جنگ اوکراین؛ از کشته شدن دو خبرنگار تا پیدا شدن مجری معترض روس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۴

جنگ اوکراین؛ از کشته شدن دو خبرنگار تا پیدا شدن مجری معترض روس

در آستانه ورود به چهارمین هفته جنگ روسیه علیه اوکراین به دو تا از مهمترین خبرهای مربوط به رسانه جنگ پرداخته ایم.

به گزارش خبرگزاری صبا، جنگ روسیه علیه اوکراین با کشته دو خبرنگار شبکه فاکس نیوز و مصاحبه مجری معترض ضد جنگ روس وارد هفته چهارم خود شد.

پیر زاکرزوسکی و اُلکساندرا کوشینووا روز گذشته ۱۵ مارس در منطقه ای خارج از شهر کی‌یف به دلیل هدف قرار گرفتن از سوی آتشبار کشته شدند. زاکرزوسکی شهروند ایرلند بود و پیش از این برای شبکه فاکس اخبار جنگ در عراق، افغانستان و سوریه را پوشش داده بود. او هنگام مرگ ۵۵ سال داشت.

سوزان اسکات مدیر عامل فاکس نیوز مدیا در یادداشتی به کارکنان این شبکه، استعداد و اشتیاق بی‌نظیر زاکرزوسکی را ستایش کرد. به گفته اسکات، زاکرزوسکی از عکاسی گرفته تا مهندسی و تدوینگری و تولید همه این کارها را تحت فشار بسیار با مهارت فوق العاده انجام می داد.

کوشینووا نیز که به عنوان مشاور شبکه فاکس نیوز در اوکراین خدمت می کرد در هنگام مرگ ۲۴ سال داشت. سوزان اسکات، کوشینووا را نیز فردی «بسیار با استعداد» توصیف کرد و گفت که کوشینووا به عوامل فاکس نیوز کمک می کرد تا در اطراف شهر کی‌‎یف اطلاعات جمع آوری کنند و با منابع آنجا صحبت کنند.

مدیرعامل فاکس در توصیف کوشینووا گفت: گروه ما در اوکراین به من می‌گویند که اُلکساندرا کوشینووا معروف به ساشا به موسیقی، هنر و عکاسی علاقه داشت و کار کردن با او بسیار لذت بخش بود. او جوانی سخت کوش، بامزه، مهربان و شجاع بود.

در خبر دیگر مربوط به رسانه ها در جنگ اوکراین، روز گذشته مارینا اوسیانیکووا روزنامه نگار روس که هنگام پخش زنده تلویزیونی با پلاکاردی به جنگ روسیه علیه اوکراین اعتراض کرده بود پس از ۱۴ ساعت بازجویی آزاد شد.

مارینا اوسیانیکووا دبیر کانال یک دولتی روسیه پس از آنکه روز دوشنبه ۱۴ مارس با در دست داشتن پلاکاردی با نوشته «جنگ نه» به جلوی دوربین پخش زنده تلویزیون آمد، بازداشت شده بود. اوسیانیکووا در مصاحبه خود پس از ساعت ها ناپدید شدن گفت که به مدت ۱۴ ساعت مورد بازجویی قرار گرفته و دو روز نخوابیده و به وکیل نیز دسترسی نداشته است.

این روزنامه نگار از مردم خواست به جنگ اعتراض کنند و گفت: از هیچ چیزی نترسید آنها نمی توانند همه ما را زندانی کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است