بازگشت به تلویزیون پس از ۱۰ سال/ برای رفتن علیرضا غفاری زود بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
منوچهر آذری با صبا مطرح کرد:

بازگشت به تلویزیون پس از ۱۰ سال/ برای رفتن علیرضا غفاری زود بود

منوچهر آذری درباره مسائلی چون فوت زنده یاد علیرضا غفاری، فعالیت‌های هنری خود و بازگشت دوباره به سریال‌های تلویزیونی صحبت کرد.

منوچهر آذری بازیگر، صداپیشه و گوینده پیشکسوت برنامه «هفت کوچه» رادیو فرهنگ و دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره فعالیت‌های هنری خود و خاطراتی که از زنده یاد علیرضا غفاری مجری و گوینده فقید دارد، توضیح داد.

منوچهر آذری درباره زنده یاد علیرضا غفاری گفت: علیرضا غفاری هنوز جوان بود و الان زمان خداحافظی با او نبود، من به خاطر دارم چند سالی که از ابتدای انقلاب گذشته بود به همراه او هر جمعه بعد از ظهر یک جُنگ شادی را در شبکه یک اجرا می‌کردیم. علیرضا غفاری مجری آن برنامه بود و من در کنار زنده یاد محمود بهرامی، اجرای قطعه‌های نمایشی آن برنامه را برعهده داشتم.

وی افزود: غفاری سال‌ها در رادیو و تلویزیون فعالیت کرد و او به معنای واقعی کلمه یک هنرمند بود و ارزش یک هنرمند در جایگاه انسانیت بسیار بالاست.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به اینکه متاسفانه در دوران شیوع ویروس کرونا هنرمندان بسیاری را از دست دادیم، عنوان کرد: از دست دادن هنرمندان و چهره‌هایی که مردم آن‌ها را دوست داشتند مانند عزت الله مهرآوران، احمد گنجی، محسن قاضی مرادی، مسعود بهبهانی نیا، سیامک اطلسی، فتحعلی اویسی، پرویز پورحسینی بسیار تلخ است و ما راهی جز آه کشیدن و حسرت خوردن نداریم، امیدوارم کمتر از این اتفاقات ناگوار رخ بدهد و تن همه مردم ایران و هنرمندان سالم باشد.

در ادامه گوینده برنامه «هفت کوچه» رادیو فرهنگ درباره جایگاه رادیو در بین مردم توضیح داد: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که هر هنر و حرفه‌ای باید با نوآوری همراه باشد و من معتقدم که رادیو هنوز جایگاه ویژه خودش را دارد. رادیو یک وسیله ارتباط جمعی است که به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد و هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: رادیو کم شنونده شده است ولی مطمئن هستم که با تمام استعدادها و ظرفیت‌هایی که در جوانان وجود دارد، می‌تواند جایگاه بهتری پیدا کند، این نکته را بر اساس چهار دهه تجربه‌ای که در رادیو دارم از من بشنوید؛ تنها صداست که باقی می‌ماند.

بازیگر سریال «هزاردستان» درباره بازگشت او به تلویزیون بعد از بالغ بر ۱۰ سال دوری از نقش آفرینی در سریال‌ها توضیح داد: متاسفانه تلویزیون خیلی کم به سراغ من می‌آید و من دوست دارم که برای مردم و برای علاقه‌ای که به بازیگری دارم در پروژه‌های مختلف حضور داشته باشم. خوشبختانه با سریال «جناب عالی» ساخته عادل تبریزی به تلویزیون و سریال‌ها بازگشتم و نقش پدر یک جوان که امیرحسین رستمی نقش آن را بازی کرده است، بر عهده دارم.

وی افزود: «جناب عالی» سریال بسیار خوبی است و با یک طنز درست که با محوریت مسائل اجتماعی تولید شده است، مطمئنم نظر مخاطبان را جلب می‌کند، در ضمن با دعوت مسعود ده نمکی به جمع بازیگران سریال «آزادی مشروط» هم پیوسته‌ام.

آذری در پایان عنوان کرد: چند سال پیش مستندی به نام «شادخوان» در تلویزیون پخش شد که توسط ابوالفضل توکلی براساس زندگی و فعالیت‌هایی که من در رادیو و تلویزیون داشته‌ام، ساخته شده بود. الان که فکر می‌کنم با خودم می‌گویم که کاش برای هنرمندانی مانند علیرضا غفاری هم این چنین مستندی را تهیه و تولید کنند تا خدماتی که در حوزه فرهنگ و هنر به جا گذاشته اند، ماندگار بماند.

سریال «جناب عالی» با نقش آفرینی امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه، محمد الهی، سروش طاهری، امیرمحاسبتی، ایمان اسماعیل پور، کیوان صباغ، جواد سلطانی و با حضور بیتا سحرخیز و هنرمندی منوچهر آذری قرار بود از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه نسیم برود که شب گذشته ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ عادل تبریزی کارگردان و مصطفی رضوانی تهیه کننده این سریال در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام از برداشته شدن این سریال از کتداکتور شبکه نسیم خبر دادند و در حال حاضر زمان و شبکه‌ای که این سریال قرار است پخش شود معلوم نیست.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است