ناشنوایان در شبکه مستند صاحب برنامه شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳

ناشنوایان در شبکه مستند صاحب برنامه شدند

مدیر تولید شبکه مستند از طراحی بسته تصویری ویژه‌ای برای ناشنوایان و کم شنوایان در شبکه مستند خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند از طراحی بسته تصویری ویژه‌ای برای ناشنوایان و کم شنوایان در شبکه مستند خبر داد و برنامه «ترنج» را نخستین مجموعه این بسته تصویری که در ایام نوروز پخش می شود، معرفی کرد.

ابوالقاسم ناصری با بیان اینکه رییس جدید سازمان صدا و سیما همواره بر عدالت گستری و هویت محوری شبکه‌ها تاکید دارد، گفت: در ۶ ماه گذشته تمرکزمان را بر تولید برنامه‌هایی گذاشتیم که به تحقق این دو شعار نزدیک باشد، براین اساس سال ۱۴۰۰ به منظور افزایش سهم دسترسی افراد کم توان به تولیدات تلویزیونی و برقراری عدالت رسانه‌ای، تصمیم گرفتیم ظرفیت‌هایی برای هموطنان ناشنوا و کم شنوا ایجاد کنیم و بسته تصویری ویژه‌ای طراحی شد که از نوروز ۱۴۰۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

وی بیان کرد: در این بسته تصویری تعدادی از بهترین مستندهای تولید شده را برای بهره‌مندی شهروندان کم شنوا و ناشنوا مناسب سازی کردیم و که ایام نوروز هر روز در ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش خواهند شد.

ناصری افزود: در نخستین تجربه، مجموعه «ترنج» برای پخش آماده شده است، این مجموعه به تهیه کنندگی محمد شکیبانیا و کارگردانی سام کلانتری زمستان ۱۴۰۰ از شبکه مستند پخش شد و دلیل اینکه برای این بسته ویژه انتخاب شد، بازخوردهای خوبی بود که از بینندگان گرفتیم.

به گفته مدیر تولید شبکه مستند مجموعه «ترنج» با توجه به تنوع بصری و موقعیت‌های متنوعی که گروه تولید در آن قرار گرفتند، برای هموطنان ناشنوا و کم شنوا مناسب سازی شده است.

ناصری در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه مناسب سازی بخشی از برنامه‌ها در شبکه‌های تلویزیونی برای شهروندان کم شنوا و ناشنوا که در ارتقای دانش و مهارت آنها نقش مهمی ایفا می‌کند از وظایف رسانه است، پخش این بسته ویژه در سال آینده استمرار خواهد داشت.

بسته تصویری ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در جدول پخش نوروزی شبکه مستند قرار گرفته است و از ۲۸ اسفند هر روز ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است