توضیح معاون هنری درباره تغییر ناگهانی مدیر موزه/ ماموریت آقایی به پایان رسیده بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۶
در گفتگو با صبا اعلام شد؛

توضیح معاون هنری درباره تغییر ناگهانی مدیر موزه/ ماموریت آقایی به پایان رسیده بود

معاون هنری وزارت ارشاد در پی تغییر رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت که ماموریت احسان آقایی در معاونت هنری به پایان رسیده بود.

به گزارش خبرنگار تجسی صبا، صبح امروز ۲۳ اسفندماه محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اقدامی ناگهانی با صدور حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به عنوان رییس جدید موزه هنرهای معاصر تهران منصوب کرد. پیش‌تر احسان آقایی از سال ۹۷ احسان آقایی ریاست این موزه را برعهده داشت. خیلی از تحلیل گران معتقد بودند که این تغییر در پی حواشی ایجاد شده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پنج گنج» در موزه هنرهای معاصر تهران که در اجرای پرفورمنس «پرنده ماهی» در بخشی از اجرا پرفورمر با سطح اثر «ماده و فکر» نوریوکی هاراگوچی در مرکز موزه هنرهای برخورد کرد،بوده است.

برای پیگیری این موضوع با محمود سالاری معاون هنری ارشاد گفتگو کردیم. او در واکنش به انتصاب جدید رییس موزه هنرهای معاصر تهران عنوان کرد: ماموریت آقای آقایی در معاونت هنری به اتمام رسیده بود و به امید خدا به محل ماموریت خود بازمی‌گردند.

سالاری در پاسخ به این پرسش خبرنگار صبا مبنی بر اینکه آیا در این رابطه با احسان آقایی جلسه‌ای داشته است، گفت: جلسه‌ حضوری نداشتیم و فقط روز گذشته با آقای آقایی گفتگوی تلفنی داشتیم البته موضوع گفتگوی ما درباره این تغییرات و انتصاب جدید نبود.

معاون امور هنری در پاسخ به اینکه آیا این تغییرات ربطی به حواشی ایجاد شده داشت، بیان کرد: ماموریت جناب آقایی در معاونت هنری تمام شده بود.

معاون هنری در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر رییس موزه هنرهای معاصر تهران در یک شب تصمیمی ناگهانی و هیجانی بوده است؟ اظهار کرد: برای بیان درست و غلط بودن این تصمیم کمی دیر شده است زیرا دیگر کار انجام شده است و این یک تصمیم هیجانی نیست بلکه به دلیل اینکه در روزهای پایانی سال هستیم ما شاهد تغییراتی در مدیران ارشاد هستیم.

سالاری در واکنش به اینکه با رفتن احسان آقایی از موزه مشکلی برای نمایشگاه «پنج گنج» که کیوریتوری آن را برعهده داشت به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: نمایشگاه «پنج گنج» درحال برگزاری است و البته که این نمایشگاه در راستای بزرگداشت نظامی گنجوی برپا شده است و مسئولیت آن را محمود شالویی برعهده دارد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است