«نوروز در راه است» به استقبال سال جدید رفت/ روایتِ زندگی شهروندان نمونه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
سردبیر برنامه «نوروز در راه است» در گفتگو صبا:

«نوروز در راه است» به استقبال سال جدید رفت/ روایتِ زندگی شهروندان نمونه

فصل سوم برنامه تلویزیونی «نوروز در راه است» با اجرای ابوالفضل آقاخانی از 14 تا 26 اسفند هر شب ساعت 21 به صورت زنده از شبکه 5 سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه تلویزونی «نوروز در راه است» در سومین فصل خود به تهیه کنندگی حسین شیرعلی، سردبیری امین حسام و با اجرای ابوالفضل آقاخانی به صورت زنده از شبکه پنج پخش می‌شود.

امین حسام سردبیر برنامه «نوروز در راه است» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این برنامه تلویزیونی گفت: برنامه «نوروز در راه است» با هدف تکریم و تجلیل از خدمات شهروندان نمونه در حوزه‌های مختلف شغلی و معرفی فعالان نمونه مشاغل و صنوف مختلف شهر تهران تهیه و تولید می‌شود که از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ روی آنتن رفته است و تا ۲۶ اسفند مصادف با عید نیمه شعبان هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ از شبکه پنج پخش می‌شود.

وی افزود: ساختار برنامه به شکلی طراحی شده است که هر شب علاوه بر اجرای ابوافضل آقاخانی مجری «نوروز در راه است» از حضور یک هنرمند به عنوان میزبان و مجری مکمل استفاده می‌کنیم. میزبان‌ها به دلیل سرمایه اجتماعی که با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و علمی خود به دست آورده اند، میزبان مهمان‌ها و نمایندگان مشاغل مختلف هستند.

سردبیر «نوروز در راه است» با اشاره به برخی از مشاغل و صنوفی که در برنامه تقدیر شده اند بیان کرد: هر شب در طول ۱۳ قسمت برنامه با معرفی مدیران اصناف از سه کارمند و شهروند نمونه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی مانند آتش نشانان، پرستاران، رانندگان تاکسی و اتوبوس، کارمندان بهشت زهرا، راهبران راهنمایی و رانندگی، کارمندان مدیریت پسماند، شهرداری تهران و… دعوت می‌شود که با معرفی و قدردانی از آن‌ها نوع سبک زندگی و زیست شهروندی آن‌ها تبلیغ می‌شود.

این برنامه ساز عنوان کرد: افرادی که از سمت مدیران به ما معرفی می‌شود طی ساز و کاری بررسی شده و سه نفر از کسانی که در سال گذشته فعالیت شاخصی انجام داده اند و داستان زندگی آن‌ها شنیدنی است، انتخاب می‌کنیم و قسمتی از فعالیت‌ها و زندگی آن‌ها را برای معرفی به مردم در قالب مستند آماده می‌کنیم.

حسام با معرفی راه‌های ارتباطی مخاطبان با برنامه گفت: در این برنامه هر روز مستندهای کوتاهی از فعالیت شهروندان نمونه در حوزه های مختلف پخش می‌شود و مخاطبان می‌توانند کد شهروند مورد نظر خود را از طریق پیامک و اپلیکیشن شبکه پنج سیما ارسال کنند و در انتخاب ۱۰ شهروند نمونه پایتخت مشارکت داشته باشند و به پنج نفر به قید قرعه جایزه یک میلیون تومانی پرداخت خواهد شد. همچنین مخاطبان می‌توانند با مراجعه به صفحه برنامه در فضای مجازی به آدرس noroz_darrah_ast بخش‌های متنوع برنامه و مستندها را مشاهده کنند.

وی افزود: در هر شب با پخش مستند و گفتگو با نمایندگان مشاغل و با رای گیری مردم، فردی که از نظر مردم فعالیت قابل توجه‌تری انجام داده است انتخاب می‌شود ولی از هر سه نفر به صورت یکسان با مشارکت شبکه پنج، شهرداری تهران قدرانی می‌شود.

حسام برخی از میزبان‌ها و مهمان‌های برنامه را که تا قسمت پنج در «نوروز در راه است» حضور داشته اند اینگونه معرفی کرد: مهران رجبی، پوریا پورسرخ، پژمان بازغی، کاوه خداشناس، مریم کاویانی، محمد معتمدی، فریدون اسرایی، پویا بیاتی، فریدون محرابی، منوچهر والی زاده، بهروز رضوی و حجت الاسلام علی سرلک در برنامه حضور داشته اند و در ادامه بازیگران و چهره‌های هنری دیگری در برنامه حاضر می‌شوند.

در پایان این سردبیر برنامه تلویزیونی به برخی از عوامل «نوروز در راه است» اشاره کرد: اجرای برنامه توسط ابوالفضل آقاخانی انجام می‌شود و تهیه کنندگی آن را حسین شیرعلی و احسان فروغی برعهده دارند و سید مهدی حسینی نیز  کارگردان هنری «نوروز در راه است» است.

برنامه «نوروز در راه است» برای سومین سال پی در پی، در اسفند ماه برای استقبال از نوروز روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است