اکران نوروز ۱۴۰۱ نسبت به شرایط کرونا قابل قبول بود/ تبلیغات سنتی دیگر جواب نمی‌دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
مدیر پردیس سینمایی آزادی با صبا مطرح کرد:

اکران نوروز ۱۴۰۱ نسبت به شرایط کرونا قابل قبول بود/ تبلیغات سنتی دیگر جواب نمی‌دهد

سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی می گوید تا زمانی که آثار سینمایی استاندارد و خوش ساخت در هر ژانری وجود داشته باشد مردم از آنها استقبال می کنند.

سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره اکران نوروز ۱۴۰۱ و استقبال مخاطبان عنوان کرد: استقبال مخاطبان در طول نوروز به علت سفرهای زیاد مردم و شرایط همه گیری ویروس کرونا قطعا به حالت اولیه خودش و به دوران پیش از کرونا برنگشته است، البته خوشحال هستیم که سینماها در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد نسبت به دوران قبل از کرونا مخاطب دارد.

این عضو شورای صنفی نمایش اظهار کرد: اکران های نوروزی ۱۴۰۱ قطعا در حال حاضر نسبت به زمان های دیگری که درگیر همه گیری ویروس کرونا بودیم وضعیت به سامان تری دارد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار روی پرده سینما مطرح کرد: در ژانر کمدی از فیلم های «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی و «شادروان» ساخته حسین نمازی و در ژانر غیرکمدی نیز «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان و «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر استقبال خوبی شد. «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان نیز در مرحله بعدی استقبال مخاطبان سینما قرار دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: قواعد اکران، پخش و حتی تولید آثار سینمایی اکنون نسبت به دوران قبل از کرونا متفاوت شده است و دیگر نمی توان با روش های قبل از همه گیری این ویروس و با نگاه گذشته در سینما کار کرد.

این مدیر سینمایی افزود: این نکته لازم به ذکر است که حتی قبل از دوران همه گیری ویروس کرونا نیز بارقه های تغییر رویکرد مخاطب خودش را به خوبی نشان داده بود. مخاطب اکنون مثل سابق نیست که با ورود به سینما و با نگاه به تابلوهای تبلیغاتی سینما کاری را انتخاب کند و یا از متصدیان سینما و سینمادار تقاضای پیشنهاد فیلم داشته باشد.

در حال تجربه رویکرد و فضای متفاوتی در سینما هستیم

او بیان کرد: در حال حاضر مخاطب فیلم مورد نظر و علاقه اش را پیش از ورود و بیرون از سینما انتخاب کرده و این انتخاب هم حاصل تبیلغاتی است که هر فیلم برای خودش دارد. بنابراین ما کاملا در حال تجربه رویکرد و فضای متفاوتی هستیم که این تفاوت هم بخشی به دلیل کرونا و بخشی به دلیل توسعه فضای مجازی و تبلیغاتی است.

به گفته این مدیر سینمایی، دیگر نمی توان با نگاه های سنتی به اکران و پخش آثار سینمایی نگاه کرد.

تبلیغ صرف در صدا و سیما انگاره سنتی در تبلیغات است

نوروزی با اشاره به تبلیغات فیلم های سینمایی در تلویزیون گفت: صدا و سیما خودش بخشی از تبلیغ است و اینکه تبلیغات صرفا در تلویزیون و صدا و سیما باشد یک نگاه سنتی در این بخش به حساب می آید. تبلیغات شهری و اقسام دیگری اطلاع رسانی و معرفی اثر برای همه فیلم ها قابل بهره برداری است.

مدیر پردیس سینمایی آزادی مطرح کرد: تبلیغات یک مقوله گسترده، تخصصی و علمی است و اگر نگاهی غیرعلمی به آن شود قطعا فیلم ها در گیشه شکست می خورند.

این عضو شورای صنفی نمایش ادامه داد: برای مثال فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی که فیلم پرفروش سال گذشته سینما به شمار می آید تبلیغات خیلی خوبی داشت که ثمره تبلیغاتش را نیز در فروش دید.

او با اشاره به تاثیر کیفیت آثار سینمایی در انتخاب آنها توسط مخاطبان نسبت به ژانر اثر گفت: آثار کمدی در سینما مخاطب خود را دارد ولی این بدان معنا نیست که بگوییم مخاطب فقط نگاه کمیک دارد و برای بهتر مشخص شدن این موضوع شما را به نوروز ۱۳۹۸ و اکران فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که نزدیک به یک میلیون نفر مخاطب داشت، ارجاع می دهم.

سجاد نوروزی در پایان گفت: تا زمانی که آثار سینمایی استاندارد و خوش ساخت در هر ژانری وجود داشته باشد مردم از آنها استقبال می کنند اما وقتی فیلم ها در ژانرهای غیر کمدی به لحاظ تولیدی و سینمایی از استاندارهای اصلی شان فاصله می گیرند به نظر می‌آید که مخاطب تنها به کمدی روی می آورد.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است