معرفی دبیر جشنواره تئاتر مقاومت تا پایان ۱۴۰۰/ این جشنواره ملی فتح خرمشهر نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

معرفی دبیر جشنواره تئاتر مقاومت تا پایان ۱۴۰۰/ این جشنواره ملی فتح خرمشهر نیست

اطلاعیه روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره زمان انتشار فراخوان و معرفی دبیر هجدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت صادر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتشار فراخوان و معرفی دبیر هجدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح صادر شد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از دهه ۷۰ شمسی به عنوان مجری و یکی از سیاستگذاران اصلی جشنواره تئاتر دفاع مقدس رسالت خود را درباره نشر و بسط فرهنگ ایثار و پایداری در عرصه هنر تئاتر ایفای نقش کرده است.

جشنواره تئاتر دفاع مقدس از سال ۱۳۷۲ به عنوان بستر و جایگاهی برای رشد و اعتلای هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جای خود را در میان اهالی تئاتر باز کرد و در زمره مهمترین جشنواره تئاتری کشوری قرار گرفت.

برگزاری دوازده دوره این جشنواره با عناوین یادواره و جشنواره تئاتر سراسری دفاع مقدس موجبات رشد کمی و کیفی آثار با مضامین دفاع مقدس و زمینه‌سازی برای ظهور چهره‌های بی‌شماری از هنرمندان دغدغه‌مند به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را فراهم آورد.

از سال ۱۳۹۰ و پس از دوره دوازدهم بنا به تصمیم صحیح شورای سیاست‌گذاری وقت این جشنواره و با توجه به تحولات منطقه‌ای و ژئوپلتیک پیرامونی کشور و ضرورت تقویت جنبه‌های تبلیغاتی و عملیاتی جنگ فرهنگی رویکرد این جشنواره در ابعادی وسیعتر و گسترده‌تر ذیل عنوان تئاتر مقاومت و با تولیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فعالیت خود را پس از وقفه‌ای کوتاه‌مدت آغاز کرد.

برگزاری ادوار سیزدهم تا هفدهم این جشنواره طبق سیاست‌های کلان بنیاد فرهنگی روایت فتح در عرصه هنرهای نمایشی پایه‌گذاری و اجرا گردید و بر آنیم تا با توجه به ظرفیت‌های ایجادشده در سطح کشور و اشتیاق خیل عظیم هنرمندان هنرهای نمایشی در اقصی نقاط میهن اسلامی دوره هجدهم این جشنواره را در سطح کمی و کیفی بالاتری از ادوار قبلی برگزار نماییم.

بر این اساس مطابق با برنامه و زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده مقرر گردیده تا پایان سال ۱۴۰۰ دبیر و فراخوان هجدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که عنوان رسمی این رویداد فرهنگی هنری، جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است و با جشنواره ملی فتح خرمشهر در حوزه سیاست‌گذاری، شکل اجرایی و اهداف تعیین‌شده کاملاً متفاوت است.

امیدواریم تا در سایه عنایات حضرت باری‌تعالی، هجدهمین دوره مهم‌ترین رویداد تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به یکی از جریان سازترین و مؤثرترین رویدادهای تئاتری و هنرهای نمایشی کشور در سال ۱۴۰۱ بدل شود.

روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است