آخرین جزئیات از تحولات بخش‌های خبری تلویزیون/ همه بخش‌های خبری در شبکه خبر متمرکز می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
صبا گزارش می دهد؛

آخرین جزئیات از تحولات بخش‌های خبری تلویزیون/ همه بخش‌های خبری در شبکه خبر متمرکز می‌شود

تحولات جدی در بخش‌های خبری تلویزیون تا حذف کامل بخش‌های خبری از شبکه‌های سیما و تمرکز آن‌ها در شبکه خبر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در روزهای اخیر بخش‌های خبری تلویزیون با تحولاتی جدی مواجه شده‌اند بدین شکل که از یکشنبه ۱۵ اسفند ماه سه بخش خبری صبحگاهی، نیمروزی و شبانگاهی شبکه یک سیما همزمان روی آنتن شبکه خبر هم رفت.

بخش خبری ۲۲:۳۰ شبکه دو سیما نیز که گفته می‌شد قدیمی‌ترین بخش خبری تلویزیون است، حذف شد. با حذف این بخش، «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو نیز به پس از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک منتقل شد. برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر نیز در این گفتگو ادغام شده و از شب گذشته دیگر روی آنتن نمی‌رود. بر همین اساس دیشب برای نخستین بار المیرا شریفی‌مقدم مجری و گوینده شبکه خبر، اجرای «گفتگوی ویژه خبری» را بر عهده گرفت.

در همین باره سودابه حسنی‌دخت مجری و گوینده شبکه خبر ۱۵ اسفند ماه در ویدیویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، درباره تغییرات به وجود آمده و تحولات آینده بخش‌های خبری تلویزیون توضیحاتی ارائه کرد.

او گفت: الان غیر از شبکه خبر که ۲۴ ساعته است، بقیه خبرها را از شبکه‌های یک تا پنج می‌بینید. قرار است در این ادغام شبکه خبر با اداره کل اخبار سیما، یک شبکه متمرکز خبری به اسم شبکه خبر داشته باشیم. البته با این تفاوت که شما برای دیدن مثلا بخش خبری ساعت ۱۴، نمی‌زنید شبکه یک، یا مثلا وقتی می‌خواهید بخش خبری ۲۲ را ببینید، به شبکه سه مراجعه نمی‌کنید. دیگر ضرورتی ندارد که کانال عوض کنید. برای هر بخش خبری، می‌توانید به شبکه خبری متمرکز خبر رجوع کنید.

این گوینده خبر با اشاره به شرایط موقت بخش‌های خبری بیان کرد: البته تا زمانی که انتقال ساختمان قبلی به ساختمان جدید اتفاق بیفتد، بعضی بخش‌های خبری مثل ۸، ۱۴ و ۲۱ به طور همزمان از شبکه یک و شبکه خبر رله و پخش می‌شود.

حسنی‌دخت افزود: بعد از این که کار نقل و انتقال مهیا شود، همه ما به ساختمان جدید منتقل می‌شویم و سعی می‌کنیم در کنار همدیگر، یک بخش خبری متمرکز را تقدیم حضور شما کنیم.

این مجری و گوینده شبکه خبر درباره شرایط کاری همکارانش نیز توضیح داد: گوینده‌های شبکه خبر و پخش اخبار در کنار همدیگر، بخش‌های خبری متمرکز را اجرا می‌کنند. تحریریه هم که در کنار همدیگر خواهد بود و حسنش برای شما، این است که اگر می‌خواهید خبر ببینید، فقط از شبکه خبر متمرکز ببینید. لوگوی شبکه خبر به آبی تغییر می‌کند. الان اگر نگاه کنید، اتفاقات کوچک در حال وقوع است تا به جایی برسد که همزمان شبکه‌های یک و خبر هم نباشد.

به گزارش صبا، این برای نخستین بار است که از سوی دست‌اندرکاران بخش‌های خبری تلویزیون، ادغام خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر به صورت رسمی تایید می‌شود.

حذف تدریجی همه بخش‌های خبری شبکه‌های سیما و تمرکز همه اخبار در شبکه خبر، یک تحول بزرگ در تاریخ صداوسیماست؛ اتفاقی که پیش از این هرگز سابقه نداشته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است