امسال کتاب‌های زیادی نوشتم اما به همان میزان چاپ نشدند/ یک شخصیت داستانی جدید جان گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۲
سرور کتبی در گفتگو با صبا:

امسال کتاب‌های زیادی نوشتم اما به همان میزان چاپ نشدند/ یک شخصیت داستانی جدید جان گرفت

سرور کتبی درباره کتاب‌هایی که امسال نوشته و کتاب‌های در دست چاپ خود توضیح داد و یک خبر خوب آخر سالی را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، باتوجه به مشکلات موجود در صنعت نشر کشور و کمبود کاغذ گاهی مشاهده می‌شود که برخی کتاب‌ها مدت زمان زیادی در نوبت چاپ در انتشارات قرار می‌گیرند و چاپ و انتشار کتاب‌ها این روزها با سرعت پایینی در حال انجام است. بر این اساس با سرور کتبی یکی از نویسندگان و مترجمان و پرکار در سالی که گذشت، گفتگو کردیم و او درباره آثار در نوبت چاپ خود گفت: من امسال تقریبا یک نویسنده تمام‌وقت بودم و درحد انتظار خودم توانستم کتاب‌های زیادی بنویسم. البته من از نظر نوشتن موفق بودم‌ اما به دلیل مشکلات نشر به همان نسبت که می نوشتم کارها به مرحله چاپ نرسید.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال توانستم یک شخصیت داستانی خلق کنم که فعلا حدود ۷-۸ داستان درباره این شخصیت نوشته‌ام و توضیحات بعدی را به زمانی موکول می‌کنم که این کتاب‌ها به مرحله چاپ رسیدند.

این نویسنده کتاب‌های در نوبت چاپ خود توضیح داد: چندین قرارداد با ناشران مختلف دارم ازجمله یک کتاب در انتشارات پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره یک شخصیت ثابت که زیر چاپ است و در مرحله انتخاب تصویرگر است و هفت داستان درباره این شخصیت نوشته شده است.

نویسنده کتاب «مری پاپینز» از انتشار یک کتاب به زودی خبر داد و گفت: به عنوان یک خبر خوب آخر سالی از طرف انتشارات سروش به من اطلاع دادند کاری که همین امسال به نام «گل‌سرم افتاده توی چشمه» برای چاپ به آن ها سپرده بودم، آماده انتشار است.

کتبی در پایان تصریح کرد: همین طور دو رمان در انتشارات پیدایش زیر چاپ دارم که احتمالا نام یکی از آن‌ها تغییر می‌کند و همچنین یکی از این رمان‌ها ترجمه به نام «بچه‌های شرور دوست داشتنی» است که می دانم اکنون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرده و برای چاپ رفته است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است