب داشته باشند و تصور می‌کنم مخاطبان با بازی متفاوتی از امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی و بیژن بنفشه خواه رو به رو شود و از طرفی حضور منوچهر آذری بازیگر پیشکسوت تلویزیون، از نقطعه‌های مثبت تیم بازیگران است.

تبریزی درباره تاثیر سرمایه گذاری‌هایی که در تولید سریال‌های نمایش خانگی صورت می‌گیرد و در واکنش به این سوال که آیا سرمایه گذاری در کیفیت خروجی سریال‌ها تاثیر دارد، گفت: قطعا اقتصاد در تمامی حوزه‌ها حتی زندگی شخصی ما تاثیر دارد و در تولید یک سریال هم به همین صورت موثر است، ولی مساله مهم‌تر توان مدیریت یک پروژه و تلاش برای تولید یک اثر خوب است، من در طول تصویربرداری و نگارش فیلنامه «جناب عالی» اصلا به این نکته توجه نمی‌کردم که این سریال می‌تواند با سریال‌های شبکه نمایش خانگی رقابت کند یا خیر، تمام تمرکز من تولید یک سریال با تمام ظرفیت‌هایی که برای وجود دارد، با وجود تمام شرایط نامناسب اقتصادی و کرونایی بود.

کارگردان فیلم سینمایی «گیج‌گاه» در پایان ذکر کرد: با توجه به زحماتی که تمام عوامل سریال به ویژه تهیه کننده برای ایجاد شرایط مساعد برای تولید «جناب عالی» کشیدند، فشار خاصی از لحاظ مالی و امکانات برای من و دیگر عوامل سریال پیش نیامد و تمام قصد ما تولید یک سریال خوش انرژی برای مخاطبان در تعطیلات نوروزی بود.

سریال «جناب عالی» با نقش آفرینی امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه، محمد الهی، سروش طاهری، امیرمحاسبتی، ایمان اسماعیل پور، کیوان صباغ، جواد سلطانی و با حضور بیتا سحرخیز و هنرمندی منوچهر آذری از ابتدای نوروز تا پایان تعطیلات هر شب از ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

سایر عوامل این سریال عبارتند از مدیر فیلمبرداری احمد گودرزی، طراح صحنه مرجان گلزار، طراح لباس ساناز هاشم‌پور، طراح چهره‌پردازی امید گلزاده، مدیر صدابرداری مهرداد دادگری، تدوین آرش خزایی، موسیقی امید روشن‌بین، صداگذاری اسحاق خانزادی، عرفان یزدی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی امید راد، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان حسام صادقی، منشی صحنه زهرا محبی، مدیر تولید رحیم بیابانی، جانشین تولید محمد عسکری، مدیر تدارکات مجتبی بیابانی، عکاس پوریا رفیعی‌زاده، عکاس پشت صحنه یاسمین امراللهی، مستند پشت صحنه رضا موسوی، ناظر متن احسان سالمی و محمد اخوت، ناظر کیفی میثم ریاحی، روابط عمومی الهام عرشی‌زاده.

در ادامه لوگوی این سریال کمدی و اجتماعی را مشاهده می‌کنید.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است