بودجه‌ حمایت از خانه تئاتر حذف شد/ درخواست بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
بیانیه انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران؛

بودجه‌ حمایت از خانه تئاتر حذف شد/ درخواست بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران در پی حذف ردیف بودجه حمایت از خانه تئاتر با تصمیم شورای شهر از بودجه 1401 شهرداری تهران بیانیه صادر کرد.

به گزارش صبا، بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران در حالی اعلام شد که ردیف بودجه حمایت از خانه تئاتر در آن با تصمیم شورای شهر تهران حذف شده است. انجمن صنفی کارگردانان تئاتر در واکنش به حذف این بودجه حمایتی بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

«با اندوهی بسیار و تاسفی عمیق در این واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ و با امید به آن‌که پایان این سال و این قرن پایان همیشگی اخبار بد و ناگوار باشد، لازم است به اطلاع هنرمندان تئاتر و دوستداران فرهنگ ایران برسانیم که متاسفانه با تصمیم شورای شهر تهران ردیف و کد بودجه‌ حمایت از خانه‌ تئاتر در بودجه‌ سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران حذف شده است.

ردیف بودجه‌ای ۱.۵ میلیاردی که با زحمات و پیگیری‌های طاقت‌فرسای فراوان محقق شده بود و انتظار می‌رفت به‌جای حذف هر سال با رشدی فزاینده روبه‌رو باشد و سرمشق و الگویی برای دیگر شهرداری‌های ایران قرار گیرد.

تاسف‌آورتر آنکه این تصمیم خطا همانقدر که به شورای شهر تهران بازمی‌گردد به نگاه نادرست در مدیریت کلان خانه تئاتر و عدم پیگیرى‌هاى لازم هم مربوط است موضوعی که انجمن کارگردانان تئاتر از طریق طرح کارزار جامعه‌ تئاتر ایران تلاش کرد نسبت به آن هشدار دهد و البته قطعاً تا حصول به نتایج لازم پیگیر آن خواهد بود.

رفتارهای خام‌دستانه‌اى که منجر به تصمیم‌گیری‌های نادرست هیا‌ت‌مدیره‌ای شد که شش عضو از ده عضو آن ناگزیر کناره‌گیری کرده بودند و بی‌توجه به عواقب رفتارها و تصمیمات خود هم نتوانستند نیمى از بودجه‌ یک و نیم میلیاردى حمایتی اختصاص‌یافته در سال ۱۴۰۰ در نیمه‌ دوم سال را پیگیری، محقق و دریافت کنند و هم یکى از دست‌آوردهاى بنیادین خانه‌ تئاتر را از دست دادند.

انجمن کارگردانان تئاتر ایران قاطعانه و موکداً از اعضای شورای شهر و شهردار تهران می‌خواهد در این تصمیم نادرست بازنگری کرده و در زمانی که در تمامی بزرگ‌ترین شهرهای جهان شهرداری‌ها مهمترین حامی فرهنگ، هنر و تئاتر و فعالیت‌های تئاتری هستند نه تنها این حداقل حمایت‌ها را از جامعه‌ تئاتر دریغ نکنند که بر میزان حمایت از این هنر شریف که ضرورت و نتایج حاصل از رونق آن در مدیریت شهری موجب حمایت بی‌تردید شهرداری‌ها در سراسر جهان است، بیافزایند.

از سوی دیگر آرزو می‌کنیم جامعه‌ تئاتر بتواند وحدت و انسجام لازم را به‌دست آورد و با هم‌افزایی تمامی هنرمندان تئاتر با هر گرایش و تمایلی در نظامى مردم‌سالارانه و متکی بر خرد جمعی و چرخش نخبگانی از این‌گونه آسیب‌ها مصون بماند و به جای مواجه کردن هنرمندان تئاتر با بحران‌ها و کسادی‌ها و وضعیت‌های قهقرایی شاهد رونق روزافزون تئاتر به عنوان عاملی بسیار مهم و اساسی در توسعه‌ اجتماعی پایدار شهر و جامعه و کشور باشیم.

انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است