انحصار در تولیدات شبکه نمایش خانگی باید شکسته شود/ هدف «سودا» سرگرمی مخاطبان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
مهرداد فرید در گفتگو با صبا:

انحصار در تولیدات شبکه نمایش خانگی باید شکسته شود/ هدف «سودا» سرگرمی مخاطبان است

مهرداد فرید تهیه کننده سریال «سودا» درباره همکاری با یک کارگردان جوان و ورود به یک ژانر متفاوت در سریال سازی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سریال پلیسی «سودا» که در ژانر تریلر اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی ایمان یزدی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید تهیه و تولید شده است، از چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ در پلتفرم‌های لنز ایرانسل، آپرا، آیو و آیگپ تی وی، اکران آنلاین خود را آغاز کرده و تاکنون دو قسمت از این سریال ۱۰ قسمتی پخش شده است.

مهرداد فرید تهیه کننده این سریال در گفتگو با خبرنگار صبا درباره سریال «سودا» در ژانر تریلر اجتماعی و پلیسی گفت: جای خالی تولید یک سریال در بین آثار تلویزیون و شبکه نمایش خانگی حس می‌شد. «سودا» سریالی است که به قصد سرگرمی ساخته شده و پر از گره و پیچش‌های داستانی است و امیدوارم مردم با دیدن این سریال از آن لذت ببرند.

وی افزود: دغدغه من سرگرم کردن مخاطب است، ضمن اینکه اگر اثری ساخته شود که در لایه‌های پنهانی خود حرفی برای گفتن داشته باشد بسیار عالی‌ست ولی اصل در تولیدات سینمایی و تلویزیونی، سرگرمی است.

رییس سابق هیات مدیره انجمن تهیه کننده – کارگردانان سینمای ایران درباره همکاری با ایمان یزدی کارگردان جوانی که «سودا» اولین ساخته او در سریال سازی است، عنوان کرد: ایمان یزدی بالغ بر ۱۵ سال است که در سینما هنروتجربه و دیگر آثار سینمایی به عنوان دستیار حضور داشته است و این تجربه او را یک کارگردان تازه کار به حساب نمی‌آورد و فقط اولین اثر خود را به عنوان کارگردان اصلی در سریال «سودا» ساخته است.

فرید با اشاره به اینکه تجربه هر فردی پشت تهیه کننده را برای شروع پروژه گرم می‌کند، افزود: انتخاب بازیگر بر عهده کارگردان است و تهیه کننده حکم مشورت دهنده را در پروژه دارد و من هم سعی کردم تمام نیازهای کارگردان جوان و کار اولی سریال «سودا» را به خوبی برآورده کنم. تهیه کننده وظیفه دارد شرایطی را برای کارگردان ایجاد کند که دغدغه‌ای غیر از کارگردانی و ساخت فیلم را نداشته باشد.

فصل دوم را با استقبال مردم می‌سازیم

تهیه کننده «سودا» با اشاره به اینکه فصل دوم سریال ساخته می‌شود، گفت: مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق می‌آورد. امیدوارم که با استقبال مردم و روحیه‌ای که به عوامل سریال و کارگردان منتقل می‌شود، به زودی ساخت فصل دوم سریال را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم که مردم برای تماشا سریال «سودا» را در پلتفرم‌ها پیدا کنند، زیرا پیش فرض جامعه این است که هر چیزی که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود غالبا یا در فیلیمو و یا نماوا پخش خواهد شد و فراموش شده است که صنعت سینمای خانگی با وجود تازگی خود، بسیار گسترده است.

فرید در پایان گفت: باید تمام پلتفرم‌ها بازار و مخاطب خودشان را پیدا کنند، نباید بگذاریم که انحصار در بازار تولیدات شبکه نمایش خانگی ایجاد شود. در این شرایط هم تولیدکننده و هم بیننده در شرایط بهتری می‌توانند به محتوای مدنظر خود دست پیدا کنند.

سریال «سودا» چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ از پلتفرم‌های لنز ایرانسل، آپرا، آیو و آیگپ تی وی پخش می‌شود.

اسامی بازیگران سریال «سودا» عبارتند از محمدرضا علیمردانی، بهاره کیان‌افشار، سمیرا حسن پور، پیام احمدی‌نیا، سید یاسر جعفری، شبنم فرشاد جو، ابوالفضل همراه، پژواک ایمانی، ابراهیم کوخایی، اکبر رحمتی، شیلا نوروزی، آرمین راستگو، علیرضا قرایی، مرضیه اکبر نژاد، با معرفی ساغر کیان، با حضور علیرضا طلیسچی، بهناز پور فلاح و محمدرضا هدایتی و با هنرمندی پرویز فلاحی‌پور و بهرنگ علوی.

فهرست کامل عوامل این سریال عبارتند از تهیه‌کننده مهرداد فرید، نویسنده و کارگردان ایمان یزدی، مجری طرح امید آقایی، تهیه‌کننده اجرایی سید یاسر جعفری، مدیر فیلمبرداری فرشاد گل سفیدی، مدیرصدابرداری امیر حاتمی، طراح گریم امید گل‌زاده، بازنویسی فیلم‌نامه احمد کیا، طراح صحنه علی خزایی، طراح لباس آزاده قوام، مدیر تولید رضا حسین‌زاده، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز نرجس ابراهیمی، عکاس حسن شجاعی، منشی صحنه سمیه شهرابی، تدوین مجتبی اصفهانی، طراحی و ترکیب صدا محمود موسوی‌نژاد، موسیقی عیسی حبیب‌زاده، خواننده محمدرضا علیمردانی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و اصلاح رنگ و نور علی تصدیقی، مدیر تدارکات مهدی عبدی‌فرد، طراح بدلکاری امیرحسین خنجری، مشاور انتظامی سرهنگ رحیم رمضانی، فیلم پشت صحنه محمدحسین سلیمانی‌فرد، ساخت تیزر امیر حسین لواف‌زاده، طراحی لوگو الناز کریمی.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است