ملک‌الشعرای تعزیه معاصر ایران درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۳

ملک‌الشعرای تعزیه معاصر ایران درگذشت

مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت زنده یاد غلامعلی نادعلی زاده هنرمند پیشکسوت تعزیه خوانی را تسلیت گفت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی طی پیامی درگذشت زنده یاد غلامعلی نادعلی زاده پیشکسوت تعزیه خوانی و ملک الشعرای تعزیه معاصر ایران که صبح روز گذشته دوشنبه هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت به جامعه هنری تسلیت گفت.

متن پیام مدیر کل هنرهای نمایشی بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

در آغازین روزهای سال و در حالی که به ماه مهمانی خدا نزدیک می‌شویم در تلالویی از مشیت‌های خداوندی ارغنون هستی نغمه‌ای غمگنانه سرداد و از هجرت هنرمند بزرگی در کسوت تعزیه همچون استاد غلامعلی نادعلی زاده از دیار دامغان از عالم خاک به افلاک خبرداد. خبر فقدان این پیر غلام حسینی موجبات تالم و تاثر گردید و هنر فخیم شبیه خوانی یکی دیگر از ذخایر خود را از دست داد.

زنده یاد نادعلی زاده که با تخلص نادی دامغانی با سرایش و نگارش ده ها مجلس تعزیه عنوان ملک الشعرای تعزیه معاصر ایران را به خود اختصاص داده بود دین خود را به جامعه تعزیه ادا کرد و از این دنیا رخت بربست فقدان این مرحوم را به خانواده محترم شان و همچنین جامعه شبیه خوانی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسالت می نمایم.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است