ورایتی با اشاره به موضع فرخ‌نژاد و بابک کریمی از موضع سینمای ایران درباره جنگ در اوکراین نوشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

ورایتی با اشاره به موضع فرخ‌نژاد و بابک کریمی از موضع سینمای ایران درباره جنگ در اوکراین نوشت

ورایتی با اشاره به پیام ویدیویی حمید فرخ نژاد و مصاحبه با بابک کریمی به موضع سینمای ایران در قبال جنگ روسیه علیه اوکراین پرداخته است.

به گزارش صبا،  ورایتی در گزارشی نوشت: دولت ایران ممکن است از روسیه در اوکراین حمایت کند، اما بخش عمده ای از جامعه سینمایی این کشور از جنگ به وجود آمده خشمگین هستند و برخی آشکارتر از دیگران این خشم را ابراز کرده اند.

این رسانه همچنین اشاره کرده است: حمید فرخ‌نژاد بازیگر سرشناس ایرانی که در سطح بین‌الملل برای بازی در فیلم «چهارشنبه سوری» ساخته اصغر فرهادی شناخته می‌شود، ویدیویی را به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است که در آن «حمله وحشیانه روسیه به اوکراین» را محکوم می‌کند.

فرخ نژاد در اعتراض به تهاجم روسیه، در این ویدیو اعلام کرد می خواهد جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم مسکو را که در سال ۲۰۰۵ برای بازی در درام ضدجنگ «طبل بزرگ زیر پای چپ» به کارگردانی کاظم معصومی دریافت کرده بود، نیز برگرداند.

در همین حال، بابک کریمی دیگر بازیگر ایرانی در گفتگویی که از تهران انجام داد، با مقایسه جنگ اوکراین با دفاع هشت ساله ایران در برابر عراق گفت: در اینجا خاطره جنگ خیلی زنده است.

بازیگر فیلم برنده جایزه اسکار «جدایی» تاکید کرد در ایران بعضی از شخصیت های سینمایی به علت نزدیک بودن به دولت از جنگ به عنوان یک موضع سیاسی حمایت می کنند، با این حال از نظر انسانی مخالف جنگ هستند.

کریمی گفت: اکثریت قریب به اتفاق کسانی که در محافل سینمایی حضور دارند، کاملا مخالف جنگ هستند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است