فصل پنجم «بازی ویزیون» در حال تولید است/ قرار نیست جلوی بازی‌ها بایستیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۲
صبا گزارش می‌دهد؛

فصل پنجم «بازی ویزیون» در حال تولید است/ قرار نیست جلوی بازی‌ها بایستیم

نشست خبری برنامه ترکیبی «بازی ویزیون» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، نشست خبری برنامه ترکیبی «بازی ویزیون» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما برگزار و از عوامل این برنامه تلویزیونی تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی «بازی ویزیون» به کارگردانی امین اسلام پناه، سردبیری مصطفی صادق محمدی، اجرای ابوالفضل سلطانی و تهیه کنندگی سید مهدی حسینی تاکنون چهار فصل خود را در قالب ۳۰۰ قسمت روی آنتن شبکه امید برده است و حالا عوامل این برنامه تلویزیونی که برای نوجوانان و خانواده‌ها تهیه و تولید کرده‌اند در مرحله پیش تولید فصل پنجم آن قرار دارند.

سید مهدی حسینی تهیه کننده این برنامه تلویزیونی در ابتدای این نشست گفت: از ابتدای شروع برنامه این دغدغه را داشتم که آیا ساخت این برنامه با محوریت بازی‌های رایانه‌ای و انفرادی، درست است یا نه و آیا این برنامه وجهه ترویجی دارد یا خیر. من و عوامل برنامه متوجه بودیم که نوجوانان و حتی بزرگسالان مخاطب این بازی‌ها هستند و سعی کردیم با نگاهی متفاوت به این حوزه، به معرفی، نقد و آموزش سواد رسانه‌ای در حوزه بازی‌های کنسولی، بردگیم‌ها یا بازی‌های رومیزی، بازی‌های موبایلی و… بپردازیم.

وی افزود: با توجه به گذشت چهار فصل و ۳۰۰ قسمت از این برنامه قطعا تجربه بیشتر و نگاه عمیق‌تری در ساخت فصل پنجم «بازی ویزیون» داریم و با شناختی که از مخاطب و سوژه‌ها پیدا کردیم، قصل پنجم برنامه را متفاوت‌ تر روی آنتن می‌بریم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه هنوز زمانِ پخش فصل پنجم به توافق بین عوامل و سازمان صدا و سیما نرسیده است، گفت: در فصل اول بیشتر به بازی‌های کنسولی پرداخته بودیم و آن فصل تجربه شد که باتوجه به شرایط اقتصادی و  نبود دسترسی تمامی مخاطبان به این بازی‌ها و البته ترویج بازی‌های جمعی، به نقد، بررسی و معرفی بازی‌های روی میزی یا بُردگیم و بازی‌های موبایلی بپردازیم که بتوانیم تا حد قابل قبولی تمام نسل‌ها و طبقات اجتماعی را پوشش دهیم.

مصطفی صادق محمدی سردبیر برنامه نیز در ادامه نشست عنوان کرد: رواج بازی‌ها روز به روز در بین مردم جهان همه گیرتر می‌شود و ما نمی‌توانیم جلوی این مسیر را بگیریم و قصد چنین کاری را هم نداریم. من به عنوان یک گیمر و دیگر عوامل «بازی ویزیون» قصد داریم به دلیل گستردگی این فضا و ولنگاری که با خود به همراه می‌آورد، به معرفی جوانب بازی‌های مختلف ویدیویی و غیر ویدیویی بپردازیم که هم بازی‌های مناسب روز دنیا را معرفی کنیم هم به نقد و بررسی بازی‌هایی که مناسب نیستند به صورت اصولی و تخصصی بپردازیم.

وی افزود: قصد داریم در فصل جدید برنامه برای تاثیرگذاری و ارتباط بیشتر مخاطب با برنامه، از حضور آن‌ها در آیتم‌های مختلف استفاده کنیم. ما برنامه معرفی بازی نیستیم بلکه برنامه معرفی سبک زندگی نوجوان‌ها و بازی‌ها هستیم.

سردبیر برنامه برنامه ترکیبی «بازی ویزیون» درباره رویکرد فصل پنجم این برنامه توضیح داد: در فصل جدید به فلسفه بازی‌ها و پیشینه تاریخی آن‌ها بیشتر می‌پردازیم.

باید به نوجوان‌ها توجه کنیم

در انتهای نشست پس از گفتگوی عوامل برنامه «بازی ویزیون»، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما با تشکر از عوامل این برنامه تلویزیونی به اهمیت فعالیت در حوزه نوجوان و ساخت برنامه برای آن‌ها پرداخت و گفت: خیلی علاقه دارم که برای نوجوان‌ها بیشتر کار شود و اعتقاد جدی دارم که تاکنون فعالیت جدی برای نوجوان‌ها به صورت برنامه ریزی شده انجام نشده است و هرچه بوده، برنامه‌های موردی و استثنا مانند برنامه «بازی ویزیون» بوده است.

وی ادامه داد: در وزارت ورزش و جوانان فضایی برای نوجوانان و پرداخت به آنها وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش هم فرصتی برای فعالیت بیشتر از فضای آموزشی برای خودش مشخص نکرده است.

قرایی گفت: در جلسه‌ای که با روح الله رجبی رییس شبکه امید داشتم به این نکته تاکید کردم که کارهای عمیق‌تری باید در این شبکه تولید شود و امثال برنامه «بازی ویزیون» که برای نوجوانان جذاب و مناسب است بیشتر حمایت و ساخته شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان خطاب به عوامل برنامه «بازی ویزیون» بیان کرد: در حوزه نوجوان بی‌برنامه هستیم، هر کاری برای نوجوان‌ها انجام شود، کاری خوبی است و من هم از شما حمایت می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم باتوجه به ریشه‌های فرهنگی و قهرمانان ملی کشور به تولید محتوا و برنامه بپردازید.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • فسیل
    322/458/723/010
  • هتل
    267/447/332/831
  • شهر هرت
    77/541/914/557
  • هاوایی
    74/374/014/750
  • بچه زرنگ
    61/541/475/310
  • ویلای ساحلی
    59/965/260/000
  • ورود خروج ممنوع
    29/802/220/000
  • نارگیل2
    27/321/841/670
  • گیج‌گاه
    15/852/066/000
  • جوجه تیغی
    12/393/990/000
  • مسافری از گانورا
    12/115/357/500
  • عامه پسند
    6/818/618/500
  • حدود 8 صبح
    5/877/190/000
  • جنگل پرتقال
    2/961/924/500
  • ضد
    2/725/392/000
  • روشن
    1/213/470/000
  • توچال
    319/025/500
  • خورشید آن ماه
    185/399/000
  • پدران
    110/095/000
  • رویای کاغذی
    74/615/000